Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Sprawdziany, Kartkówki, Dyktanda > Jak napisać charakterystykę postaci literackiej?

Jak napisać charakterystykę postaci literackiej?

Stopień trudności: umiarkowane, Czas: 90 min
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Nauczyciel znowu zadał charakterystykę postaci, a ty masz z nią problem? Jest on ogromnie wymagający i dbający o szczegóły? Właśnie w tym artykule pomogę Ci napisać świetną charakterystykę i zaskoczyć nauczyciela!
Rzeczy, których potrzebujesz:
przeczytaną książkę lub obejrzany film, spektakl, cierpliwości i przede wszystkim dużo pozytywnego nastawienia
1
Jeśli jest to np. postać z książki to warto przy czytaniu jej zaznaczać sobie ważne fragmenty tekstu opisujące wygląd, charakter, czy ogólne informacje o tej postaci. Jeśli już przeczytałeś książkę i nie zaznaczyłeś takich informacji to warto sprawdzić, czy na końcu książki nie są podane strony, na których znajdują się potrzebne fragmenty.
2
Ważne jest, aby na początek się przygotować. Mam na myśli zrobienie materiału przygotowawczego. Każda charakterystyka składa się na: przedstawienie postaci, jej wygląd zewnętrzny, charakter, usposobienie i twoja ocena tej postaci. Podziel sobie kartkę na pięć części i w każdej z nich napisz hasła opisujące daną postać (np. w charakterze postaci napisz: porywczy, szybko się denerwuje).
3
Gdy wykonasz już materiał przygotowawczy należy tylko ułożyć wszystkie hasła w zdania, które czytane jedno po drugim będą miały sensowny ciąg. Ważne są także akapity. Należy każdą część charakterystyki zacząć oddzielnym akapitem.
4
Jeśli często popełniasz błędy ortograficzne lub interpunkcyjne dobrą metodą jest napisanie charakterystyki na komputerze, który poprawi twoje błędy. Po skończeniu pisania należy wejść w zakładkę "Recenzja" i wybrać opcję "Pisownia i gramatyka" (jeśli korzystasz z Worda). Znajduje się ona na samym początku, w lewym górnym rogu. Tam zostaną pokazane błędy. Po naciśnięciu "Zmień" zostaną one poprawione (każdy błąd będzie trzeba poprawić oddzielnie naciskając "Zmień" za każdym razem).
Co robić, gdy nasze dziecko uważa, że nauczyciel go nie lubi?
Jak się zmotywować do nauki?
Jak nauczyć dziecko tabliczki mnożenia?
Jaką szkołę wybrać po gimnazjum?
Ostrzeżenia
  • Jeśli twój nauczyciel podał Ci inną kolejność opisywania postaci napisz pracę tak jak podał nauczyciel! Jeśli napiszesz ją w innej kolejności może pomyśleć, że ściągnąłeś pracę z Internetu!
Wskazówki
  • Zawsze przeczytaj swoją pracę przed przepisaniem jej do zeszytu bądź wydrukowaniem! Możesz znaleźć nieprawidłowości lub błędy, których komputer nie znalazł!
  • Warto także skorzystać z cytatów, głównie przy opisie charakteru. Po podaniu, że postać np. często się denerwuje podaj przykład takiej sytuacji w postaci cytatu (zaznaczonego w cudzysłowie).
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Rozprawka to najpoważniejsza forma wypowiedzi w języku polskim. W tej formie wypowiedzi słownej lub pisemnej staramy...
Jak napisać rozprawkę?
Rozprawka to najpoważniejsza forma wypowiedzi w języku polskim. W tej formie wypowiedzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Zdzislawa Grabowska
  • Kamil Korejwo
  • Greg Rich
  • Zofia Kogut
  • Paulina Biernat
  • Wieslawa Libera
  • Tadeusz Kowalski
  • Maria Romaszko
  • Waldemar Zakrzewski
  • Paulina Ośmiałowska
  • Dorota Bilinska
  • Janina Glowińska
  • Paweł Gromek
  • Marzena Łyszczarz
  • Michalina Schodnik
  • Iwona Tauer
  • Łukasz Czub
  • Aga Wu
  • Anna Michalak
  • Tadek Brzezinski
  • Paweł Szułek
  • Barbara Spyrka
  • Radek Karkut
  • Karolina Błasiak
  • Mira Bednarczyk
  • Jacek Kazmierczak
  • Anna Szklarska
  • Gabrysia Filipczak
  • Judyta Golubska
  • Zbigniew Czernicki