Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Ciasta > Jak zrobić ciasto czekoladowe z piankami?

Jak zrobić ciasto czekoladowe z piankami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ciepłe, klejące się pianki, chrupiący herbatnikowy spód, a wszystko to połączone roztopioną czekoladą. To prosty przepis na deser idealny. Zapewniam cię, że to ciasto stanie się twoim ulubionym, nie tylko ze względu na smak, ale i prostotę wykonania. Szczegółowy przepis znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
spód herbatnikowy: 2 szklanki pokruszonych herbatników (najlepiej pełnoziarnistych), 115g roztopionego masła, masa czekoladowa: ¾ szklanki śmietany kremówki, ¾ szklanki mleka, 300g posiekanej gorzkiej czekolady, szczypta soli, 2 jajka – rozbełtane, 1 opakowanie pianek marshmallows
1
Nagrzej piekarnik do 160°C.
2
herbatniki
W średniej wielkości misce zmieszaj pokruszone herbatniki i masło, do czasu aż wszystkie okruszki będą nim równomiernie pokryte. Wyłóż nimi spód tortownicy. Całość włóż do piekarnika na 8-10 minut. Nie wyłączaj piekarnika po wyjęciu z niego tortownicy.
3
czekolada
W średnim rondlu zmieszaj śmietanę z mlekiem. Całość podgrzej na średnim ogniu. Dodaj posiekaną czekoladę i mieszaj do czasu, aż się roztopi. Powoli wlej rozbełtane jajka i mieszaj całość do uzyskania jednorodnej konsystencji.
4
Masę czekoladową wylej na spód z herbatników. Włóż do piekarnika na 15-20 minut lub do czasu, aż masa stężeje na tyle, że nie będzie się poruszać podczas lekkiego potrząsania tortownicą. Wyjmij ciasto z piekarnika.
5
upieczone pianki
Nożyczkami kuchennymi przetnij pianki na pół. Ułóż je na cieście w koncentryczne okręgi, zaczynając od środka ciasta. Piekarnik ustaw na podpiekanie z góry. Włóż tortownicę do środka i piecz ciasto do czasu, aż pianki zrobią się z wierzchu lekko brązowe. W zależności od rodzaju piekarnika może to potrwać 1-5 minut, obserwuj więc ciasto uważnie.
6
Ostudź ciasto, a następnie włóż do lodówki na 2-3 godziny, żeby wszystkie składniki odpowiednio stężały.
7
ciasto czekoladowe z piankami
Ciasto można podawać zimne, ale najlepiej smakuje lekko podgrzane (8-12 sekund w mikrofalówce da najlepszy rezultat). Możesz udekorować je polewą czekoladową.
Czym zastąpić barwnik spożywczy?
Jak zrobić krem waniliowy?
Jak zrobić eklerki?
Jak zrobić wafel przekładany karmelem?
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W cukierniach możemy spotkać dwa rodzaje bajaderki: bajaderkę wg mnie „prawdziwą” oraz ciasto – bajaderkę. W jaki...
Jak zrobić bajaderkę?
W cukierniach możemy spotkać dwa rodzaje bajaderki: bajaderkę wg mnie „prawdziwą”...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt