Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Sprzątanie pomieszczeń > Jak czyścić bibeloty?
Jak czyścić bibeloty?

Jak czyścić bibeloty?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ładne drobiazgi, pamiątki z wycieczek i inne bibeloty stanowią zawsze ozdobę każdego domu, lecz ze względu na różnorodność materiałów z jakich są wykonane, mogą stanowić problem podczas sprzątania. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak czyścić najczęściej spotykane materiały, z jakich wykonuje się wspaniałe ozdobne przedmioty.
1
Brąz złoty przetrzyj szczotką zamoczoną w wodzie z mydłem, cyzelowany - wodą z dodatkiem kilku kropel soku z cytryny, zwykły - wodą z amoniakiem. Bez względu na rodzaj po oczyszczeniu przetrzyj wilgotną ściereczką, a następnie wytrzyj do sucha.
2
Ceramikę myj tak samo, jak myjesz naczynia kuchenne. Jeśli jest zaplamiona nikotyną, przetrzyj ją korkiem zanurzonym wcześniej w suchej soli drobnoziarnistej.
3
Heban przecieraj olejkiem lnianym. Aby dotrzeć do trudno dostępnych miejsc, użyj pędzelka.
4
Kość słoniową umyjesz wodą z mydłem o pH obojętnym, po wymyciu starannie opłucz i przetrzyj ściereczką z irchy. Do wybielania użyj ciepłego mleka pół na pół z sokiem z cytryny, po czym przetrzyj wilgotną ściereczką i wytrzyj do sucha.
5
Kryształ umyj zwykłym środkiem czyszczącym lub płynem do szyb, spłucz letnią wodą z octem i wytrzyj do sucha.
6
Alabaster najpierw przetrzyj wilgotną ściereczką, a następnie alkoholem, po czym posyp talkiem, wytrzyj i wypoleruj miękką szmatką. Dwa razy do roku smaruje się alabaster warstwą gęstego krochmalu i ustawia w przewiewnym miejscu. Kiedy krochmal popęka, odpadnie razem z kurzem i brudem.
Jak zrobić odświeżacz powietrza domowym sposobem?
Jak zorganizować szafę?
Jak czyścić monety?
Jak posprzątać w pokoju?
Przeczytaj teraz: Jak czyścić monety?
 2.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

dany - 2012-04-27
co to za glupoty!!! Nie radze czyscic mosiadzu w podany tu sposob!
pitu - 2010-07-04
Ad pkt 9:
Kto wypisuje takie brednie? Starych monet i medali nie czyści się w kwasku cytrynowym ani w żadnym innym kwasie!!! Monety tracą wtedy patynę a po takim zabiegu drastycznie spada ich wartość.
Podczas porządków niejednokrotnie zdarzyło się nam zapomnieć o lampie, ponieważ często w ogóle nie zwracamy na nią...
Jak czyścić lampy i abażury?
Podczas porządków niejednokrotnie zdarzyło się nam...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt