Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Sposoby na suche oczy

Sposoby na suche oczy

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Podrażnione, zaczerwienione, piekące oczy? To problem, który dotyka wielu osób, szczególnie w sezonie grzewczym. Zbyt długa praca przy komputerze, suche powietrze, niekorzystne czynniki atmosferyczne, wszystko to może prowadzić do tzw. „syndromu suchego oka”. Jak sobie radzić z tym problemem, by znów widzieć świat w kolorowych barwach? Czytaj poniżej.
1
krople bez recepty
Sztuczne łzy

Dla kogo?
Dla osób, które codziennie narzekają na uczucie kłucia i pieczenia, spowodowane na przykład zbyt długą pracą przy komputerze lub niewystarczającą dawką snu.

Jak działają?
Zawierają takie składniki jak gliceryna, czy naturalne oleje, które mogą na jakiś czas przywrócić prawidłowe nawilżenie oka.

Jak je stosować?
Gdy tylko odczuwasz dyskomfort związany z widzeniem, wkrop 1-2 krople do każdego oka. Jeśli potrzebujesz stosować je częściej, niż 4 razy dziennie, udaj się do okulisty. Może on przepisać ci krople bez konserwantów, które są lepsze do częstszego stosowania. Jeśli nosisz soczewki kontaktowe, szukaj kropel nawilżających z napisem „rewetting drops”. Nie uszkodzą one soczewek.
2
suplementy diety z omega-3
Suplementy diety z kwasami Omega-3

Dla kogo?
Polecane są osobom, które nie lubią stosować kropli do oczu. Mogą być używane wspomagająco przy problemach ze wzrokiem.

Jak działają?
Kwasy tłuszczowe Omega-3 pomagają zwalczyć stan zapalny, który może przyczynić się do syndromu suchego oka. Badania dowodzą, że kobiety, które spożywają dużo kwasów Omega-3 są nawet o 34% mniej narażone na wystąpienie tej przypadłości.

Jak je stosować?
Spożywaj kilka porcji tłustych ryb (np. łososia) tygodniowo lub poproś lekarza o przepisanie ci suplementu diety zawierającego olej rybi lub z siemienia lnianego. Wszystkie suplementy diety zawierające kwasy Omega-3 przyjmuj wraz z posiłkiem, ponieważ mogą podrażniać żołądek.
3
krople na receptę
Krople na receptę

Dla kogo?
Przeznaczone są dla osób przewlekle cierpiących na syndrom suchego oka.

Jak działają?
Poproś lekarza o krople zawierające cyklosporynę, która wspomaga naturalną produkcję łez. Badania dowodzą, że po trzech miesiącach stosowania takich kropli znaczna większość pacjentów całkowicie lub w znacznej mierze pozbyła się objawów suchości oczu.

Jak je stosować?
Wkrop po 1 kropli do każdego oka dwa razy dziennie. O ile lekarz nie zaleci inaczej, krople te można stosować bez ograniczeń czasowych.
4
kompres na oczy
Ciepłe kompresy

Dla kogo?
Przeznaczone dla tych, dla których krople do oczu są niewystarczające.

Jak działają?
Łzy, naturalny środek nawilżający oczy, składają się z wody i oleistej substancji produkowanej przez gruczoły znajdujące się wzdłuż powiek. Jeśli komórki składające się na te gruczoły twardnieją i zatykają ich ujście, substancja ta nie może wydostać się na zewnątrz i nawilżyć oczu. Sama woda będąca składnikiem łez nie wystarczy, ponieważ zbyt szybko wyparowuje, a oczy stają się suche i podrażnione. Ciepły kompres pomaga odblokować ujścia gruczołów i sprawić, by ich wydzielina przedostała się do łez.

Jak je stosować?
Wilgotny, ciepły ręczniczek połóż na powieki maksymalnie na 10 minut. Kompres stosuj raz dziennie, gdy zajdzie taka potrzeba.
5
płyn do czyszczenia powiek
Płyny i chusteczki do czyszczenia powiek

Dla kogo?
Suche oczy, którym towarzyszy łuszczenie się skóry na powiekach mogą być objawem tzw. chronicznego zapalenia powiek – stanu zapalnego mieszków rzęs, podobnego nieco do zwykłego łupieżu. Osoby cierpiące na to schorzenie prócz przemywania samych oczu muszą również codziennie oczyszczać powieki za pomocą specjalnych chusteczek lub płynów.

Jak działają?
U osób cierpiących na chroniczne zapalenie powiek dochodzi do nadmiernej produkcji oleistej wydzieliny, która blokuje ujścia gruczołów i zbyt szybkie parowanie łez. Płyny do przemywania powiek zawierają delikatne substancje myjące, które rozpuszczają tę wydzieliną i usuwają złuszczoną skórę gromadzącą się na powiekach.

Jak je stosować?
Przemyj powieki płynem lub przetrzyj specjalnymi chusteczkami. Stosuj je raz dziennie, zazwyczaj na noc. Jeśli objawy nie ustąpią w ciągu kilku dni, skonsultuj się z okulistą.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

abigail - 2016-01-27
Ja potrzebuję szybkiego ukojenia dla swoich oczu, bo niestety dokucza mi zespół suchego oka i bardzo mi to dokucza, zwłaszcza w pracy, kiedy siedzę cały dzień przed komputerem.
doris - 2013-12-30
Krople kroplami ale nie są tak praktyczne jak tabletki, ponad to efekt jest krótkotrwały, a z tabletkami jest tak że dolegliowści, i suchość i pieczenie czy inne znikają na cały czas. Tabletki, np Vitrum Vision chronią też oczy przed działaniem promieni monitorów sztucznego światła, gorącym powietrzem albo zimnym, wiatrem. ta ochrona jest najważniejsz jak juz załagodzimy czy zlikwidujemy dokuczliwosci. polecam bardzo zadbac i chroni oczy.....
W obecnych czasach większość czasu spędzamy przed monitorem komputera lub przez TV. Nasze oczy narażone są wówczas na...
Sposób na zmęczone oczy
W obecnych czasach większość czasu spędzamy przed monitorem komputera lub przez TV...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt