Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie pomieszczeń > Jak czyścić bibeloty?
Jak czyścić bibeloty?

Jak czyścić bibeloty?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ładne drobiazgi, pamiątki z wycieczek i inne bibeloty stanowią zawsze ozdobę każdego domu, lecz ze względu na różnorodność materiałów z jakich są wykonane, mogą stanowić problem podczas sprzątania. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić najczęściej spotykane materiały, z jakich wykonuje się wspaniałe ozdobne przedmioty.
1
Brąz złoty przetrzyj szczotką zamoczoną w wodzie z mydłem, cyzelowany - wodą z dodatkiem kilku kropel soku z cytryny, zwykły - wodą z amoniakiem. Bez względu na rodzaj po oczyszczeniu przetrzyj wilgotną ściereczką, a następnie wytrzyj do sucha.
2
Ceramikę myj tak samo, jak myjesz naczynia kuchenne. Jeśli jest zaplamiona nikotyną, przetrzyj ją korkiem zanurzonym wcześniej w suchej soli drobnoziarnistej.
3
Heban przecieraj olejkiem lnianym. Aby dotrzeć do trudno dostępnych miejsc, użyj pędzelka.
4
Kość słoniową umyjesz wodą z mydłem o pH obojętnym, po wymyciu starannie opłucz i przetrzyj ściereczką z irchy. Do wybielania użyj ciepłego mleka pół na pół z sokiem z cytryny, po czym przetrzyj wilgotną ściereczką i wytrzyj do sucha.
5
Kryształ umyj zwykłym środkiem czyszczącym lub płynem do szyb, spłucz letnią wodą z octem i wytrzyj do sucha.
6
Alabaster najpierw przetrzyj wilgotną ściereczką, a następnie alkoholem, po czym posyp talkiem, wytrzyj i wypoleruj miękką szmatką. Dwa razy do roku smaruje się alabaster warstwą gęstego krochmalu i ustawia w przewiewnym miejscu. Kiedy krochmal popęka, odpadnie razem z kurzem i brudem.
16 sekretów perfekcyjnej pani domu
Jak dbać o kryształy?
Jak dbać o panele podłogowe?
Jak zrobić odświeżacz powietrza domowym sposobem?
7
Mosiądz przetrzyj połówką cytryny i wypoleruj papierem gazetowym lub miękką szmatką. Śniedź usuniesz benzyną. Możesz również podgrzać ocet z dodatkiem garści soli i włożyć do niej zaśniedziały przedmiot; kiedy patyna zacznie się rozpuszczać, wyjmij z wody i wytrzyj do sucha.
8
Róg umyjesz wodą z dodatkiem łyżki amoniaku na litr. Po wysuszeniu natrzyj go olejkiem migdałowym lub białym woskiem, po czym wypoleruj do sucha.
9
Aby oczyścić stare monety i medaliony zostaw je na kilka godzin namoczone w soku z cytryny, po czym opłucz i wytrzyj do sucha.
10
Muszle namocz w wodzie z amoniakiem lub bielinką. Bardzo starannie opłucz i pozostaw do wyschnięcia na powietrzu.
11
Świece odkurzaj szmatką nasączoną alkoholem. Aby usunąć resztki wosku, włóż świeczniki i lichtarze do gorącej wody.
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

dany - 2012-04-27
co to za glupoty!!! Nie radze czyscic mosiadzu w podany tu sposob!
pitu - 2010-07-04
Ad pkt 9:
Kto wypisuje takie brednie? Starych monet i medali nie czyści się w kwasku cytrynowym ani w żadnym innym kwasie!!! Monety tracą wtedy patynę a po takim zabiegu drastycznie spada ich wartość.
 
Generalnie nie zaleca się czyszczenia monet, ale jeśli już koniecznie musisz to zrobić poniższe instrukcje pomogą ci...
Jak czyścić monety?
Generalnie nie zaleca się czyszczenia monet, ale jeśli już koniecznie musisz to zrobić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt