Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Kuchnia Światowa i Regionalna > Kuchnia chińska > Jak zrobić chińskie pierożki?

Jak zrobić chińskie pierożki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 12 
Pierożki... ruskie, polskie, żydowskie, węgierskie – kochamy je w każdym wydaniu. Jednak szczególnie apetyczne są pierożki po chińsku. Ich lepienie wymaga trochę pracy, ale efekt wart jest każdej poświęconej na ich przygotowanie minuty. To prosty i smaczny pomysł na oryginalny i zdrowy obiad. Poniżej dowiesz się jak zrobić chińskie pierożki, jak przygotować do nich farsz i podać je w wersji gotowanej lub smażonej. Zaczinami?
Rzeczy, których potrzebujesz:
pęczek szczypiorku, 0,5 kg mielonej wieprzowiny, 2 łyżki sosu sojowego, 1 łyżeczka cukru, sól, 1 łyżeczka białego pieprzu, 1 łyżeczka oleju sezamowego (do kupienia tutaj), 2 szalotki, 2 plastry świeżego imbiru, 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej, 1 łyżeczka oleju roślinnego, ciasto na chińskie pierożki (gotowe lub przygotowane według przepisu zamieszczonego poniżej)
1
chińskie pierożki - krok 1
Najpierw zajmij się przygotowaniem farszu. Drobno posiekaj szczypiorek. Poszczególne kawałki powinny mieć grubość około 3mm.
2
chińskie pierożki - krok 1
W dużej misce wymieszaj szczypiorek z 1 łyżeczką soli. Odstaw miskę na bok. Sól sprawi, że szczypiorek „zwiędnie”, dzięki czemu będzie go później łatwiej przemiksować na farsz.
3
chińskie pierożki - krok 3
W międzyczasie posiekaj imbir i 2 szalotki, a następnie zmieszaj je z 1 szklanką wody. Tej mikstury użyjesz do aromatyzowania mięsnego farszu.
4
chińskie pierożki - krok 4
Uwiędnięty szczypiorek dobrze wymieszaj z mieloną wieprzowiną, sosem sojowym, cukrem i 1 łyżeczką soli.
5
chińskie pierożki - krok 5
Powoli wlewaj do farszu rozcieńczone wodą szalotkę i imbir. Obracaj łyżką w jednym kierunku, mieszając całość do osiągnięcia konsystencji papki. Dodaj olej sezamowy i roślinny i mieszaj całość jeszcze przez minutę. Dzięki temu mięso wchłonie płynne składniki, a ty uzyskasz soczysty farsz. Odstaw go na bok.
6
chińskie pierożki - krok 6
Teraz nadszedł czas na ciasto. Jeżeli nie dysponujesz gotowym ciastem na pierożki chińskie, skorzystaj z przepisu zamieszczonego tutaj. Uzyskasz z niego około 24 sztuk pierożków.

Jeden okrągły kawałek ciasta połóż płasko na dłoni. Na jego środek nałóż około 1 łyżeczkę farszu. Palec wskazujący zanurz w szklance z wodą i zwilż całą krawędź ciasta. Z jednej strony ciasta zrób trzy falbanki, a następnie złóż koło z ciasta na pół zamykając farsz w środku. Oba brzegi ciasta dokładnie sklej ze sobą.
7
chińskie pierożki - krok 7
W analogiczny sposób przygotuj pozostałe pierożki. Układaj je obok siebie na posypanej mąką stolnicy. Pierożki możesz ugotować w garnku z wrzącą wodą lub na parze.
8
chińskie pierożki - krok 8
Innym, również bardzo smacznym sposobem, jest usmażenie pierożków. W tym celu na nieprzywierającej patelni rozgrzej 1 łyżkę oleju (taka porcja tłuszczu wystarczy na każde 5 pierożków). Na gorącym oleju ułóż pierwsze 5 pierożków, ale w taki sposób, by nie stykały się ze sobą.
9
chińskie pierożki - krok 9
Smaż je na średnim ogniu do czasu, aż od spodu zrobią się złote (czyli przez około 1 minutę). Dodaj ½ szklanki wody i doprowadź ją do wrzenia.
10
chińskie pierożki - krok 10
Gdy woda zacznie wrzeć, przykryj patelnię pokrywką i podsmażaj pierożki na małym ogniu przez 7-8 minut lub do czasu, aż woda wyparuje. Na koniec rozprowadź kolejną łyżkę oleju bo brzegach patelni. Podkręć ogień na średni i całkowicie odparuj resztki wody. Podsmażaj pierożki do czasu, aż ich złoty spód zrobi się chrupiący, czyli przez kolejną minutę.
11
chińskie pierożki - krok 11
Zdejmij pierwszą porcję pierożków z patelni, a następne pięć podsmażaj na kolejnej rozgrzanej łyżce tłuszczu. Pierożki chińskie będą najlepiej smakować ze specjalnym sosem.
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Pewnie zastanawiacie się co to są kartacze? Jest to regionalna potrawa wywodząca się z Podlasia. Wyglądem przypomina...
Jak zrobić kartacze?
Pewnie zastanawiacie się co to są kartacze? Jest to regionalna potrawa wywodząca się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt