Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Uroda i Makijaż > Makijaż oczu > Najważniejsze triki w makijażu oczu

Najważniejsze triki w makijażu oczu

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Podobno oczy to zwierciadło duszy. Jakkolwiek by do tego podchodzić, na pewno są jednym z pierwszych elementów, na które zwraca uwagę płeć przeciwna. Odpowiednio podkreślone oczy potrafią dodać blasku całej twarzy i uczynić cię osobą intrygującą i tajemniczą. Dowiedz się co zrobić, by dodać twojemu spojrzeniu magii wykorzystując najlepsze triki profesjonalnych makijażystów.
1
podstawowy zestaw pędzli do makijażu oczu
Odpowiedni pędzel

Na dobrą sprawę makijaż nałożysz nawet palcami. Jednak odpowiednie pędzle to znacznie lepszy wybór, jeśli chodzi o rozcieranie, obrysowywanie, czy nanoszenie koloru. Oto trzy, których naprawdę potrzebujesz:

  • Płaski pędzel do cieni – idealny do nakładania cienia bazowego. Jeśli używasz cieni sypkich, wybierz taki pędzel, który jest wykonany z bardzo miękkiego naturalnego włosia (sobolowego lub koziego). W przypadku cieni kremowych najlepiej sprawdzi się pędzel z jedwabistym syntetycznym włosiem (nylonowym lub taklonowym).

  • Pędzel do rozcierania cieni – mały i puszysty, jest idealny do nanoszenia cieni w załamaniu powiek, podkreślania zewnętrznych kącików oczu oraz rozcierania kilku cieni.

  • Pędzel do konturowania – cieniutki, płasko zakończony pędzelek służący do nanoszenia koloru u nasady linii rzęs.
2
zestaw do regulacji brwi
Idealne brwi

Nawet najpiękniejszy obraz nie będzie robił wrażenia, jeśli umieścimy go w brzydkiej ramie. Analogicznie nawet najlepiej pomalowane oczy nie będą się dobrze prezentować w towarzystwie niewyregulowanych lub przerzedzonych brwi.

  • Regulacja
    Za pomocą skośne zakończonej pęsety usuń te włoski, które psują naturalny łuk brwi. Jeśli nigdy wcześniej nie regulowałaś brwi, za pierwszym razem udaj się w tym celu do kosmetyczki. Późniejsze poprawki nie sprawią ci już problemu. Wyrywaj włoski pod łukiem brwiowym, a nie nad nim. W przeciwnym wypadku możesz skończyć z cieniutkimi, opadniętymi brwiami, które sprawią, że będziesz wyglądać na zmęczoną.

  • Przycinanie

    Specjalnym spiralnym pędzelkiem, podobnym do szczoteczki maskary, rozczesz brwi w kierunku do góry i sprawdź, czy jakieś włoski rosną nierówno lub są zbyt długie. Jeśli tak, obetnij ich końce małymi nożyczkami, by idealnie wpasowały się w wyregulowany kształt brwi.

  • Wypełnianie

    Jeśli twoje brwi są przerzedzone, przyda im się wypełnienie. Zadanie to wymaga dwóch kroków. Po pierwsze musisz obrysować brwi kredką, która pasuje do ich koloru. Następnie rozczesz całość spiralną szczoteczką, której użyłaś w kroku poprzednim. Zamalowywanie kredką całych brwi sprawia, że wyglądają one na zbyt ciemne i nienaturalne. Zamiast tego, zanurz w pudrze do brwi ścięty pod kątem pędzelek i lekko - za pomocą krótkich i szybkich pociągnięć - nanieś kosmetyk na brwi, jednocześnie rozcierając go.
3
makijaż oczu blisko osadzonych
Makijaż dobrany do kształtu oczu

Dopasowanie stylu malowania oczu do ich kształtu pozwoli ci optycznie powiększyć je i poprawić wygląd całej twarzy.

Oczy małe lub blisko osadzone

Jeśli chcesz, żeby twoje oczy wydawały się większe lub szerzej rozstawione, nanieś na wewnętrzne ¾ dolnej i górnej powieki jasny, odbijający światło cień do powiek. W zewnętrznym kąciku oka nałóż zaś ciemny cień, zaczynając od linii rzęs aż po załamanie powieki. Na rzęsy znajdujące się w zewnętrznym kąciku oka nałóż dodatkową warstwę maskary. Ciemny eyeliner i kredkę ogranicz tylko do zewnętrznego kącika oka (dolna i górna linia rzęs). Obrysowanie wewnętrznej części linii rzęs beżową kredką optycznie otworzy oczy i sprawi, że wydadzą się większe.
4
makijaż oczu szeroko rozstawionych
Oczy szeroko rozstawione

Oczy wydadzą się położone bliżej siebie, gdy w wewnętrznym kąciku (blisko kanalika łzowego) nałożysz ciemniejszy cień i większą ilość maskary. Jaśniejszy dzień zaaplikuj zaś od środka powieki, aż po zewnętrzny kącik oka. Pomocne może się również okazać wycieniowanie załamania powieki w taki sposób, by najciemniejsze było w wewnętrznym kąciku oka, a wraz z oddalaniem się od niego kolor stopniowo blaknął.
5
makijaż oczu bez widocznej górnej powieki
Cienkie powieki lub brak widocznej górnej powieki

Jeśli twoje powieki są tak cienkie, że ciężko wyodrębnić ich załamanie, dodasz głębi swoim oczom nanosząc ciemny cień wzdłuż linii rzęs, a jasny tuż nad nim ciągnąc go aż po łuk brwiowy. Dolna część górnej powieki jest schowana, więc ciemna kreska może okazać się niewidoczna. Żeby ustalić jej grubość stań przed lustrem i popatrz przed siebie. W razie potrzeby popraw kreskę na grubszą.
6
makijaż oczu z opadniętymi powiekami
Opadnięte powieki

Jeśli górne powieki są opadnięte w zewnętrznym kąciku oka lub na skutek wieku straciły jędrność i zasłaniają część gałki ocznej, unikaj nakładania na opadniętą część każdej powieki jasnych kolorów, ponieważ tylko podkreśli to ich wygląd. Bazowy cień nałóż począwszy od linii rzęs, aż po załamanie powieki, a powyżej nałóż ciemniejszy cień. Całość rozetrzyj ponad górną powieką i pociągnij tym samym cieniem dolną linię rzęs.
 3.8/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nawet najpiękniejszy makijaż nie będzie wyglądać dobrze, jeśli nie zadbamy o odpowiednio podkreślone brwi. Nie oznacza...
Jak podkreślić brwi?
Nawet najpiękniejszy makijaż nie będzie wyglądać dobrze, jeśli nie zadbamy o odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt