Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Kosmetyki > Maseczki Domowe > Jakie są właściwości kosmetyczne ogórka?

Jakie są właściwości kosmetyczne ogórka?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Uwielbiasz potrawy z dodatkiem ogórka ale nigdy nie myślałaś o tym aby zrobić z niego kosmetyk? To błąd! Ogórek to często wykorzystywane w kosmetyce warzywo. Przeczytaj artykuł i dowiedz się dlaczego nasza skóra tak lubi kosmetyki z ogórka i jak zrobić je samodzielnie w domu!
1
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 1
Ogórek doskonale smakuje nie tylko w sałatce i na kanapce!

Nasza skóra również się w nim rozsmakowała. Nie bez powodu tak chętnie wykorzystywany jest w kosmetyce. Na sklepowych półkach znajdziemy m.in. kremy, toniki, maseczki i inne produkty z ekstraktami z ogórka zielonego. Również na bannerach reklamowych wielu salonów SPA widzimy plasterki ogórka na oczach modelki.
2
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 2
Jak ogórek działa na naszą skórę i za sprawą czego tak się dzieje?

Ogórek składa się z bardzo dużej ilości wody i dzięki temu doskonale nawilża naszą skórę. Mało tego - jego odczyn pH jest taki sam jak odczyn pH skóry. Ogórek zawarty w kosmetykach perfekcyjnie wygładza i zmiękcza nasz naskórek.
Z pewnością znajdziemy go w składzie wielu kosmetyków oczyszczających skórę jednak nie powinno go zabraknąć także w kosmetykach tonizujących.
3
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 3
Dla jakiej skóry ogórek jest najlepszy?

Warto dodać, że ogórek jest na tyle uniwersalnym dodatkiem do kosmetyków, że większość z nich nadaje się zarówno do cery trądzikowej a także suchej czy nawet z nadmiarem wydzielającego się sebum. Ekstrakty z ogórka delikatnie ściągają skórę i nadają jej promiennego, świeżego wyglądu.
4
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 4
Co takiego zawiera ogórek, że posiada aż tyle dobroczynnych właściwości dla naszej skóry?

  • Witamina C - działa przeciwstarzeniowo - zwalcza wolne rodniki a także przyczynia się do procesów powstawania kolagenu.
  • Witamina K - Poprawia koloryt skóry i przede wszystkim wyrównuje go. Delikatnie wygładza cerę i czyni ją bardziej promienną i rozświetloną.

Ogórek to jednak nie tylko witaminy. Składa się też z minerałów:

  • Potas - nawilża skórę od środka.
  • Siarka - pomaga w walce z wypryskami, podrażnieniami, działa bakteriobójczo.
5
właściwości kosmetyczne ogórka - krok 5
Maseczki z ogórkiem

Najlepiej oczywiście zrobić kosmetyki samodzielnie w domu. Można dzięki temu sporo zaoszczędzić a ich przygotowanie nie zajmie nam sporo czasu. Regularne stosowanie takich kosmetyków pomoże nam uporać się z problemami z cerą.

Kosmetyki przygotowane w domu są bezpieczniejsze - nie zawierają sztucznych barwników, zapachów, dzięki czemu nie uczulają tak często jak kosmetyki z drogerii.

Maseczki bazują oczywiście na ogórku - schłodzone warzywo ścieramy na tarce i pozbywamy się ewentualnego nadmiaru wody. Nie wyciskajmy jednak zbytnio miąższu. Należy pamiętać aby ogórka nie obierać, gdyż najwięcej wartościowych składników znajduje się właśnie tuż pod skórką.
Starty ogórek łączymy odpowiednio z innymi składnikami - zależnie od tego jaką maseczkę chcemy uzyskać.

  • Jeśli chcesz przygotować maseczkę łagodzącą (świetnie spisze się również na delikatne oparzenia słoneczne) - zmieszaj ogórka z łyżką jogurtu naturalnego.
  • Jeśli chciałabyś właściwości regenerujące, wygładzające - do ogórka dodaj łyżkę lub dwie miodu.
  • Jeśli liczysz na zlikwidowanie, rozjaśnienie przebarwień - do warzywa dodaj sporą łyżkę świeżo wyciśniętego soku z cytryny. Taki zestaw rozjaśni nasza cerę - nie zapomnijmy jednak po aplikacji nałożyć kremu z filtrem UV.
  • Do maseczek możesz dodać też odrobinę świeżej mięty - działa odświeżająco i chłodząco.
  • Jeśli ogórek często króluje w Twojej kuchni, zanim wyrzucisz obierki - natrzyj nim zdezynfekowaną twarz. Taki prosty zabieg zadziała tonizująco i kojąco na Twoją cerę.
  • Dla tych, którzy borykają się z opuchlizną i sińcami pod oczami z ratunkiem przybędą zwykłe plasterki schłodzonego wcześniej ogórka. Wystarczy nałożyć je na kilka minut.
  • Jeśli nie masz czasu przygotowywać żadnej maseczki - nałóż po prostu plasterki na całą twarz.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Lawenda jest pięknym, fioletowym ziołem, które powoduje że czujemy się zrelaksowani. Jednak, jest ona czymś więcej, niż...
10 leczniczych właściwości lawendy
Lawenda jest pięknym, fioletowym ziołem, które powoduje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt