Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak czyścić liście roślin doniczkowych?

Jak czyścić liście roślin doniczkowych?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zakurzone liście kwiatów nie wyglądają zbyt estetycznie. Wyczyszczenie ich jest jednak dla wielu osób wyzwaniem. Duża ilość listków i pewna ilość czasu, jaką trzeba poświęcić na czyszczenie może zniechęcać. Przedstawię kilka sposobów odkurzania i odświeżania naszych roślin, które są skuteczne i nie wymagają, aż tak dużego nakładu czasu i pracy.
Rzeczy, których potrzebujesz:
woda, ściereczka, skórka bananowa, cytryna, piwo, ocet, ludwik
1
Skórka bananowa - idealnie nadaje się do wycierania z liści kurzu. Zawarte w niej substancje dodatkowo nabłyszczają i odżywiają listki.
2
Piwo - przecieramy liście szmatką nasączoną odgazowanym piwem. Liście bardzo ładnie błyszczą po takim zabiegu.
3
Ściereczki nasączone nawozem i nabłyszczaczem - są dostępne w dobrych kwiaciarniach i sklepach ogrodniczych. Po stosowaniu takich ściereczek kurz nie gromadzi się już tak szybko na oczyszczonych liściach.
4
Szmatka nasączona wodą - najprostszy sposób, jednak ważne jest, aby woda była ciepła. Pozwoli to uniknąć pozostawienia plam na liściach.
5
Woda i olej - do ciepłej wody dodajemy odrobinę oleju. W efekcie liście będą lśniące.
6
Woda i płyn Ludwik - metoda nieco kontrowersyjna. Polega na dodaniu do ciepłej wody pół kropli Ludwika. Podobno ochrania liście przed kurzem i robactwem.
7
Woda i cytryna/ocet - stosuje się tak w/w.
Jak pielęgnować storczyki?
Jak hodować fikusa?
Jak pielęgnować anturium?
Jak przesadzać kaktusa?
Ostrzeżenia
  • Powyższe metody nie dotyczą roślin o włochatych listkach. Uważam, że w takim przypadku lepiej czyścić rośliny na sucho.
Wskazówki
Podczas mycia roślin przy użyciu wody warto zagotować ją i pozostawić do przestygnięcia. Wyeliminuje to powstawanie plam po czyszczeniu.
Przeczytaj teraz: Jak hodować fikusa?
 4.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

meggi - 2015-10-05
Witam! Do wody dodalam olej rzepakowy( spora ilosc) I przetarlam liscie z obu stron. Po tygodniu liscie zolkna I usychaja. Jak pozbyc sie tego oleju z lisci? Zrobilam jeszcze z from a innymi kwiatami I tez niszczeja. Jest szansa na uratowanie? Probowalam cieplej wody, Dalej liscie sie lepia. Co robic? Pomoze ktos? Wiem ze to byla glupota ale coz bledy sie zdazaja za duzo oleju.
Orchidea jest pięknym kwiatem i ozdobi Twoje mieszkanie na długi czas. Jak wybrać odpowiednią? Przeczytaj poniżej.
Jak wybrać Orchideę do domu?
Orchidea jest pięknym kwiatem i ozdobi Twoje mieszkanie na długi czas. Jak wybrać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt