Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Czyszczenie mebli > Jak czyścić kanapę i fotele?
Jak czyścić kanapę i fotele?

Jak czyścić kanapę i fotele?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kanapy, sofy i fotele no sprzęty codziennego użytku, które łatwo się brudzą, ale znacznie trudniej je wyczyścić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić te właśnie meble.
1
Drewniane stelaże starannie odkurz miękkim pędzelkiem, a następnie przetrzyj olejkiem lnianym lub innym preparatem do pielęgnacji drewna.
2
Powłoczki na poduszki upierz w pralce (przed nastawieniem prania uważnie przeczytaj informacje podane na metce). Rzeczy, których nie można moczyć, oddaj do pralni chemicznej lub oczyść pianką do tapicerki.
3
Bawełnę i mocne tkaniny oczyść odkurzaczem, a następnie przetrzyj pianką. Czyść białą ściereczką, wymieniając ją na nową, w miarę jak się będzie brudziła. Postaraj się nie zamoczyć znajdującego się pod spodem wypełnienia, a jeśli do tego dojdzie, wysusz je suszarką do włosów.
4
Aksamit czyść zgodnie z kierunkiem włosa pianką do obić tapicerskich lub roztworem zimnej wody i amoniaku (dwie łyżki na litr).
Wyczesz pod włos susząc jednocześnie suszarką do włosów.
5
Jedwab, satynę i inne tkaniny delikatne posyp sproszkowanym kłączem mydlnicy lekarskiej, a następnie starannie wyczesz. Jeżeli to konieczne resztki zbierz odkurzaczem.
6
Do mycia skóry syntetycznej wystarczy woda z dodatkiem delikatnego środka czyszczącego. Po opłukaniu i wysuszeniu przetrzyj całość odpowiednim preparatem do pielęgnacji mebli.
Skórę naturalną nacieraj naturalnym woskiem z dodatkiem kilku kropli aniliny, która pomoże utrzymać pierwotny kolor.
7
Obicia zamszowe lepiej oddać do pralni chemicznej. Jeśli nie są odpinane, możesz je oczyścić pianką.
Jak usunąć zapach moczu?
Jak odnowić metalowe meble ogrodowe?
Jak zrobić drapak dla kota?
Jak czyścić meble?
 2.5/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

oranje - 2012-01-26
Żeby szybko i skutecznie wyczyścić kanapę lub fotele polecam Microvezel. Usunie plamę i odświeży kolor. Po czyszczeniu warto zastosować Protector, który zabezpieczy przed wchłanianiem brudu, kurzu, wilgoci.
http://emakchemia.pl/sklep
 
Stare meble mają wyjątkowy klimat. Nie znajdziesz go w żadnym, nawet najdroższym sklepie meblowym, ani w zestawie z...
Jak przerobić komodę na ławkę?
Stare meble mają wyjątkowy klimat. Nie znajdziesz go...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt