Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak uprawiać seler?

Jak uprawiać seler?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Seler można uprawiać w każdym klimacie jednak ważne, aby w odpowiednim czasie go zasadzić. Wzrost niektórych jego odmian może potrwać nawet do 4 miesięcy zatem należy wcześniej przeczytać informacje na etykiecie. Wszystkie odmiany selera nie lubią upalnego lata dlatego najlepiej jest je sadzić wczesną wiosną.
1
Seler najlepiej rośnie na glebie żyznej zasobnej w składniki odżywcze. Nie udaje się na terenach podmokłych i glebach zakwaszonych. Dobrze jest jesienią użyźnić ziemię obornikiem lub innym nawozem organicznym. Najlepsze pH dla selera to 6.0-7.5. Gleba powinna być również zasobna w wapń. Seler najlepiej rośnie na stanowisku słonecznym jednak bardzo odpowiada mu również półcień.
2
Łatwiej jest kupić sadzonki niż uprawiać seler z nasion. Nasiona wysiewamy płytko od drugiej połowy lutego do początku marca do skrzynek na parapecie na mocno wilgotną ziemię i dociskamy je do podłoża deseczką (nie przysypywać ziemią). Należy utrzymywać ziemię stale wilgotną oraz temperaturę 21-24 stopnie C. Dobrze jest owinąć skrzynki folią, aby utrzymać odpowiednią wilgoć i często zraszać. Temperatura w nocy również powinna być dość wysoka zatem można na noc przestawiać skrzynki na taboret obok kaloryfera (na parapecie może być za zimno).
3
Po około 2-3 tygodniach pikujemy do małych pojemniczków po jogurtach na taką samą głębokość a następnie wysadzamy również na taką samą głębokość od maja do początku czerwca w rozstawie 20 x 15 cm.
4
Seler naciowy wysiewa się również w połowie lutego i przepikowuje po utworzeniu pierwszego liścia właściwego. Pod koniec kwietnia wysadza się go do gruntu po wcześniejszym zahartowaniu.
5
Często podlewaj seler (najlepiej rano), tak, aby ziemia była stale wilgotna i regularnie pozbywaj się chwastów gdyż nie lubi on konkurencji. Podczas pielęgnacji, uważaj, aby nie przysypywać selera.
Jak sadzić kukurydzę?
Jak sadzić chrzan?
Jak sadzić szczypiorek?
Jak sadzić sałatę?
 2.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Quba - 2016-06-16
Dlaczego seler i kolendra kwitną w pierwszym roku po posadzeniu, sadziłem w kwietniu a teraz w czerwcu kwitnienie, zrywanie łodyg z kwiatostanami nic nie daje
Każdy kto dba o zdrowie wie, jak ważne jest regularne oczyszczanie organizmu z toksyn, które regularnie odkładają się w...
Jak zrobić koktajl oczyszczający organizm z toksyn
Każdy kto dba o zdrowie wie, jak ważne jest regularne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt