Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Ćwiczenia > Jak ćwiczyć bez sprzętu w domu i w podróży?
Jak ćwiczyć bez sprzętu w domu i w podróży?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nie potrzebujesz ekstra sprzętu do ćwiczeń, by codziennie móc dbać o kondycję i szczupłą sylwetkę. Opisany poniżej zestaw ćwiczeń możesz wykonywać wszędzie: w domu, na plaży, w hotelu. Za hantle posłużą ci dwie małe butelki wody mineralne. Zrób tyle powtórzeń każdego z ćwiczeń na ile starczy ci czasu i sił. Przekonaj się jakie to proste.
1
Rozgrzewka

Żeby przygotować mięśnie do treningu, zrób małą rozgrzewkę. Zacznij od zatoczenia głową 8 małych kółek w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. Wykonaj również 8 ruchów okrężnych każdego z ramion (trzymaj ręce prosto), nadgarstków i każdej z nóg (zegnij je w kolanach i poruszaj w kierunku na zewnątrz bioder). Powtórz całą sekwencję, ale tym razem obracaj poszczególne części ciała przeciwnie do kierunku wskazówek zegara (również po 8 razy).
2
ćwiczenia w domu - krok 1
Ćwiczenie 1

Przez 3 minuty rób pajacyki. Pamiętaj, że gdy unosisz ręce do góry, muszą być one proste. Z Przy każdym podskoku unieś je jak najbliżej uszu.
3
ćwiczenia w domu - krok 2
Ćwiczenie 2

(A) Oprzyj dłonie o ścianę i wyprostuj ręce nachylając ciało pod kątem. Zrób wykrok do przodu prawą stopą.
(B) Szybko zmień stopy, jednocześnie przemieszczając lewą stopę do przodu, a prawą w tył. Powtarzaj tę sekwencję przez 3 minuty.
4
ćwiczenia w domu - krok 3
Ćwiczenie 3

(A) Unieś ciało do góry tak jakbyś robiła pompkę. Nogi wyprostuj całkowicie lub ugnij w kolanach (damska wersja pompki).
(B) Obróć się w lewo, tak by stopy znajdowały się jedna na drugiej, a całe ciało tworzyło linię prostą. Weź wdech jednocześnie unosząc lewą rękę do góry. Opuść rękę i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz to samo na drugą stronę.
Jak ujędrnić ramiona ćwicząc 15 minut dziennie?
Jak ujędrnić wewnętrzną stronę ud?
Jak ćwiczyć mięśnie brzucha na piłce gimnastycznej?
Jak wzmocnić mięśnie pleców?
5
ćwiczenia w domu - krok 4
Ćwiczenie 4

(A) Chwyć w dłonie po jednej małej butelce wody mineralnej. Stań w pionowym rozkroku, prawa stopa z przodu.
(B) Obniż ciało, uginając obie nogi pod kątem prostym. Unieś butelki do góry i przyciągnij w stronę ramion, a następnie opuść do pozycji wyjściowej. Wyprostuj się. Powtarzaj tę sekwencję przez minutę, a następnie zmień nogi.
6
ćwiczenia w domu - krok 5
Ćwiczenie 5

(A) Stań prosto, stopy złączone, w każdej z dłoni mała butelka z wodą mineralną.
(B) Lewą stopą zrób wykrok do tyłu i obniż się, uginając nogi w kolanach. Trzymając ręce proste unieś butelki na wysokość ramion. Opuść ręce, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Zmień nogi i powtórz ćwiczenie.
7
ćwiczenia w domu - krok 6
Ćwiczenie 6

(A) Połóż się na plecach, nogi ugięte. Prawą nogę unieś do góry i zegnij, tak by prawa kostka opierała się na lewym kolanie. Obiema dłońmi chwyć tylną stronę lewego uda.
(B) Delikatnie przyciągnij lewą nogę w stronę klatki piersiowej. Wytrzymaj przez 30 sekund. Powtórz całe ćwiczenie na drugą nogę.
8
ćwiczenia w domu - krok 7
Ćwiczenie 7

Unieś prawą rękę i zegnij ją w taki sposób, by dłoń sięgała lewej łopatki. Lewą ręką delikatnie dociśnij łokieć w stronę ucha, żeby nieco rozciągnąć mięśnie. Wytrzymaj przez 30 sekund. Zmień ręce.
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt