Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Podstawy gotowania > Jak ubić śmietanę na sztywno?

Jak ubić śmietanę na sztywno?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Ubicie śmietany na sztywną, ale nie nazbyt gęstą konsystencję to sztuka, ale tylko wówczas, jeżeli nie wie się jak to zrobić. Dzięki tej prostej poradzie dowiesz się jak ubijać śmietanę do deserów, wypieków i innych kulinarnych zastosowań. Przekonaj się jakie to proste.
1
Przede wszystkim musisz się zaopatrzyć w odpowiednią śmietanę. Żeby ubić ją na sztywno, musisz kupić śmietanę, która jest tłusta: kremówkę, 36% lub 30%. Rzadką śmietanę zachowaj raczej do innych kuchennych zastosowań. Żeby śmietana była słodka, przed jej ubiciem dodaj do niej 2 łyżki cukru pudru (w przeliczeniu na jedną szklankę).
2
ubijanie śmietany - krok 2
Miska, w której będziesz ubijać śmietanę, musi być schłodzona. Również sama śmietana powinna być zimna.
3
ubijanie śmietany - krok 3
Mikser ustaw na najwyższe obroty. Ubijaj śmietanę z cukrem do czasu, aż końcówki miksera zaczną zostawiać na niej widoczne ślady. Wówczas zredukuj prędkość miksera na średnio-dużą i kontynuuj ubijanie śmietany, aż zrobi się sztywna (gdy uformujesz z niej czubek, przez chwilę pozostanie on nieruchomo).
4
ubijanie śmietany - krok 4
Jeżeli przemiksujesz śmietanę, nie wpadaj w panikę. Wlej do miski odrobinę świeżej, nieubitej śmietany i wmieszaj ją gumową szpatułką. Powtórz proces, dopóki wszystkie grudki nie znikną.
Jak stosować przyprawy do potraw?
Jak gotować ziemniaki?
Jak blanszować warzywa?
Jak przyprawić pieczone warzywa?
Przeczytaj teraz: Jak gotować ryż?
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Julia - 2015-05-27
Żelatyna fuu...
topielica - 2014-01-19
Ja z reguły używam sztywnika do kupienia w każdym sklepie i to za grosze zawsze dodaję do ubijanej śmietany i nie ma szans aby nie wyszła.
Agniesia2678 - 2013-12-08
najlepiej dodać szczyptę soli lub kilka kropel soku z cytryny. Ewentualnie w drodze konieczności ,,Śnieżkę'' lub żelatynę :)
Jak mawia marynarz Popeye: jeśli chcesz być silny, jedz szpinak. Szpinak niewłaściwie przygotowany nie jest dobry,...
Jak przyrządzić szpinak?
Jak mawia marynarz Popeye: jeśli chcesz być silny, jedz szpinak. Szpinak niewłaściwie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt