Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Farbowanie włosów > Jak farbować włosy w domu?
Jak farbować włosy w domu?

Jak farbować włosy w domu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (209 ocen)
Oceń 
Zmiana naturalnego koloru włosów to fascynujące doświadczenie dla każdej z kobiet. Ważne jest, zatem, by dobrać odpowiedni kolor do swojej urody. Gdy już to zrobimy, możemy przystąpić do działania. Większość z nas farbuje włosy w domu. Oszczędzamy w ten sposób zarówno czas jak i pieniądze. Jednak nie zawsze nasza fryzura wygląda tak, jak tego oczekiwałyśmy. Farbując włosy w domu musisz trzymać się kilku wskazówek, które znajdziesz poniżej, aby Twoje włosy wyglądały jak po wizycie u najlepszego specjalisty.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Rękawiczki ochronne, Przybory do farbowania: miseczka, pędzel do nakładania, Wazelina lub tłusty krem
1
Przede wszystkim wybierz odpowiedni kolor dla siebie i zastanów się jak długo chcesz utrzymać go na swoich włosach. Farby działają najdłużej, kolor pozostaje na włosach przez długi czas. Preparaty koloryzujące maja nieco słabsze działanie, ich efekt działania utrzymuje się przez kilka miesięcy. Najkrótsze efekty uzyskasz stosując preparaty tonujące – kolor utrzyma się do około 8 myć.
2
Przed przystąpieniem do farbowania przeczytaj uważnie ulotkę dołączona do opakowania z farbą. Producent z pewnością podaje czas trzymania farby na włosach oraz kolejne czynności, jakie powinnaś wykonać. Sprawdź wszystkie przeciwwskazania. Przygotuj sobie wszystkie potrzebne przybory.
3
Wazeliną lub tłustym kremem posmaruj skórę tuż przy linii włosów. Dzięki temu farba nie zabarwi skóry twarzy i karku, a ty nie będziesz miała nieestetycznych plam po farbowaniu.
4
Załóż dołączone do opakowania rękawice ochronne i możesz przystąpić do nakładania farby. Nakładaj ją przedzielając kolejne warstwy włosów. Rozpocznij od środka głowy i kieruj się w stronę karku. Następnie nałóż farbę na pozostałą cześć włosów. W przypadku długich włosów użyj dwa opakowania farby, by pokryć je całe. Jeśli część mieszanki zostanie nie wykorzystana, wyrzuć ją. Nigdy nie zostawiaj jej na następny raz.
5
Po nałożeniu farby rozetrzyj ją dokładnie po głowie rękami w rękawiczkach - tak jakbyś robiła masaż głowy. Dzięki temu będziesz miała pewność, że farba pokryje wszystkie włosy równomiernie.
6
Po upływie czasu działania wetrzyj we włosy trochę wody, a następnie dobrze je wypłucz. Farbę spłukuj tak długo, aż spływająca z włosów woda będzie zupełnie czysta. Nie musisz myć włosów szamponem.
7
Jeśli mimo wcześniejszych zabiegów na skórze powstały zabrudzenia, możesz je bez trudu usunąć za pomocą toniku do twarzy lub mleczka do demakijażu. Możesz spróbować także usunąć je za pomocą wacika nasączonego wodą z mydłem lub spirytusem.
Jak ściąć włosy?
Jak zapobiec siwieniu?
Jak zrobić ombre na włosach?
Co zrobić żeby farba z włosów nie schodziła?
Wskazówki
  • Podczas farbowania załóż na ramiona ręcznik – unikniesz trudnych do zmycia plam po farbie na ubraniu
  • Jeśli stosujesz daną farbę po raz pierwszy, zrób test uczuleniowy
Przeczytaj teraz: Jak ściąć włosy?
 4.9/5 (209 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

agaaa - 2015-03-16
Witam potrzebuje pomocy:( w tym momencie mam wlosy miodowy blond i chciala je przyciemnic zblizyc kolor do moich naturalnych ciemnego blondu jakiej farby najlepiej uzyc
grazyna2 - 2013-07-04
Najlepiej zaprosić koleżankę, nich dobrze rozsmaruje -równo -farbę...
kasia - 2013-02-16
czemu nikt nigdzie nie pisze o farbowaniu buteleczką,buteleczka z długą końcówką jest o wiele bardziej wygodna niż pędzel,szczególnie jeśli farbuje się włosy samemu:)
sylwia180793 - 2012-12-03
Plamy na skórze od farby są ciężkie do zmycia - zależy jeszcze jaką farbujemy. Kiedyś użyłam farby palette, uszy, linię włosów nad czołem, karkiem - wszystko dokładnie pokryłam warstwą kremu, jednak zachaczyłam o jedno pasemko, które spadło mi na brew. Nie mogłam farby niczym zmyć ani wodą z mydłem, ani tonikiem, mleczkiem, żelem, spirytusem, próbowałam też sokiem z cytryny, zmywaczem do paznokci i nic nie dało... chodziłam z taką ''szramą" przez tydzień - akurat był to pierwszy tydzień szkoły.
Nie wiesz na jaki kolor zafarbować włosy? Kiedyś wybór koloru był zdecydowanie łatwiejszy. Do wyboru był brąz, blond i...
Jak wybrać kolor farby do włosów?
Nie wiesz na jaki kolor zafarbować włosy? Kiedyś wybór...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Marcin Parafinczuk
  • Mariusz Magryś
  • Szymon Kabaciński
  • Magda Pisarczyk
  • Monika Trojanowska
  • Ewa Wenc
  • Krystian Chalupczak
  • Joanna Bednarek
  • Tomek Kowalski
  • Mariola Rękorajska
  • Beata Kuziora
  • Ola Ziajka
  • Martyna Kuty
  • Karolina Dworzańska
  • Ewa Lewandowska
  • Sabina Śpiewak
  • Jadwiga Wrzesińska
  • Krystyna Konopska
  • Anna Kędra
  • Milena Koźlarek
  • Eryk Lędwinski
  • Anna Lamparska
  • Stanislawa Zielinska
  • Marcin Macios
  • Rafał Pietras
  • Madzia Magdalena
  • Patryk Kukier
  • Lidia Świech
  • Ania Macudzińska
  • Elżbieta Rypin