Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Ciastka > Jak zrobić rogaliki z nadzieniem?

Jak zrobić rogaliki z nadzieniem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Gdy myślę o bożonarodzeniowych wypiekach, do głowy przychodzą mi dwie rzeczy: pierniczki i rogaliki. O ile te pierwsze nie stanowią żadnego kulinarnego wyzwania i ciężko się z nimi silić na oryginalność, o tyle rogaliki to prawdziwy majstersztyk. Idealna forma, maślane, rozpływające się w ustach ciasto, słodki, ale nie mdły smak. Jako nadzienia możesz użyć dosłownie wszystkiego, począwszy od mielonych orzechów z dodatkiem miodu, poprzez marmoladę, a na czekoladzie z masłem orzechowym skończywszy. Ważne jest jedno – do przygotowania ciasta użyj kremowego sera białego – to on odpowiedzialny jest za delikatną konsystencję ciasta. Więcej szczegółów znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
na około 64 rogaliki: 2 szklanki mąki, ¼ łyżeczki soli, 240g zimnego kremowego sera białego, 225g zimnego masła (pokrojonego w kostkę), 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego, 1 żółtko, cukier puder, wybrane nadzienie (przepisy na końcu artykułu)
1
rogaliki z nadzieniem - krok 1
ROGALIKI

W misie robota kuchennego zmieszaj mąkę i sól. Najlepiej zrobić to kilkoma pulsującymi ruchami.
2
rogaliki z nadzieniem - krok 2
Dodaj pokrojone w kostkę schłodzone masło oraz podzielony na mniejsze porcje kremowy ser biały.
3
rogaliki z nadzieniem - krok 3
Wymieszaj całość ruchem pulsującym 10-12 razy. Na tym etapie ciasto powinno składać się z mniejszych lub większych grudek.
4
rogaliki z nadzieniem - krok 4
W małej miseczce zmieszaj żółtko i ekstrakt waniliowy. Całość wlej do ciasta.
5
rogaliki z nadzieniem - krok 5
Włącz robot kuchenny i miksuj ciasto ruchem ciągłym do czasu, aż jego kawałki zaczną zlepiać się ze sobą tworząc duże, masywne grudy.
6
rogaliki z nadzieniem - krok 6
Wyłóż ciasto na stolnicę i uformuj z niego kulę. Podziel ją na cztery części, a każdą taką część spłaszcz na dysk o grubości 2,5 cm.
7
rogaliki z nadzieniem - krok 7
Owiń każdy dysk w folię śniadaniową lub foliową reklamówkę i włóż do lodówki na przynajmniej 2 godziny, ale nie dłużej, niż na 3 dni.
8
rogaliki z nadzieniem - krok 8
Gdy ciasto będzie gotowe, nagrzej piekarnik do 190°C i zajmij się przygotowaniem nadzienia (przepisy na trzy różne farsze znajdziesz na końcu artykułu).
Jak zrobić ciastka szachownica?
Jak zrobić świąteczne ciasteczka cytrynowe gwiazdki?
Jak zrobić kruche ciasteczka orzechowe z dżemem?
Jak szybko zmiękczyć pierniczki?
9
rogaliki z nadzieniem - krok 9
Stolnicę obficie posyp cukrem pudrem. Jedną porcję ciasta wyjmij z lodówki i pozostaw na 1-2 minuty, żeby nieco się ogrzała. Powierzchnię ciasta oraz wałek posyp dodatkową porcją cukru pudru.
10
rogaliki z nadzieniem - krok 10
Ciasto rozwałkuj zaczynając od środka na koło o grubości około 3 mm. Jeśli podczas tej czynności będzie ono przyklejać się do wałka, posyp je odrobiną cukru pudru.
11
rogaliki z nadzieniem - krok 11
Farsz rozłóż równomiernie na powierzchni ciasta. Upewnij się, że sięga on aż do jego krawędzi.
12
rogaliki z nadzieniem - krok 12
Pokrój ciasto na 16 równych kawałków, tak jak kroiłabyś pizze. Użyj ostrego noża lub noża krążkowego.
13
rogaliki z nadzieniem - krok 13
Każdy kawałek zwiń zaczynając od szerszego końca i kierując się ku węższemu. Otrzymasz w ten sposób 16 rogalików.
14
rogaliki z nadzieniem - krok 14
Rogaliki układaj na wyłożonej papierem pergaminowym blasze do pieczenia w taki sposób, by ostry koniec rogalika znajdował się pod spodem. Włóż blachę na 20 minut do lodówki i zajmij się przygotowaniem kolejnych rogalików.
15
rogaliki z nadzieniem - krok 15
Pierwszą porcję rogalików włóż do nagrzanego piekarnika i piecz przez 20-25 minut, do czasu, aż przybiorą złotobrązową barwę. Po wyjęciu z piekarnika pozostaw je na blasze przez 5 minut, a następnie przełóż na kratkę do studzenia ciasta. W ten sam sposób upiecz pozostałe rogaliki. Gotowe rogaliki zachowają świeżość przez około tydzień, pod warunkiem, że będziesz przechowywać je w szczelnym pojemniku w temperaturze pokojowej.
16
rogaliki z nadzieniem - krok 16
NADZIENIE

  • Nadzienie orzechowe: w misie robota kuchennego drobno zmiel 1 szklankę orzechów włoskich i 1 szklankę pekanów (wystarczy około 30-40 pulsujących ruchów robota). Zmielone orzechy zmieszaj z 100g roztopionego masła, ¼ szklanki miodu, ¼ szklanki cukru pudru i 1 łyżeczką ekstraktu waniliowego.
  • Nadzienie owocowe: w mikrofalówce podgrzej ¼ szklanki marmolady, dżemu brzoskwiniowego lub malinowego do czasu, aż zrobi się płynny. Dodaj 1 łyżkę cukru. Odstaw na bok do czasu, aż przestanie parować, ale wciąż będzie płynny. W robocie kuchennym za pomocą pulsujących ruchów zmiel 2 szklanki suszonych owoców, takich jak morele, żurawina, wiśnie lub porzeczki. Nałóż dżem na ciasto i posyp z wierzchu zmielonymi owocami.
  • Nadzienie z masła orzechowego i czekolady: w mikrofalówce podgrzej ½ szklanki masła orzechowego do czasu, aż będzie płynne. Rozprowadź je na powierzchni ciasta i posyp 1 szklanką posiekanej czekolady.
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Gdy święta zbliżają się coraz większymi krokami, zaczynamy myśleć o świątecznych wypiekach, którymi moglibyśmy zajadać...
Jak zrobić pierniczki korzenne?
Gdy święta zbliżają się coraz większymi krokami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt