Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Jak leczyć jęczmień na oku?

Jak leczyć jęczmień na oku?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (659 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym zakażeniem wokół rzęs. Tradycyjna medycyna często zaleca maści z antybiotykiem. Istnieje jednak kilka sposobów na pozbycie się jęczmienia domowym sposobem bez konieczności wizyty u lekarza.
1
złoto

Pocieranie złotem (złoto ma właściwości bakteriobójcze)

Pocieranie jęczmienia złotem jest jedną z najstarszych metod walki z jęczmieniem. Do tego celu świetnie nadaje się złota obrączka. Najpierw należy nią energicznie pocierać o materiał, aż zrobi się gorąca, a następnie przyłożyć do zainfekowanego miejsca na kilka sekund (aż złoto wystygnie). Zabieg należy powtórzyć co najmniej 5 razy i wykonywać go kilka razy dziennie.

2
natka pietruszki

Kompres z naparu świeżej pietruszki (naparu świetlika łąkowego lub naparu rumianku)

Garść posiekanej świeżej pietruszki zalej wrzątkiem, przykryj i odczekaj około 10 minut. W esencji namocz wacik, a następnie przyłóż do powieki, na której pojawił się jęczmień. Poczekaj, aż wacik wystygnie i powtórz zabieg. Kompresy na oko przykładaj 4 razy dziennie.

3
mniszek lekarski

Herbata ze świeżego mniszka lekarskiego

Pij co najmniej 2 razy dziennie napar z mniszka lekarskiego. Zioło to pomaga w naturalny sposób wyeliminować z organizmu bakterie powodujące ropnie - w tym jęczmień. Na szklankę wrzątku dodaj 1 łyżeczkę mniszka lekarskiego. Parz pod przykryciem 5 minut, odcedź i wypij.

4
zielona herbata

Okład na noc z zielonej herbaty

Torebkę z zieloną herbatą zamocz we wrzątku, poczekaj aż troszkę przestygnie, połóż na oko zainfekowane jęczmieniem i zabandażuj. Torebkę trzymaj na oku przez całą noc.

Ostrzeżenia
  • Nigdy nie próbuj wycisnąć jęczmienia. Poczekaj, aż sam pęknie lub zniknie. Wyciskanie może spowodować pogorszenie się infekcji.
 2.8/5 (659 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (62)

maria - 2016-03-21
potwierdzam lecznicze działąnie złota. wczoraj potarłam dziś nie ma śladu, babcin sposób jak zwykle niezawodny
sz - 2015-10-15
najlepiej to iść do okulisty i nie kombinować, można sobie załatwić oko. A takie bzdurne artykuły na poziomie szamanizmu to się nadają do kosza.
xxxx - 2014-12-05
to jest objaw braku WITAMIN Z GRUPY B !
Kai - 2014-10-13
Jedno zasadnicze pytanie skąd wam się bierze owo "MI" ???
@bogna pisze: "Mi samo"... czyli powinienem spytać: ?:Ci samo..???
piszemy MNIE samo.... !!!!!!!!!!
Bogna - 2014-09-23
Mi samo przeszło, ale moim zdaniem lepiej iść do lekarza, bo to zawsze gronkowiec. Ja akurat nie stwarzałam zagrożenia dla nikogo, bo rzadko wychodzę z domu, jestem chora na tarczycę i mam arytmie na dodatek
lech - 2014-09-23
Nie ma tutaj jeszcze jednej porady. Ugotuj jajko na twardo i po lekkim ostudzeniu (tak żeby nie parzyło) przyłóż je do powieki (oczywiście jajko musi być w skorupie, bo wtedy długo trzyma temperaturę), a następnie trzymaj je na oku do ostygnięcia. Jajko rozgrzewa ropień jęczmienia i ropień pęka, treść wypływa na zewnątrz i zaczyna się goić. Sposób sprawdzony - często działa już po pierwszym przyłożeniu ciepłego jaka do jęczmienia na około 10 min. Jeszcze raz podkreślam, że jajko musi być ostudzone na tyle, żeby nie poparzyło oka.
piłsudski - 2014-09-23
połowa szklanki mleka wymieszać z 5dkg drożdży i wypić, sprawdziłem na sobie, ale nie pamiętam skąd przepis:)
surfer - 2014-09-23
jęczmień jest to awitaminoza witaminy A+B zakupić w aptece dwa opakowania gumowych kulek i zgodnie z zaleceniem na opakowaniu zjeść i efekt murowany na długi czas
helena - 2014-09-23
TOTALNA BZDURA!!!!!
kiki - 2014-09-23
To jest GRADÓWKA , a nie jęczmień....
Katka - 2014-09-23
Mojemu mężowi pomogło smarowanie oka dwa razy dziennie olejkiem rycynowym.Znikło bez problemu ,polecam wszystkim którzy mają problem z jęczmieniem!
JFK - 2014-09-23
A ja polecam mydło siarkowe.
brunerski - 2014-09-23
naprawdę trzeba pocierać złoto by zrobiło się "gorące" ???
a nie wystarczy wsadzić do gorącej wody?
nan - 2014-09-23
Najprostszym sposobem, zalecanym przez okulistów jest przykładanie do powieki buteleczki (dobre są malutkie, szklane - takie po lekach) z ciepłą wodą. U mnie działa najszybciej i najskuteczniej.
Lekarz - 2014-09-23
Można wycisnąć ! To zwykły pęcherzyk !
malablondy - 2014-09-23
A ja mam taki psikacz do gardła ze srebrem i używam go na wszystko. Na jęczmień też, i zawsze przechodzi.
Miśka1401 - 2014-01-30
Dobry sposób , lecz ją do usuwania jęczmienia używam wacika nasaczonego w herbacie rumiankowej.
grazyna2 - 2013-04-19
Tak- to działa , ale tylko wtedy, gdy swędzi, bo potem to już tylko szkodzi- rozsiewa się dalej pocierając
topielica - 2013-04-19
Zawsze przecierałam złotą obrączką i naprawdę to działało ,od lat już nie mam z jęczmieniami do czynienia -a miałam naprawdę z tym problem.
grazyna2 - 2013-04-10
Przecierać oko można obrączką, ale tylko wtedy, gdy poczujesz swędzenie, gdy jęczmień zaczyn asie budować, bo potem to już nic nie daje. Ulgę przynosi rumianek, ale też zwykła torebka herbaty- wystarczy ciepłą położyć na chore miejsce.
zenek50zenek - 2013-03-01
mi zawsze sam przechodzi
Tycha - 2013-01-24
Właśnie minął u mnie tydzień,odkąd wystąpił u mnie jęczmień.Pierwszy dzień nakładałam ciepły kompres z zaparzonego rumianku,daje ulgę.Poszłam do lekarza ogólnego,który przepisał mi maść na jęczmień,nazywa się Floxal (3mg Ofloxacin).Możliwe ,że w Polsce ma inną nazwę,wystarczy podać skład.Ja ją mam od niemieckiej lekarki.Po 5/7 dniach nie ma po jęczmieniu śladu:)
huehuehue - 2012-12-28
Najlepszy sposób to ślina psa, albo swoja własna! Wiem, bo sama próbowałam.
KlaudiaJabłońska - 2012-12-27
Ja słyszałam, że na jęczmień na oku dobry jest olej rycynowy. Nie wiem dokładnie jak się go stosuje, ale czytając na co dobry jest olej rycynowy natknęłam się, że leczy on właśnie jęczmień... stosuje się go bodajże jak kropelki do oczu, ale ręki nie dam sobie uciąć ;)
lori66534 - 2012-12-17
Oczywiście że przecieranie jęczmienia złotem jest najlepszym wyjściem. ja odkąd pamiętam pozbywałam się niechcianego gościa na powiece pocierając złotą obrączką mamy i tak zostało mi do dziś najlepszy sposób. ;D
Magi - 2012-10-27

Jak wcześniej pisałam na jęczmien oraz gradówke najlepsze jest siemie lniane. Przegotowuje sie w niewielkiej ilości wody az zrobi sie galaretka tak przygotowana naklada sie na powiekę i zmienia okłady żeby nie ostygły. Nawet jesli gradówka znajduje się pod powieką w tym miejscu skórka sie nagrzewa potem robi sie po jęczmieniu miękka i zaczyna lekko łuszczyć. Potem się ładnie rozchodzi i gradówka a właści trzpień cos jakby w odcisku wychodzi na wierzch bez duszenia i przekłówania czym kolwiek. Niczym sie przy tym nie zakazi ani nie dochodzi do infekcji, ponieważ cała treśc z chorego oka wyjdzie na powierzchnie powieki. Miałam na obu oczach okropny jeczmięń, który żadnymi kroplami ani maściami niechciał zejśc potem zrobiła się gradówka. Kilku okulistów sie doktoryzowało, poszło dużo pieniędzy na leki i nic.Potem gradówka byla twarda i przeszkadzała mi na oku bo nie otwierało sie do końca.

Juz miała wchodziłam do chirurga ze skierowaniem, kiedy strach mnie cofnął i nie poszłam.

Mój dziadek, który zawsze stosował na różne dolegliwości swoje specyfiki zalecił mi siemie lniane. Przykładałam i wszystko super wyszło i twarda gradówka rozmiękła i zrobiła się czerwona potem skórka ładnie pękła. Wszystko jakbyście wycisneli sobie pryszcza zagoiło sie szybko zrobił sie strupek i oko było wyleczone. Nie pozostał mi żaden ślad. Dodam, że to wszystko odbyło sie zupełnie bezbolesnie i bez stresu związanego z zabiegiem na oku.

POLECAM

Dodam jeszcze, że to samo siemie lniane doskonale wyciąga wrzody, nawet jesli sa okropnie duże i lekarze daja nam antybiotyki. Siemie lniane wszystko wyciagnie i cala sprawa zakończy sie świetnie. Widziałam to więc to szczera prawda. Bez lekarzy i antybiotyków.

Med Polonia - 2012-10-26
Szanowni Państwo,
jęczmień jest schorzeniem oka, którego – choć występuje stosunkowo często – nie powinniśmy lekceważyć. Tę dolegliwość pomagają zlikwidować ciepłe okłady. Jeśli jednak po kilku dniach jęczmień się nie zmniejszy, należy udać się do okulisty, który przepisze odpowiedni antybiotyk. Pamiętajmy, by nie próbować przekłuć jęczmienia. Podobną dolegliwością jest gradówka. Ona również przyjmuje postać guzka, ale pojawia się na wewnętrznej stronie powieki i zwykle nie powoduje bólu ani widocznej opuchlizny. W tym przypadku lepiej nie czekać z wizytą u okulisty. Gradówkę we wczesnej fazie rozwoju zwykle pomagają zlikwidować przepisane przez lekarza krople oraz ciepłe kompresy. Jeśli zastosowanie tych metod nie pomoże, konieczne może być interwencja chirurga.
Zespół poznańskiego szpitala Med Polonia
Magi - 2012-10-24

Pocieranie złotem to tylko rozgrzanie tego miejsca bo tak naprawde nie przyczynia się do niczego innego a złoto jest jałowe więc nie roznosi bakterii. Mój sposób z poprzednich wpisów jest sprawdzony i napewno zadziała bez szkody na zdrowiu.

Karolinas - 2012-10-23
Mama zawsze polecała mi tę metodę z pocieraniem złotem. Pamiętajmy jednak aby pocierać jęczmień prawdziwym złotem ;) tombak w niczym nam nie pomoże!
Magi - 2012-07-15

Mój sposób z ciepłym siemieniem lnianym jest na duży jęczmień lub już na gradówkę. Własnie jeżeli długo się utrzymuje i sam nie zchodzi to wtedy nie krople do oczu ani maści ale właśnie okłady z ciepłego siemienia lnianego. Gotuje sie nasiona w niewielkiej ilości wody aż się utworzy taka galaretka i wtedy to razem z nasionkami nakłada sie na powiekę, na waciku. Aż do skutku(zmieniając na ciepły) czyli aż się skórka zrobi na bablu taka rozmiekła i wtedy ładnie wychodzi. Bez żadnego cięcia powieki ani żadnych innych zabiegów inwazyjnych u okulisty. Już kilka razy w ten sposób wyleczyłam jęczmień i gradówkę. Nawet jeśli już gradówka była bardzo długo na oku.

SI - 2012-07-15
Mam jęczmień od czasu do czasu, bo noszę soczewki. Sprawdzony sposób to... nie robić absolutnie nic, samo przejdzie. :P Dzień-dwa i się wchłonie.
Jeśli jęczmień jest malutki i troszkę boli powieka, to nie panikujcie i kombinujcie ze smarowidłami, bo możecie jeszcze bardziej zapchać ten gruczoł,albo spowodować inne podrażnienia i będzie tylko gorzej.
magi - 2012-04-12
Najlepszy sposób to okłady z ugotowanego siemienia lnianego.Ciepły okład powoduje rozmiękanie skóry i po takich okładach jęczmień lub gradówka wyjdzie przez skórę.Sprawdzone -skórę się potem lekko naciąga i pęka wtedy wychodzi tzki trzpień z tego.
justyna22 - 2012-01-11
Bardzo dobry artykuł... Fachowe , sprawdzone sposoby. to działa:)
asd - 2011-11-11
a mi wyszedl w srode wieczorem a jutro mam spotkanie z kajtusiem ;_;
Morsia17 - 2011-07-24
Witam!
Wczoraj zrobił mi się na oku jęczmień probowałam wszystkiego złota rumianku itp?
Co mam robić??
sara - 2011-06-21
ja mam coś z okiem.
wszystko było ok, dopuki wczoraj nie wstałam i
do dziś mnie boli oko. nie mogę zbytnio murgać, bo
zaraz mnie nawala oko. boli mnie prawe oko w końciku < nie tym od nosa, w tym bardziej od ucha. > nie wiem co robić.. jak na razie nic nie widać, ale strasznie boli
Idunia - 2011-03-07

Idź z tym do okulisty. Nie wydaje mi się, aby to był jęczmień. Może to cysta (wygląda jak kropka wypełniona wodą), kaszak, gradówka itp. Jęczmień nie utrzymuje się przez rok czasu.

nina95 - 2011-03-06
Jak to może być w ogóle możliwe? Ja mam jęczmień już cały rok! Na lewym oku na górze i na dole i w środku taka kulka jest pod okiem. Nie wiem co zrobić. Próbowałam już chyba wszystkiego herbaty i obrączki i ciepłej wody i nic. Co mam z tym zrobić jak jęczmień nie chce w ogóle zejść???
magda91 - 2011-01-24
mi wyszedl dzisiaj pod okiem a w piatek mam studniowke... straszne
Florka - 2011-01-12
Do Mała: Mi kiedyś jęczmień wyskoczył dzień przed imprezą. Cały dzień (od kiedy zorientowałam się że coś nie tak) smarowałam maściami i przykładałam złoto. Na następny dzień opuchlizna zniknęła w 80%. Ja to jeszcze widziałam, ale osoby trzecie już nie. Tylko że ja to złoto przykładałam cały dzień co jakieś pół godziny.
Mała - 2011-01-12
Mam pytanie..wczoraj dopiero zaczął mi się robić jęczmień.,a dziś obudziłam się opuchniętym okiem i poszłam do okulistki.,która mi przypisała krople do oczu i maść.,a poza tym sama przykładam złotą obrączkę. Czy jest szansa.,że do jutra opuchlizna zniknie.,a jęczmień się nie pojawi.?
andrew - 2010-11-14
Mam 68 lat i nigdy tego swinstwa nie mialem, atu pewnego ranka patrze jest wiec starym poskim obyczajem siadam przy komputerze i szukam porad, a tu pisza ze pocierane zloto najlepsze. Wiec i ja sprubowalem i wicie co dziala, na drugi dzien bylo po jeczmieniu, sam sie zdziwilem ze tak szybko i skutecznie, moze dlatego ze uzywalem ruskiego zlota.
lor - 2010-09-11
Niektórym się utrzymuje tylko pięć dni? Szczęściarze - ja (zawsze z lekami) chodze z tym od miesiąca do półtora!
Nadii - 2010-08-30
Zastanawiam się o co chodzi właściwie z tym pocieraniem złotem. Czy faktycznie złoto ma właściwości bakteriobójcze czy chodzi po prostu o to żeby przykładać coś ciepłego.
pppp - 2010-08-10
2010-04-10 po-prostu zacznijcie się myc to nic nie będzie wam wyskakiwać brudasy:)

prosty człowieku, oświecę Cię - jęczmień, jak i większośc chorób skórnych (a tym bardziej w okolicach oczu) nie są spowodowane brudem. Jestem kobietą, używam drogich kosmetyków, dbam o siebie i o swoją skórę, a skłonności do jęczmienia mam od dziecka. W przypadkach tej infekcji również stosuję OXYCORT A, aczkolwiek jęczmnień utrzymuje mi się aż do 5 dni.
Mat - 2010-07-30
Najlepiej iść do apteki i kupić sobie Oxycort A. Na drugi dzień jęczmień i opuchlizna zniknie.
sabina - 2010-05-27
przez 3 trzy dni po zmierzchu krzyknij "proroku mam jęczmień na oku" i naprawdę zejdzie
nika - 2010-05-14
to plucie to prawda zabobon babek tak jak obraczka działa Wiem wiem powiecia wariatka nie jest to estetyczne ale działa lepiej niz jakas masc za duza kase no i koszt wizyty u lekarza:)
marko - 2010-04-10
sam sie umyj żulu a nie mistrzu
mistrzu - 2010-04-10
po-prostu zacznijcie się myc to nic nie będzie wam wyskakiwać brudasy:)
Paulina - 2010-04-10
Mam bardzo często jęczmienie. zarówno na dolnych jak i na górnych powiekach. pojawiają się zawsze wtedy gdy mnie przewieje albo się przeziębię. pomagają gorące okłady. przede wszystkim ciepło w każdej postaci:) pozdr.
Kika - 2010-03-01
Ja w roku już miałam z 10 razy "Jęczmienia " I najlepsza jest obrączka złota odrazu na drugi dzień zanika :))
anusia - 2010-02-24
Ja też miałam jęczmień i wiecie co mi pomogło? Synek napluł mi na oko tzn na powieke i na następny dzień nie miałam... Troszke ochydna metoda ale pomaga. Pozdrawiam
DeaNotte - 2010-02-10
Polecam wizyte u okulisty, jesli domowe sposoby nie pomagaja.. Przepisze antybiotyk w postaci maści i krople :) Mam nadzieje ze to pomoze.... bo chyba umre...
Kasia - 2010-02-05
a mi nic nie pomaga..!!!;/ wszystjo juz stosuje i nic..;/ robi sie teraz biąły.. długo mam jeszcze czakac az zniknie???
Aneta - 2010-02-03
U mnie sie sprawdziło jajko. ;)
Trzeba jajko zagotować, obrać ze skórki, i ciepłe przyłożyć do oka. Po jakimś czasie zabiegi powtórzyć.
Polecam ;)
karolina - 2010-01-06
Ja już kiedyś miałam jeńczmień i pocierałam złotem i na drugi dzień nie miałam i dziś mam to znowu wyskoczyło ponownbine po roku ;p
P - 2010-01-04
DixonEk mam to samo co ty identycznie chyba zaraz umre z bolu ;(
DixonEk - 2010-01-03
Mi wyskoczył jęczmień w dziwnym miejscu, bo pod górną warstwą rzęs... Masakrycznie boli, jak zamknę oko i ciężko jest mi go usunąć...
lena - 2009-12-18
ja słyszałam o tym pocieraniu złotem i nałożeniem wacika z czarną hesrbatą. Dzisaij mi wyskoczył taki jęczmień ;( zobacymy czy pomoże. na razie nie idę do lekarza poprópuje domowych sposobów
kami - 2009-10-13
Tzw. babcine sposoby najlepsze. Pocieranie obrączką i oklady z naparu z pietruszki zawsze pomagaly
Alicja - 2009-07-08
Maść z antybiotykiem Cortineff (na receptę). Smarować 2-3 razy dziennie. Jęczmień schodzi po około 2 dniach, przy czym od momentu posmarowania 1 raz przestaje piec, boleć, nie rośnie więcej i zaczyna przysychać.
Jęczmień to stan zapalny gruczołów łojowych znajdujących się w powiekach. Pojawiająca się infekcja powoduje tworzenie...
8 domowych sposobów, aby pozbyć się jęczmienia
Jęczmień to stan zapalny gruczołów łojowych znajdujących...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt