Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Diety > Jak powstrzymać chęć jedzenia?
Jak powstrzymać chęć jedzenia?

Jak powstrzymać chęć jedzenia?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wielu z nas nie udaje się zastosować do żadnej diety, ponieważ nie potrafią radzić sobie z narastającym apetytem. Nie wiesz jak powstrzymać chęć jedzenia? Przeczytaj artykuł!
1
Po pierwsze możesz zapanować nad tym ile jesz. Aby zmniejszyć apetyt, najpierw należy zaplanować godziny posiłków. Kiedy jemy regularnie o tych samych porach, nasz organizm nastawia się na określoną godzinę i wtedy domaga się energii pochodzącej z jedzenia. Kiedy wiesz już o której będziesz jadł posiłek, na 10-15 minut przed tą godziną wypij szklankę wody. To skutecznie zmniejszy łaknienie i sprawi, że na obiad zjesz wtedy dużo mniej.
2
Pij jak najwięcej! Nie tylko na 10-15 minut przed posiłkiem, ale też stale w ciągu dnia. Sięgaj przy tym po wodę mineralną, najlepiej niegazowaną i po herbaty - tych również staraj się nie dosładzać. Całkowicie zrezygnuj z gazowanych napojów słodzonych i energetycznych.
3
Bądź cały czas w ruchu! Kiedy jesteś zajęty, nie myślisz o jedzeniu. Staraj się stale coś robić - powiększ swoje zainteresowania i nie ulegaj nudzie! To właśnie wtedy, kiedy się nudzimy najczęściej sięgamy po kaloryczne przekąski.
4
Kiedy organizm nie daje Ci spokoju i czujesz, że naprawdę musisz coś zjeść, sięgnij po przekąskę. Niech jednak nie będzie to baton, czy chipsy. Zamiast tego wybierz suszone owoce lub kawałek gorzkiej czekolady. Staraj się często jeść orzechy - są sycące i zawierają cenne kwasy Omega-3 i 6.
Jak rozpoznać pasożyty w organizmie?
Jak jeść słodycze i nie przytyć?
Jakie są właściwości lecznicze bananów?
Jak ograniczyć apetyt?
Przeczytaj teraz: Jak ograniczyć apetyt?
 2.3/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

kasiaosta - 2015-06-08
Można zastosować się do zaleceń ale prościej skorzystać z suplementów hamujących apetyt, acetomale też do nich należy.
Edyta Ptak - 2015-01-08
Ja staram się jeść zrównoważone małe porcje jedzenia gotowanego na parze 5 razy dziennie i dzięki temu praktycznie nie dojadam. Jeśli już dojadam to gotowaną w parowniku philipiaka marchewkę lub pietruszkę.
Silminyel - 2014-02-06
Na męczącą ochotę na "coś słodkiego" dobre jest umycie zębów. Są osoby, które nie mają problemów z jedzeniem nawet bezpośrednio po umyciu zębów, ale wielu osobom mycie zębów pomaga na chwilową chęć na przekąskę. Znam to z doświadczenia. Kiedy się odchudzałam, na samym początku myłam zęby nawet po 8 razy dziennie i chyba tylko to pomagało mi powstrzymać się przed sięgnięciem po coś słodkiego. To lepsze od zastępowania przekąsek innymi przekąskami. W ten sposób w ogóle oduczamy się podjadania między posiłkami.
Każdy ma czasem takie dni, kiedy nie jest w stanie pohamować się od jedzenia. Szczególnie kobiety kilka dni w miesiącu...
Jak zabić apetyt na jedzenie?
Każdy ma czasem takie dni, kiedy nie jest w stanie pohamować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt