Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Rozwój Osobisty > Co mówi o waszym związku pozycja w jakiej śpicie?

Co mówi o waszym związku pozycja w jakiej śpicie?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (44 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wszyscy słyszeliśmy już, że pozycja, w której śpimy odzwierciedla naszą osobowość. Ale czy wiesz o tym, że taką samą analizę można przeprowadzić dla twojego związku? Zasypiacie wtuleni w siebie, czy odwróceni do siebie plecami? Na boku czy na plecach? We śnie ludzie zachowują się najbardziej naturalnie, może warto więc przeanalizować pozycje w jakich śpicie, by lepiej poznać charakter waszego związku? Jeśli rozbudziłam twoją ciekawość, zapraszam do dalszej lektury.
1
pozycje snu - łyżeczka
Pozycja na łyżeczkę

Partnerzy śpią tuż obok siebie, każde skulone w pozycji płodowej. Jedna osoba znajduje się po wewnętrznej stronie, otoczona z tyłu ciałem drugiej osoby. Ciała partnera i partnerki stykają się na całej długości. Jest to tradycyjna pozycja, którą przyjmują pary przez kilka pierwszych lat związku lub małżeństwa. Jeżeli obojgu partnerów jest w tej pozycji wygodnie, mięśnie bioder nie są napięte, a całość utrzymana jest w równowadze, oznacza to zarówno mocny pociąg seksualny, jak i poczucie bezpieczeństwa w związku. Jedna osoba mówi „Mogę odwrócić się do ciebie plecami, a i tak wiem, że jestem bezpieczna/-y”, a druga: „Chcę osłonić cię swoim ciałem i zapewnić ochronę”. Udowodniono, że pozycja łyżeczki zwiększa zażyłość w związku i zmniejsza stres odczuwany przez oboje partnerów.

Jeżeli to mężczyzna otacza swoim ciałem kobietę, oznacza to, że dobrze czuje się dbając o jej bezpieczeństwo. Jeżeli sytuacja jest odwrotna i to kobieta przytula się do pleców mężczyzny jest to sygnał tego, że ufa mu i na nim polega.
2
pozycje snu - miodowy uścisk
Miodowy uścisk

Ta pozycja zdarza się wówczas, gdy para ciągle nie może się sobą nacieszyć, partnerzy chcą być zwróceni do siebie twarzami i patrzeć sobie w oczy nawet we śnie. Osoby śpiące w tej pozycji są skierowane ku sobie i stykają się na całej długości ciała lub w znacznej części. Oznacza to, że mogą stykać się stopami, nogami, kolanami, brzuchem i klatką piersiową. Jedno z partnerów może nawet otulać rękoma twarz drugiego. Ta pozycja często występuje u par, które dopiero zaczynają się ze sobą kochać. Pojawia się też często w związkach nie mających ślubu. Nie oznacza to, że mężczyzna powinien powiedzieć: „Hej kotku, nie możemy wziąć ślubu, bo inaczej przestaniemy zasypiać w miłosnym uścisku”. Jest to raczej delikatne ostrzeżenie: jeżeli twój partner wcześniej nie zasypiał z twarzą skierowaną w twoją stronę, ale teraz to się zmieniło – może to być sygnał, że potrzebuje więcej bliskości i więzi z twojej strony.
3
pozycje snu - luźna łyżeczka
Luźna łyżeczka

Pozycja podobna do tej opisanej w kroku pierwszym, z tą różnicą, że partnerów dzieli niewielka przestrzeń. Luźna łyżeczka pojawia się w związkach bardziej dojrzałych – zazwyczaj z 5-6 letnim stażem. Para wciąż jest ze sobą zżyta, czego dowodem jest fakt, że nawet we śnie stykają się rękoma, stopami lub kolanami.
4
pozycje snu - uścisk nóg
Uścisk nóg

W tej pozycji stykają się tylko wasze nogi lub stopy. Ma to miejsce często po wielu latach małżeństwa, kiedy oboje partnerów potrzebuje dla siebie przestrzeni, ale jednocześnie nie chce zrywać łączącej ich więzi. Co ciekawe, pozycję tę często przyjmują pary po kłótni, które normalnie śpią blisko siebie, ale teraz chcą pokazać swoją złość. Stykając się stopami mówią sobie jednak „Teraz jestem na ciebie zła/-y, ale i tak będę cię kochać rano”. Stopy to najbardziej szczera część naszego ciała, ponieważ nasza świadomość ma nad nimi najmniejszą kontrolę. I tak, mimo, iż twój mózg mówi „Jestem na ciebie wściekła/-y”, stopy dodają „Ale wciąż cię kocham i nie zrzucę w nocy z łóżka”.

Jeżeli od jakiegoś czasu zdarza ci się spać na brzuchu (mimo iż wcześniej nie było to twoim zwyczajem), wskazuje to niepokój i poczucie utraty kontroli nad otaczającym światem. Zwróc również uwagę na takie samo zachowanie u partnera – jeżeli nagle zaczyna on spać na brzuchu, może w ten sposób komunikować brak seksualnego zaufania do ciebie.
Badania nad snem dowodzą, że osoby, które zawsze śpią na brzuchu z rękami zgiętymi i ułożonymi nad głową są uparte, zorientowane na osiągnięcie celów i łatwo się denerwują.
5
pozycje snu - królewski uścisk
Królewski uścisk

W tej pozycji zazwyczaj mężczyzna leży na plecach z twarzą skierowaną ku górze, a kobieta jest zwrócona w jego stronę kładąc głowę na ramieniu mężczyzny lub na jego klatce piersiowej. Spanie na plecach ma znaczenie symboliczne – mężczyzna mierzy się z życiem, a jego skierowana ku górze twarz wskazuje na pewność siebie i poczucie własnej wartości. Jeżeli mężczyzna otacza kobietę ramionami, oznacza to, że jest bardzo opiekuńczy i pragnie zapewnić jej ochronę. Jeżeli jednak partner trzyma ręce na głowie (jak koronę) i/lub jego łokcie są skierowane na zewnątrz (jak królewska peleryna) – wskazuje to na jego pewność siebie i chęć przejęcia dowództwa w związku (król w zamku). Mężczyzna taki cechuje się dużym entuzjazmem, ale lubi mówić swojej partnerce co powinna zrobić. Taka królewska pozycja snu jest bardzo ekspansywna i wskazuje na osoby rozrywkowe, ale też często będące pracoholikami.

Jeżeli kobieta jest zwrócona do partnera i skulona w pozycji płodowej, pokazuje mu, że jest od niego zależna i chce, żeby to on dominował w związku. Taka pozycja jest popularna wśród kobiet, które mają dużo starszych mężów.
Jeżeli głowa kobiety spoczywa na klatce piersiowej mężczyzny, lecz jej ciało jest rozciągnięte wzdłuż jego boku, oznacza to, że kobieta polega na nim, ale chce samodzielnie podejmować decyzje.
Jeśli kobieta również śpi w tej pozycji na plecach, sygnalizuje tym samym swoją siłę i pozycję w związku.
6
pozycje snu - zen
W stylu Zen

W tej pozycji oboje partnerów śpi na boku, każde zwrócone w przeciwną stronę, stykają się wyłącznie pośladkami. Twarze skierowane w dwie różne strony wskazują zaufanie, ale również chęć (i możliwość) bycia niezależnymi. Stykające się pośladki świadczą jednak, że chcecie, by łączyła was seksualna więź. Jesteście zgraną parą, ale potrzebujecie nieco więcej przestrzeni. Partnerzy zaczynają preferować taką pozycję snu zazwyczaj wówczas, gdy pojawia się małe dziecko, które pochłania całą energię rodziców w ciągu dnia, tak, że nie mają już ochoty na „zabawy” w nocy. Chcą więc stykać się ciałami w sposób intymny, ale bez żadnych dodatkowych podtekstów.
7
pozycje snu - wspinaczka
Wspinaczka

W tej pozycji każde z partnerów znajduje się po przeciwnej stronie łóżka. Śpią z daleka od siebie, nie utrzymując żadnego fizycznego kontaktu. Powodem może być codzienne mozolne „wspinanie się” np. w życiu zawodowym, które jest dla obojga partnerów tak męczące, że w nocy potrzebują po prostu sporej dawki mocnego, niczym niezakłóconego snu. Ta pozycja oznacza niezależność. Jeżeli twój partner, który dotychczas przytulał się do ciebie w nocy, nagle zaczyna zasypiać w pozycji wspinaczkowej, może to być dla ciebie sygnałem do podjęcia dyskusji. Pozycja ta mówi bowiem „Pragnę przygód” lub „Potrzebuję przestrzeni”, „Chcę być bardziej niezależny”. A może po prostu musicie kupić większe łóżko...
8
partner ucieka
Zawsze obserwuj zmiany pozycji snu. Jeżeli partner przez wiele lat zasypiał blisko ciebie, a nagle odwraca się i odsuwa, możesz spróbować zetknąć się z nim stopami, żeby sprawdzić jak zareaguje. Możesz również podjąć rozmowę i zapytać czemu nie przytula się do ciebie jak kiedyś. Jeżeli u podłoża tej sytuacji nie leżą kwestie zdrowotne, może to być nieświadoma forma zakomunikowania ci, że partner przestał ci ufać, nie czuje już bliskości lub szuka więcej przestrzeni, ponieważ cię zdradził.

Zawsze przed snem starajcie się trzymać się za ręce, nawet jeśli za chwilę odwrócicie się do siebie plecami. Okażecie sobie w ten sposób miłość i troskę.
Przeczytaj teraz: Jak znaleźć swoje hobby?
 3.1/5 (44 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (27)

aleksa - 2016-01-29
A jak od początku małżeństwa śpimy pod osobnymi kołdrami? odwróceni tyłem do siebie?
TIRówka - 2015-09-03
dawno takich pierdoł nieczytałam, dorabianie teori do snu , a ile diabłów je na łepku od szpilki ????
gmg - 2015-09-03
Całe życie pragnąłem zasypiać przy mojej kobiecie na łyżeczkę albo twarzami do siebie...ale Jej to nigdy nie pasowało..bo albo było Jej za gorąco ode mnie albo byłem za zimny....albo sam nie wiem co jeszcze...kiedyś poznałem kobietę z którą spotykałem się ponad rok czasu...kiedy sypialiśmy ze sobą to głównie na łyżeczkę albo twarzami w swoją stronę...niestety przez pieprzony los nie możemy być razem..ja nie potrafię zostawić dzieci..a Ona męża który się nad Nią znęca...
tak więc przynajmniej ja śpię z dala od mojej żony...żeby przypadkiem nie było Jej za gorąco lub za zimno ode mnie.. zazdroszczę ludziom którzy mają normalny związek i zawsze się kochali i kochają..zawsze pragnąłem mieć kogoś takiego kto by się do mnie nie tylko w nocy przytulił na łyżeczkę..ale czasami w dzień..tak nawet bez powodu...co do artykułu to zgadza się wszystko w 100%.
Radek C. - 2015-09-03
A ja to myślę, że jak mucha lata wstecz, to nie kocha Pszczółki z Półki. A łyżeczkę z miodem wylizał Kubuś. Taka jest wartość analizy pozycji w tym artykule. Kto jest na tyle chory, aby pisać ten blubry.
plebs - 2015-09-03
kiedyś zona przytulała sie na króla później na łyżeczkę ...luźną łyżeczkę a teraz na wspinaczkę sie wybiera a dotkni ja w nocy o może przyp..... ale tak jest po 20latach niby
pawlak - 2015-09-03
A co to jest jak ja śpię na brzuchu ,a moja na plecach i chrapie w drugim pokoju?
Zatkało kakało?
jow - 2015-09-03
a jak leżę fujarą do góry a baba dup.ą do góry to co to oznacza?
ka - 2015-09-03
A jak spi sie w pozycji: dwa oddzielne lóżka to co to oznacza?
dedx - 2015-09-03
o boshe, ale pierdoły...
Paweł - 2015-09-03
Czyli rozumiem, że jeśli śpię z dziewczyną w pozycji takiej, że ją obejmuje lub ,że ona leży mi na brzuchu głową to mój związek będzie trwalszy i szczęśliwszy? :-)
Mocny17 - 2015-09-03
Witajcie, mam problem bo jestem na poczontku związku a już śpimy w pozycji zen (pośladkami do siebie), czy dobrze nam to wruży i czy mamy jeszcze szansę na zdrowe dzieci w przyszłości?
Suarez - 2015-09-03
12 lat w związku, prawie 10-letnia córka, a z żoną śpię na tę "łyżeczkę" od zawsze. Co ciekawe, raz w jedną, a raz w drugą stronę. Czyli rozumiem, że jest dobrze :)
jusia - 2015-09-03
a ja wole spac sama . nikt ci koldry nie zabiera i masz cale lozko dla siebie
sayrrrrrrr - 2015-09-03
Dlaczego ludzie piszący artykuły tutaj nie potrafią pisać? niech mi ktoś odpowie, please.
gosia - 2015-09-03
Jesteśmy po slubie 33 lata i często tak spimy
duda - 2015-09-03
My leżymy najpierw w pozycji królewskiej, on mnie obejmuje, przytula, ja wyciągnięta wzdłuż jego boku, nogi zaplecione, potem zasypiamy ciasno na łyżeczkę, ja z tyłu, budzimy się w pozycji zen. I to wszystko 20 lat po ślubie ;)
mojakwyska - 2015-09-03
A jak śpimy osobno, bo jdno chrapie? Rozwód mamy wziąść?
dede - 2015-09-03
I teraz biedne kobiety będą nagrywać nocne wideo by sprawdzić czy partner odpowiednio łyżeczkuje czy ją zdradza.
Zouave - 2015-09-03
Ale bzdura. Hej kotku, nie3 bierzmy ślubu, bo przestaniemy się kochać.
,,, - 2015-09-03
większej bzdury nie czytałam, a może się ktoś jeszcze na tym doktoryzował ? porażka i to wielka
antek - 2015-09-03
Ja z moim chłopakiem zawsze na łyżeczkę
donald kaczynski - 2015-09-03
ja z moja lafirynda nie spie bo ona w nocy puszcza baki.A chrapie jak pila motorowa, cala chalupa sie trzesie !!!!
Jacko - 2015-09-03
Ja tam wolę jak łyżeczka przechodzi na widelec :-))
keepee - 2015-09-03
Jako doktor psychologii podziwiam wasze teorie i konkluzje apropo wcześniej wymienionych pozycji. Niestety po mojej długoletniej praktyce zawodowej mogę stwierdzić, że np. spanie na łyżeczkę to często sposób by odwrócić II połowę od tematu zdrady... - Bardzo częsty przypadek. Także Panie i panowie miejcie się na baczności. Apropo innych pozycji również możemy polemizować. Pozdrawiam K.S.
JASIO - 2015-09-03
A jak ja spie na lozku a ona pod lozkiem to co to oznacza ????
Skirza - 2014-10-23
Mi sie zdaje, ale na tych obrazkach jest dwóch facetów :P
skrzacik0007 - 2013-02-18
Ja to chyba w ciągu nocy ze wszystkiego korzystam.. ale najbardziej pasuje mi "luźna łyżeczka"
 
Śmiech jest najlepszym lekarstwem na wszystko i potrafi przełamać nawet najgrubsze lody już na pierwszej randce....
Jak być zabawnym?
Śmiech jest najlepszym lekarstwem na wszystko i potrafi przełamać nawet najgrubsze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt