Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przepisy Świateczne > Przepisy Bożonarodzeniowe > Jak oczyścić rybę z łusek?

Jak oczyścić rybę z łusek?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (9 ocen)
Oceń 
Łuski ryb usuwa się na różny sposób w zależności od sposobu ich osadzenia w skórze. Możemy je skrobać, golić lub parzyć. Każdy może wybrać sposób, który będzie dla niego najlepszy. Wbrew pozorom to wcale nie jest skomplikowane, ale wymaga czasu. Mistrzowie kuchni wiedzą, że przy odrobinie wprawy czynność będzie coraz łatwiejsza, dlatego warto spróbować wszystkich metod i wybrać najbardziej skuteczną. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam opanować tą sztukę.
1
Zdecydowanie szybciej można oczyścić rybę z łusek, pocierając ją drobną tarką. Przed rozpoczęciem obierania, można ją zanurzyć w gorącej (nie wrzącej) wodzie na chwilkę - nie za długo bo popęka skórka.
2
Rybę będzie łatwiej oczyścić jeśli wcześniej pokropimy ją delikatnie octem oraz pozostawimy ją na parę minut.
3
Łusek z ryby możemy się pozbyć poprzez ich ogolenie. W ten prosty sposób bardzo szybko poradzimy sobie z łuskami a powierzchnia ryby będzie gładka i jasna. Można golić szczupaka, sandacza, karasia, certę i pstrąga.
Jak pozbyć się zapachu ryby?
Jak upiec kruche ciasteczka?
Jak filetować śledzie?
Jak przechowywać ryby?
 2.4/5 (9 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

gmf - 2013-08-12

to dotyczy każdej ryby

hahaha - 2013-08-12
Karpia? jak on ma z 10 łusek xD. BEEEEKA
gmf - 2013-05-15
porada Pani Żeni: ułóż rybę najlepiej w czystym zlewozmywaku polej wodą /ok 70 st. C/ i następnie delikatnie nożem zbierz łuski i śluz. odkąd to stosuję sprawianie karpia na Wigilię nie jest kłopotem. Jeszcze trzeba go ok 1 godz moczyć aby usunąć krew. Najbardziej humanitarną metodą uśpienia karpia jest szybkie wlanie octu w oskrzela.
Planujesz na obiad rybę i zamierzasz właśnie iść do sklepu na zakupy? Tutaj dowiesz się jak rozpoznać świeżość ryby....
Jak sprawdzić czy ryba jest świeża?
Planujesz na obiad rybę i zamierzasz właśnie iść...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Nej
  • Arkadiusz Prokop
  • Sylwia Nowaczyk
  • Danuta Perlak
  • Marek Dudkiewicz
  • Daria Gładysz
  • Joanna Jankowiak
  • Mieczysław Kulaszewicz
  • Ireneusz Kajdas
  • Kamil Lechkun
  • Szymon Mydłowski
pasożyt