Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie łazienki > Jak myć różnego typu podłogi?

Jak myć różnego typu podłogi?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Mycie podłogi tylko z pozoru nie jest niczym skomplikowanym, jednak w domu mamy do czynienia z wieloma naprawdę różnorodnymi powierzchniami. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek ja myć różnego rodzaju podłogi tak by ich nie zniszczyć.
1
mycie podłogi drewnianej

Czyszczenie podłogi drewnianej i parkietów

Drewniane podłogi lakierowane są bardzo łatwe w pielęgnacji. Aby utrzymać je w czystości, wystarczy regularne przecieranie lekko wilgotną szmatką lub szczotką z bawełnianą nakładką. Do mycia wystarczy woda z amoniakiem, bez potrzeby spłukiwania i polerowania.

Drewniane podłogi nielakierowane musisz zapastować, zabieg ten nie tylko nabłyszczy i ochroni drewno, lecz również zaklei wszelkie szczeliny, w które wchodzi kurz. Do zwykłego sprzątania używaj pasty w płynie, lecz raz na jakiś czas musisz przetrzeć podłogę dobrą bezbarwną pastą, a po 30-40 min wypolerować do połysku. Aby usunąć z podłogi warstwę starej pasty, wyczyść ją mieszaniną benzyny i terpentyny, natychmiast wycieraj do sucha, a następnie połóż nową warstwę pasty.

Jasne drewno myj gorącą mydlaną wodą, by nie ściemniało, starannie i szybko spłucz. Do pierwszego płukania użyj bielinki (6 g na litr wody), do drugiego l łyżkę stołową amoniaku na 1 litr wody, po czym wytrzyj podłogę do sucha i nawoskuj odpowiednim preparatem.

2
mycie podłogi z płytek ceramicznych

Płytki ceramiczne lub kamionkowe

Przecieraj podłogę wełnianą szmatką i myj wodą z dodatkiem płynu do naczyń i kilkoma kroplami środka nabłyszczającego (takiego jak do zmywarek do naczyń), dzięki któremu będzie jeszcze ładniej błyszczała. Jeśli brud zebrał się w szczelinach chropowatych płytek, weź twardą szczotkę i czyść mydłem, dopóki brud nie zejdzie. Bardzo brudną szoruje się gorącą wodą z dodatkiem detergentu i amoniaku (1 łyżka amoniaku na 1 litr wody).

3
podłoga z terrakoty

Terakota

Powierzchnie niewoskowane myj często letnią wodą z dodatkiem szarego mydła, natychmiast spłukuj i starannie wycieraj do sucha nie mechacącą się szmatką (najlepsza będzie flanela).

Powierzchnie woskowane umyj i osusz, po czym zapastuj woskiem odpowiedniego koloru. Odczekaj, aż wosk wsiąknie i wypoleruj.

4
Odkurzanie

Wykładzina

Wykładzina jest znacznie bardziej wymagająca niż inne rodzaje podłogi, będzie ci służyła o wiele dłużej, jeśli poświęcisz jej odpowiednio dużo czasu i nie zaniedbasz starannej pielęgnacji. Odkurzając wykładzinę odkurzaczem ze specjalną końcówką ze schowanym włosiem, usuniesz cały, głęboko wbity kurz.

Aby zapobiec blaknięciu kolorów, a także po to, by ożywić kolory już wypłowiałe, przetrzyj wykładzinę szmatką nasączoną roztworem z trzech-czterech łyżek amoniaku na litr zimnej wody lub trzech części wody i jednej części denaturatu.

Jeżeli do czyszczenia wykładziny chcesz zastosować jakiś preparat chemiczny sprawdź najpierw jak zadziała w jakimś mało widocznym miejscu.

5
czyszczanie linoleum

Linoleum

Możesz zastosować szare mydło lub produkty przeznaczone specjalnie do zmywania tego typu podłogi, ale unikaj produktów zasadowych lub o właściwościach ściernych. Jeśli podłoga jest bardzo brudna, przed myciem wyszoruj ją terpentyną.

Po umyciu starannie przetrzyj podłogę ściereczką nasączoną płynną pastą do linoleum. Czarne smugi spróbuj usunąć miękką gumką do ołówków.

 3.1/5 (25 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

bzdet - 2015-01-20
Takie ,,rady" to sobie ... .
floor-care.chicago - 2015-01-20
Amoniak?????? lakierowane ,wax itp !!!!! ja bym z tej rady nie korzystal!!! to zabija nawet glazure.!
co za profezjonalizm.do szkoly pani Krysiu.
D&P - 2015-01-20
Ja do mycia różnego rodzaju powierzchni polecam mop parowy black&decker. Używam go od kilku lat i jestem bardzo zadowolona. Dodatkowo nie używam żadnej chemii, tylko samą wodę, a para wyczyści wszystko i zabije bakterie. Tańsze mopy pozostawiają smugi, a ten jako jedyny się sprawdza. Polecam.
opko - 2015-01-20
kamień (marmur,granit) plus kwas (amoniak) brawo mądrzy ludzie
topielica - 2014-09-26
A ja bardzo często używam do paneli zwykłego płynu do mycia szyb-cóż spryskuję nim mopa płaskiego i wycieram -sposób bardzo szybki i efektowny-panele lśnią.Oczywiście od czasu do czasu również używam detergentów do paneli by je dokładnie wyczyścić i wypolerować.jednak na co dzień używam właśnie płynu do mycia okien w spryskiwaczu-szybki sposób na odświeżenie paneli.Polecam.
Ewka - 2014-09-24
U mnie w domu od samego początku parkiety lakierowane myjemy roztworem zimnej wody i detergentu przeznaczonego do bieżącej pielęgnacji tego typu powierzchni. Od niedawna testujemy nowy koncentrat do czyszczenia parkietów firmy RZ. Póki co zdaje egzamin wręcz wzorowo, podłoga jest czysta i odświeżona a sam kosmetyk bardzo wydajny i przyjemnie pachnący, zdaje się migdałami :)
Gdy widzisz plamę na podłodze, szybko chwytasz za mop i wycierasz. Tak naprawdę nie odkurzając najpierw podłogi, mopem...
Jak dobrać odpowiedni środek myjący do rodzaju podłogi?
Gdy widzisz plamę na podłodze, szybko chwytasz za mop...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt