Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Urodziny > Imprezy Urodzinowe > Jak zrobić piniatę?

Jak zrobić piniatę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pragniesz zorganizować wspaniałą zabawę na urodzinach swojego dziecka lub przygotować dla niego urodzinowy prezent? Wykonaj kolorową piniatę pełną słodkości i wciągnij wszystkich do zwariowanej zabawy!
Rzeczy, których potrzebujesz:
stare gazety, mąka, woda, balon, mocny sznurek, farbki, cekiny lub brokat, kolorowa bibułka, naklejki i inne ozdoby, słodkości (jako zawartość piniaty): cukierki, gumy do żucia, oranżadki, lizaki, konfetti, karteczki z żartobliwymi hasłami, drobne breloczki, baloniki, lekkie długopisy
1
Piniata
Nadmuchaj balonik tak, aby był dość duży i mocno go zawiąż. Wymieszaj 1 część wody z 1 częścią mąki i wlej miksturę do garnka. Gotuj ją, nieustannie mieszając aż bardzo zgęstnieje i zmieni się w klej. Gdyby nadal była za rzadka, dosyp trochę mąki. Uważaj, aby nie przypalić!
2
Robienie piniaty
Porwij gazetę na kawałki, najlepiej na pasy i kolejno pasek po pasku naklejaj ją na balon używając zrobionego przez siebie kleju. Jest to nieco czasochłonne, bo trzeba poczekać aż każda warstwa trochę przeschnie, zanim naklei się kolejną. Należy nałożyć co najmniej 5-6 takich warstw. Aby się nie pomylić oznacz gotową warstwę np. robiąc na niej kropki markerem. Oczywiście miejsce, z którego wystaje zawiązana końcówka balonu powinno pozostać niezaklejone. Kiedy nałożysz już wystarczającą ilość warstw, odłóż całość do wyschnięcia na co najmniej dobę (najlepiej blisko kaloryfera).
3
Robienie piniaty 2
Jeśli balon znajdujący się w środku do tej pory nie pękł, przebij go i usuń pozostałości wytrząsając balonik przez powstały po końcówce balonu otwór.Teraz pomaluj swoją okrągłą formę farbkami i ozdób w dowolny sposób. Pamiętaj, że piniata powinna być jak najbardziej kolorowa i wesoła - dodaj cekiny, drobne koraliki, brokat, naklejki i (koniecznie) cienkie paseczki kolorowej bibuły, które będą przyklejone tylko częściowo, a ich pozostała część powiewać będzie na wietrze.
Jak zorganizować przyjęcie urodzinowe dla dziecka?
Jak zorganizować przyjęcie urodzinowe?
Jak zorganizować urodziny dziecka w stylu Harrego Pottera?
Jak zrobić kartkę z wyskakującymi balonami?
Ostrzeżenia
  • Zwróć uwagę, czy w pobliżu piniaty nie ma na ziemi żadnych dołków lub kamieni. Gdyby dziecko potknęło się z długim kijem w ręku, mogłoby dojść do niebezpiecznego wypadku.
Wskazówki
Zawiąż piniatę odpowiednio mocno. Wypełniona mnóstwem słodyczy i drobnych zabawek może się ona okazać naprawdę ciężka!
4
Robienie piniaty 3
Do powstałej piniaty wsyp przez otwór mnóstwo rozmaitych słodkości - mogą to być cukierki, gumy do żucia, lizaki, kolorowe konfetti, karteczki z dowcipami lub zabawnymi hasłami, małe breloczki, lekkie długopisy, nowe baloniki, ładne gumki do mazania etc. Pamiętaj, że powinny to być przedmioty, które spadając z góry, nie zrobią dzieciom krzywdy ani się nie rozkruszą.
5
Kiedy piniata będzie już napełniona, odwróć ją otworem do góry. Po obu stronach otworu zrób dwie dziurki i przewlecz przez nie mocny sznurek. Teraz zawieś piniatę na mocnej gałęzi drzewa.
6
Znajdź dość gruby, lecz niezbyt długi kij do rozbijania piniaty, zawiąż jubilatowi oczy i wręcz mu kij. Upewnij się, że żadne z dzieci nie stoi w zasięgu kija, okręć jubilata kilka razy wokół jego osi i zacznijcie zabawę! Niech próbuje z zawiązanymi oczami trafić kijem piniatę. Pozwól mu na kilka uderzeń, podczas gdy pozostałe dzieci będą głośno podpowiadać uderzającemu, gdzie znajduje się piniata (oczywiście mogą go żartobliwie oszukiwać).
7
Piniata
Jeśli po kilku próbach, jubilat nie trafi w piniatę, a bawicie się w większym gronie, pozwól następnemu dziecku na kilka uderzeń z zawiązanymi oczami. Niech wszystkie dzieci po kolei probują trafić w kulę. Kiedy piniata wreszcie pęknie, ujawniając swoją zawartość, upewnij się, że każdy dostał któryś ze smakołyków. Niech nikt nie zostanie bez cukierka lub gadżetu!
Wskazówki
Ostrzeżenia
 3.8/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Monika - 2016-05-05
Witam. zrobiłam piniatę drugi raz, pierwsza okazała się strzałem w 10> Jednak teraz balon przy przedziurawieniu nie pękł, tylko został cały przyklejony od spodu do stwardniałej gazetowej formy. Co z tym robić? Czy to w ogóle się teraz ma szansę rozwalić podczas zabawy?
Ela - 2015-09-23
Nie radzę nikomu robić piniaty!!!!
Piniata schnie 5 dni i jeszcze pękła mi, MASAKRA !!!!!!!!!!!
Cała łazienka uciaprana, już lepiej kupić gotową.
arimor - 2014-02-03

Oczywiście, to jeden z pomysłów na to, jak można bezkarnie powrócić do czasów dzieciństwa :).

Pozdrawiam i korzystajcie z radością!

gregola2000 - 2014-02-03
Fajny pomysł.
kasiulek_1994 - 2013-05-27
Niezły patent na dodatkową zabawę, dorośli też mogą się bawić;P
Urodziny Waszego dziecka zbliżają się wielkimi krokami, a Wy nie macie pomysłu, jak je przygotować? Chcielibyście...
Urodziny Waszego dziecka zbliżają się wielkimi krokami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt