Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak uprawiać seler?

Jak uprawiać seler?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Seler można uprawiać w każdym klimacie jednak ważne, aby w odpowiednim czasie go zasadzić. Wzrost niektórych jego odmian może potrwać nawet do 4 miesięcy zatem należy wcześniej przeczytać informacje na etykiecie. Wszystkie odmiany selera nie lubią upalnego lata dlatego najlepiej jest je sadzić wczesną wiosną.
1
Seler najlepiej rośnie na glebie żyznej zasobnej w składniki odżywcze. Nie udaje się na terenach podmokłych i glebach zakwaszonych. Dobrze jest jesienią użyźnić ziemię obornikiem lub innym nawozem organicznym. Najlepsze pH dla selera to 6.0-7.5. Gleba powinna być również zasobna w wapń. Seler najlepiej rośnie na stanowisku słonecznym jednak bardzo odpowiada mu również półcień.
2
Łatwiej jest kupić sadzonki niż uprawiać seler z nasion. Nasiona wysiewamy płytko od drugiej połowy lutego do początku marca do skrzynek na parapecie na mocno wilgotną ziemię i dociskamy je do podłoża deseczką (nie przysypywać ziemią). Należy utrzymywać ziemię stale wilgotną oraz temperaturę 21-24 stopnie C. Dobrze jest owinąć skrzynki folią, aby utrzymać odpowiednią wilgoć i często zraszać. Temperatura w nocy również powinna być dość wysoka zatem można na noc przestawiać skrzynki na taboret obok kaloryfera (na parapecie może być za zimno).
3
Po około 2-3 tygodniach pikujemy do małych pojemniczków po jogurtach na taką samą głębokość a następnie wysadzamy również na taką samą głębokość od maja do początku czerwca w rozstawie 20 x 15 cm.
4
Seler naciowy wysiewa się również w połowie lutego i przepikowuje po utworzeniu pierwszego liścia właściwego. Pod koniec kwietnia wysadza się go do gruntu po wcześniejszym zahartowaniu.
5
Często podlewaj seler (najlepiej rano), tak, aby ziemia była stale wilgotna i regularnie pozbywaj się chwastów gdyż nie lubi on konkurencji. Podczas pielęgnacji, uważaj, aby nie przysypywać selera.
Jak sadzić pomidory?
Jak sadzić ogórki?
Jak uprawiać pomidory pod folią?
Jak sadzić paprykę?
 2.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeżeli chcesz wyhodować swoje własne rośliny: cebule , czosnek a nawet ananasa czy imbir, to mamy dla ciebie kilka...
Jakie rośliny wyhodujesz z resztek?
Jeżeli chcesz wyhodować swoje własne rośliny: cebule...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt