Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Czyszczenie mebli > Jak czyścić kanapę i fotele?
Jak czyścić kanapę i fotele?

Jak czyścić kanapę i fotele?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kanapy, sofy i fotele no sprzęty codziennego użytku, które łatwo się brudzą, ale znacznie trudniej je wyczyścić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić te właśnie meble.
1
Drewniane stelaże starannie odkurz miękkim pędzelkiem, a następnie przetrzyj olejkiem lnianym lub innym preparatem do pielęgnacji drewna.
2
Powłoczki na poduszki upierz w pralce (przed nastawieniem prania uważnie przeczytaj informacje podane na metce). Rzeczy, których nie można moczyć, oddaj do pralni chemicznej lub oczyść pianką do tapicerki.
3
Bawełnę i mocne tkaniny oczyść odkurzaczem, a następnie przetrzyj pianką. Czyść białą ściereczką, wymieniając ją na nową, w miarę jak się będzie brudziła. Postaraj się nie zamoczyć znajdującego się pod spodem wypełnienia, a jeśli do tego dojdzie, wysusz je suszarką do włosów.
4
Aksamit czyść zgodnie z kierunkiem włosa pianką do obić tapicerskich lub roztworem zimnej wody i amoniaku (dwie łyżki na litr).
Wyczesz pod włos susząc jednocześnie suszarką do włosów.
5
Jedwab, satynę i inne tkaniny delikatne posyp sproszkowanym kłączem mydlnicy lekarskiej, a następnie starannie wyczesz. Jeżeli to konieczne resztki zbierz odkurzaczem.
6
Do mycia skóry syntetycznej wystarczy woda z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego. Po opłukaniu i wysuszeniu przetrzyj całość odpowiednim preparatem do pielęgnacji mebli.
Skórę naturalną nacieraj naturalnym woskiem z dodatkiem kilku kropli aniliny, która pomoże utrzymać pierwotny kolor.
7
Obicia zamszowe lepiej oddać do pralni chemicznej. Jeśli nie są odpinane, możesz je oczyścić pianką.
Jak pomalować meble kuchenne?
Jak usunąć białe plamy z mebli?
Jak pozbyć się zapachu psa z kanapy?
Jak wyczyścić kanapę?
Przeczytaj teraz: Jak wyczyścić kanapę?
 2.6/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

oranje - 2012-01-26
Żeby szybko i skutecznie wyczyścić kanapę lub fotele polecam Microvezel. Usunie plamę i odświeży kolor. Po czyszczeniu warto zastosować Protector, który zabezpieczy przed wchłanianiem brudu, kurzu, wilgoci.
http://emakchemia.pl/sklep
Jak i gdzie kupować meble, aby maksymalnie zaoszczędzić? Tanie meble, dobrej jakości możemy kupić niemal wszędzie -...
Gdzie kupić tanie meble?
Jak i gdzie kupować meble, aby maksymalnie zaoszczędzić? Tanie meble, dobrej jakości...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt