Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Kuchnia Światowa i Regionalna > Kuchnia chińska > Jak zrobić chińskie pierożki?

Jak zrobić chińskie pierożki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 12 
Pierożki... ruskie, polskie, żydowskie, węgierskie – kochamy je w każdym wydaniu. Jednak szczególnie apetyczne są pierożki po chińsku. Ich lepienie wymaga trochę pracy, ale efekt wart jest każdej poświęconej na ich przygotowanie minuty. To prosty i smaczny pomysł na oryginalny i zdrowy obiad. Poniżej dowiesz się jak zrobić chińskie pierożki, jak przygotować do nich farsz i podać je w wersji gotowanej lub smażonej. Zaczinami?
Rzeczy, których potrzebujesz:
pęczek szczypiorku, 0,5 kg mielonej wieprzowiny, 2 łyżki sosu sojowego, 1 łyżeczka cukru, sól, 1 łyżeczka białego pieprzu, 1 łyżeczka oleju sezamowego (do kupienia tutaj), 2 szalotki, 2 plastry świeżego imbiru, 2 łyżeczki skrobi kukurydzianej, 1 łyżeczka oleju roślinnego, ciasto na chińskie pierożki (gotowe lub przygotowane według przepisu zamieszczonego poniżej)
1
chińskie pierożki - krok 1
Najpierw zajmij się przygotowaniem farszu. Drobno posiekaj szczypiorek. Poszczególne kawałki powinny mieć grubość około 3mm.
2
chińskie pierożki - krok 1
W dużej misce wymieszaj szczypiorek z 1 łyżeczką soli. Odstaw miskę na bok. Sól sprawi, że szczypiorek „zwiędnie”, dzięki czemu będzie go później łatwiej przemiksować na farsz.
3
chińskie pierożki - krok 3
W międzyczasie posiekaj imbir i 2 szalotki, a następnie zmieszaj je z 1 szklanką wody. Tej mikstury użyjesz do aromatyzowania mięsnego farszu.
4
chińskie pierożki - krok 4
Uwiędnięty szczypiorek dobrze wymieszaj z mieloną wieprzowiną, sosem sojowym, cukrem i 1 łyżeczką soli.
5
chińskie pierożki - krok 5
Powoli wlewaj do farszu rozcieńczone wodą szalotkę i imbir. Obracaj łyżką w jednym kierunku, mieszając całość do osiągnięcia konsystencji papki. Dodaj olej sezamowy i roślinny i mieszaj całość jeszcze przez minutę. Dzięki temu mięso wchłonie płynne składniki, a ty uzyskasz soczysty farsz. Odstaw go na bok.
6
chińskie pierożki - krok 6
Teraz nadszedł czas na ciasto. Jeżeli nie dysponujesz gotowym ciastem na pierożki chińskie, skorzystaj z przepisu zamieszczonego tutaj. Uzyskasz z niego około 24 sztuk pierożków.

Jeden okrągły kawałek ciasta połóż płasko na dłoni. Na jego środek nałóż około 1 łyżeczkę farszu. Palec wskazujący zanurz w szklance z wodą i zwilż całą krawędź ciasta. Z jednej strony ciasta zrób trzy falbanki, a następnie złóż koło z ciasta na pół zamykając farsz w środku. Oba brzegi ciasta dokładnie sklej ze sobą.
7
chińskie pierożki - krok 7
W analogiczny sposób przygotuj pozostałe pierożki. Układaj je obok siebie na posypanej mąką stolnicy. Pierożki możesz ugotować w garnku z wrzącą wodą lub na parze.
8
chińskie pierożki - krok 8
Innym, również bardzo smacznym sposobem, jest usmażenie pierożków. W tym celu na nieprzywierającej patelni rozgrzej 1 łyżkę oleju (taka porcja tłuszczu wystarczy na każde 5 pierożków). Na gorącym oleju ułóż pierwsze 5 pierożków, ale w taki sposób, by nie stykały się ze sobą.
9
chińskie pierożki - krok 9
Smaż je na średnim ogniu do czasu, aż od spodu zrobią się złote (czyli przez około 1 minutę). Dodaj ½ szklanki wody i doprowadź ją do wrzenia.
10
chińskie pierożki - krok 10
Gdy woda zacznie wrzeć, przykryj patelnię pokrywką i podsmażaj pierożki na małym ogniu przez 7-8 minut lub do czasu, aż woda wyparuje. Na koniec rozprowadź kolejną łyżkę oleju bo brzegach patelni. Podkręć ogień na średni i całkowicie odparuj resztki wody. Podsmażaj pierożki do czasu, aż ich złoty spód zrobi się chrupiący, czyli przez kolejną minutę.
11
chińskie pierożki - krok 11
Zdejmij pierwszą porcję pierożków z patelni, a następne pięć podsmażaj na kolejnej rozgrzanej łyżce tłuszczu. Pierożki chińskie będą najlepiej smakować ze specjalnym sosem.
Przeczytaj teraz: Jak jeść pałeczkami?
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Gołąbki są typowym przykładem polskiego dania. Niech żałuje ten, kto nigdy nie miał odwagi lub sposobności skosztować...
Jak zrobić gołąbki?
Gołąbki są typowym przykładem polskiego dania. Niech żałuje ten, kto nigdy nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt