Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Nauka i Przyroda > Natura > Jak zrobić tęczowe róże?

Jak zrobić tęczowe róże?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (28 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
To nie magia, ani fotomontaż. Otrzymanie żywych róż w tęczowym kolorze naprawdę jest możliwe. Wymaga nieco cierpliwości i wprawy, ponieważ idealny efekt rzadko udaje się osiągnąć za pierwszym razem. Jest to jednak jak najbardziej wykonalne, a dzięki tej poradzie już za moment zyskasz „know-how” niezbędne do osiągnięcia kolejnego stopnia wtajemniczenia. Wypróbuj opisany poniżej sposób, bo efekt jest tego warty.
Rzeczy, których potrzebujesz:
białe róże, ostry nóż (może być tasak), barwniki spożywcze w kilku wybranych kolorach, kubki lub szklanki na barwniki, kawałek wstążki
1
tęczowe róże - krok 1
Żeby cały projekt się udał, będą ci potrzebne białe róże. Najlepiej, żeby dopiero zaczynały się one rozwijać. Zbyt „dojrzałe” róże przekwitną, zanim ich płatki nasiąkną barwnikiem. Wybieraj róże o jak najdłuższych i jak najgrubszych łodygach. To kluczowy element tej sztuczki.
2
tęczowe róże - krok 2
Teraz, za pomocą ostrego noża, przekrój kawałek łodygi wzdłuż na pół, a następnie na ćwiartki. Zrób to na takiej długości, jaka jest potrzeba, by móc zanurzyć ten kawałek w naczyniu z barwnikiem. Łodyga powinna być podzielona na tyle części, ile kolorów ma mieć róża. Nie polecam jednak rozcinać jej na więcej, niż cztery kawałki.
3
tęczowe róże - krok 3
Przygotuj naczynia z barwnikami. Najlepiej żeby były one jak najwęższe. Do każdego z nich wlej trochę wody i wkrop kilka kropel barwnika spożywczego. Im bardziej skoncentrowany pigment, tym ciemniejszy kolor przybiorą płatki róż. Jeśli farbujesz kilka róż, kolorów może być więcej. Każdy kwiat będzie miał wówczas inny zestaw tęczowych barw.
4
tęczowe róże - krok 4
Przewiąż róże wstążką w miejscu, gdzie kończą się nacięcia ich łodyg. Bardzo ostrożnie zanurz każdy kawałek danej łodygi w innym barwniku spożywczym. Żeby tego dokonać, pojemniki z barwnikami muszą znajdować się naprawdę bardzo blisko siebie. Każda róża powinna mieć swój własny zestaw kolorów.
5
tęczowe róże - krok 5
Teraz uzbrój się w cierpliwość. W zależności od intensywności pigmentu, płatki róż zaczną nabierać koloru po kilku-kilkunastu godzinach. Całkowite zabarwienie ich na tęczowo może potrwać od 48 godzin do ponad tygodnia. Wszystko zależy od tego ile czasu kwiaty potrzebują do pełnego rozkwitnięcia i jak intensywny jest barwnik. Efekt końcowy szybko uzmysłowi ci jednak, że warto było czekać.
 4.4/5 (28 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (11)

ania - 2015-08-31
a moze byc cos innego zamiast barwnikow spozywczych ? na przyklad farby akwarelowe ?
mionka94 - 2013-10-14
ahh, nie doczytałam na następnej stronie :) mimo to ponawiam - czy jak włożę je z powrotem do zwykłej wody to kolory nie poznikają?
RockabillyGirl - 2013-10-14
Czy jeśli później włożę z powrotem te róże do zwykłej wody (powiedzmy że po "pokolorowaniu" ich muszę potrzymać je jeszcze 2 dni w domu) to kolor zniknie czy się utrzyma? I ile powinny stać w barwnikach?
anik - 2013-06-21
Ile róże powinny stać w danym kolorze ?
Kam - 2013-05-20
Nie może być farba. To jest róża zatem żywy kwiatek a farba jest przecież sztuczna i pełna chemii. Muszą to być barwniki. Barwniki można kupić w większości sklepów spożywczych.
ZainMalik - 2013-05-20
Może być farba zamiast tych barwników??
Gdzie można kupić te barwniki???
ŁucjaŚwiercz - 2013-05-17
Mogą być farby zamiast tych barwnikow??
Gdzie można kupić ten barwniki?
kari.blachanka - 2013-04-03
Zwracam honor :) Miałam inne barwniki. W płynie.
grazyna2 - 2013-04-03
cudnie wygladają
Rose - 2013-04-02
Może dałaś za mało barwnika. Sposób działa: http://www.youtube.com/watch?v=8JocGICueKI
kari.blachanka - 2013-04-01
Róże nie zabarwiają się tak jak na zdjęciu! Taki efekt można otrzymać po pofarbowaniu w odczynnikach chemicznych. Po moczeniu w barwniku przez dwa tygodnie (aż róża uschła) zafarbowały się same końce płatków.
Masz mnóstwo zdjęć pochowanych gdzieś w pudełkach lub zalegających na twardym dysku i czekających na wywołanie....
Jak zrobić album na zdjęcia z segregatora?
Masz mnóstwo zdjęć pochowanych gdzieś w pudełkach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt