Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Walentynki > Pomysły i Scenariusze na Walentynki > Jak obchodzimy Walentynki w innych krajach?

Jak obchodzimy Walentynki w innych krajach?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Walentynki to bardzo popularne w Polsce święto dla zakochanych. Nie trudno zauważyć, że nasi rodacy obchodzą je w bardzo komercyjny sposób, ale czy we wszystkich krajach tak jest? Ich niejasne pochodzenia spowodowało, że państwa utworzyły własne zwyczaje, czasami bardzo różniące się od siebie. Warto wiedzieć co nieco na ich temat, bo wbrew pozorom mogą nas bardzo zaskoczyć. A wy chcielibyście obchodzić święto zakochanych tak jak robią to inne państwa? Przeczytajcie artykuł i przekonajcie się sami.
1
W Tajlandii jest to ulubiony dzień zawierania małżeństw.
2
W Hiszpanii daje się praktyczne prezenty - kobietom sprzęt AGD (lodówki, pralki) zaś mężczyznom sprzęt elektroniczny: mp3, dvd, gry.
3
We Włoszech kupuje się odzież w kolorze czerwonym, najczęściej jest to bielizna.
4
We Francji zaprasza się w Walentynki ukochaną osobę na kolację lub do teatru oraz wysyła się bukiecik kwiatów z bilecikiem.
5
W Malezji organizowany jest konkurs pt. "Więźniowie miłości", w którym biorą udział pary zakute w metalowe kajdanki które następnie są obserwowane przez tydzień. Zwycięska para otrzymuje nagrodę pieniężną.
6
W Ameryce kartki walentynkowe wysyła się wszystkim, (znajomym, rodzinie, przyjaciołom), niezależnie od płci i wieku. Podstawowym prezentem dla ukochanej są bombonierki w kształcie serca i czerwone róże. Walentynki są w USA bardzo popularne, dlatego w szkołach są prowadzone specjalne lekcje walentynkowe.
7
W Japonii podobnie jak w Ameryce prezenty daje się każdemu, głownie są to czekoladki, podzielone na dwa rodzaje: giri-choko -> czekoladki dawane z obowiązku (szwajcarskie i belgijskie wyroby), honmei-choko - dla ukochanego, w kształcie serca z czekoladowym nadzieniem, wykonane własnoręcznie. W Japonii przyjął się zwyczaj, że 14. lutego kobiety obdarowują mężczyzn, którzy rewanżują im się 13. marca w Biały Dzień prezentami: czekoladki + bielizna.
Jak zrobić walentynkową kartkę z serduszkiem?
Jak się dowiedzieć od kogo dostało się Walentynkę?
Jak udekorować ścianę na walentynki?
Jak zrobić pudełko ze zdjęciami?
8
W Anglii istniał zwyczaj, że dzieci przebierały się za dorosłych, następnie odwiedzano domy z radosną piosenką miłosną. Do najbardziej popularnych upominków należą pudełeczka kartonowe z postaciami Romea i Julii.
9
W Walii ukochanej osobie daje się drewnianą łyżeczkę, ozdobioną serduszkami, kłódeczkami i kluczami, co symbolizuje proste przesłanie "Otwórz moje serce".
10
W Niemczech prezentem są czerwone róże, świadczące o miłości i wiecznej świeżości uczucia oraz słodycze w kształcie serca: marcepanowe w polewie z mlecznej czekolady, piernikowe w lukrowej polewie z miłosnymi wzorkami. Ponadto do tradycji należy zapraszanie ukochanej osoby do restauracji na kolację pośród innych, zakochanych par.
11
W Polsce popularne są walentynkowe kartki w kształcie serca, czekoladki oraz pluszowe misie. Część polskich handlowców, głównie w sklepach z bielizną i słodyczami udziela prowizji parom robiącym u nich zakupy w Walentynki.
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W tym roku zrób ukochanej osobie wyjątkową niespodziankę. Samodzielnie wykonaj koszyczek w kształcie serca, wrzuć do...
Jak zrobić walentynkowy koszyk na cukierki?
W tym roku zrób ukochanej osobie wyjątkową niespodziankę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt