Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie pomieszczeń > Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?

Jak pozbyć się brzydkiego zapachu w szafie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (254 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Zdarza się czasami, że nasza szafa ma nieprzyjemny zapach i kiedy wyciągamy z niej ubrania one także nie pachną najlepiej. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak pozbyć się z szafy niechcianego zapachu.
1
sposoby na brzydki zapach w szafie - krok 1
Jeśli szafa jest nowa, przetrzyj ją wewnątrz wodą z dodatkiem dwóch łyżek octu na litr, a gdy wyschnie, spryskaj odświeżaczem o przyjemnym zapachu lub olejkiem lawendowym, który odstraszy mole.
2
Jeśli chcesz pozbyć się zapachu pleśni, przetrzyj wnętrze szafy wodą z dodatkiem octu, po czym wstaw do środka jeden lub kilka pojemników z lekko zmiażdżonymi goździkami.
3
Jeśli zapach pleśni jest wyjątkowo uporczywy, wstaw do szafy gorące mleko, zamknij drzwi i poczekaj, aż wystygnie. Powtarzaj całą operację, dopóki zapach całkiem nie zniknie.
4
Jeśli natomiast chcesz się pozbyć zapachu naftaliny, wstaw do szafy roztwór spirytusu i soku cytrynowego, wymieszanych w równych proporcjach.
5
Nigdy nie odwieszaj ubrań do szafy zaraz po rozebraniu się, lecz odczekaj kilka godzin, dzięki temu zdążą z nich wyparować zapachy papierosów, potu czy perfum.
6
Do perfumowania szafy możesz użyć specjalnych pojemniczków z kwiatami, które trzyma się w szafie i otwiera w razie potrzeby. Pachnące płatki układaj warstwami i przesypuj miałką solą, a na koniec zalej łyżką spirytusu.
 4.7/5 (254 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (10)

artar - 2014-10-13
Najlepsza jest ususzona lawenda w woreczku. Jeżeli chodzi o mydełka, to efekt jest średni. Natomiast rewelacyjne są owoce pigwy. Dają one niezwykle trwały i intensywny zapach. Wystarczy na półce położyć z 4 - 6 owoców, które wysychając, wydzielają zapach. Oczywiście, nie powinny się stykać ze sobą, żeby ładnie schły, a nie gniły:) Co do octu, to tez tak robię, ale to raczej dezynfekowanie, niż trwałe (!) usuwanie zapachu
D - 2014-10-08
pranie zrobić
Agniesia2678 - 2013-12-30
Może warto na początek porządnie szafę wyczyścić? Jakimiś specjalnymi środkami do drewna, żeby nie zniszczyć mebla a pozbyć się warstwy kurzu i brudu, która z pewnością trzyma zapach. Po wyczyszczeniu możesz wrzucić woreczek ze specjalną mieszanką suszonych kwiatów i liści, która pachnie długo i intensywnie. Znam jeszcze trik ze skarpetką i kawą, ale sprawdzony tylko na lodówce. Być może pomoże i Twojej szafie: bierzemy sporą garść ziarenek kawy, wsypujemy je do bawełnianej skarpety i chowamy do wnętrza, z którego chcemy się pozbyć brzydkiego zapachu.
paulina - 2013-03-29
już dwa tygodnie trzymam otwarte paczuszki sody na niemal każdej półce w szafie i dalej mocno daje nowością, a że to nowo kupione mebelki dla dzidziusia to się martwię bo nie mam już pomysłu na ten problem, odpuszczę perfumy i oczywiście chemiczne specyfiki. Myślę jedynie o tych mydłach, poradźcie czy takie szare naturalne... nie zaszkodzi niemowlakowi?
AnnaRo - 2013-03-17
Ja do szafy wkładam nowe kostki mydła. Sposób się sprawdza, ubrania i ręczniki ładnie pachną.
Karolinas - 2012-10-25
Prostym sposobem na utrzymanie pięknego zapachu w szafie są saszetki perfumowane. Możemy taką saszetkę wykonać jednak samodzielnie w domu np. z suszonych kwiatów albo zwykłej sody oczyszczonej.
bea - 2012-08-20
Na talerzyk nasypać łyżkę lub dwie sody oczyszczonej i postawić na półce. To się sprawdza też w lodówce i szafkach kuchennych.
Marzuchna - 2010-07-23
Ja do szafy pomiędzy ubrania wkładam puste opakowania po perfumach. Ładnie i świeżo pachnie. Ubrania trochę tym przechodzą ale nie na tyle żeby się gryzło z perfumami które używam na co dzień.
Monvasja - 2010-07-23
Mi wszystkie ubrania kiedyś waliły kulkami na mole ale od pewnego czasu używam rajdu przeciw molom - są różne zapachy np. lawendowy.
Hanka_BA - 2010-07-23
Ja do szaf na półki kładę waciki spryskane perfumami. Zapach ładnie się trzyma. Wszystkie ubrania delikatnie pachną.
Kolejne porcelanowe słoniki nie mieszczą się już w kredensie. Szuflada nie domyka się z powodu gromadzonych w niej...
Jak pozbyć się niepotrzebnych rzeczy?
Kolejne porcelanowe słoniki nie mieszczą się już w...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt