Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak zrobić kwiatka na szydełku?

Jak zrobić kwiatka na szydełku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Przedstawię poniżej prosty schemat wykonania na szydełku małego kwiatka składającego się z 6 płatków. Motyw jest prosty, wykonuje się go jedynie w dwóch okrążeniach. Jeżeli wykonamy więcej takich kwiatków, możemy na przykład połączyć je aby stworzyć ozdobną tasiemkę do obszycia materiału. Pojedyncze kwiatki mogą zostać wszyte w czapki, szaliki, bluzki i stanowić ładną ozdobę ubrania.
Rzeczy, których potrzebujesz:
włóczka, szydełko, nożyczki
1
Wykonujemy jedno oczko łańcuszka. W otwór poprzedzający oczko wkłuwamy szydełko i wykonujemy 1 półsłupek. Powtarzamy tę czynność 6 razy. Na koniec wkłuwamy szydełko w pierwszy półsłupek i robimy oczko ścisłe.
2
Robimy 1 oczko łańcuszka, 1 półsłupek, 1 półsłupek z narzutem, 2 oczka łańcuszka, 1 półsłupek z narzutem i 1 półsłupek. Wszystko wykonujemy w pierwszym półsłupku pierwszego rzędu.
3
Powtarzamy wszystkie czynności z punktu 2 w każdym z następnych 5 półsłupków pierwszego rzędu.
4
Na koniec robimy oczko ścisłe w pierwszy półsłupek. Aby zakończyć robótkę wyjmujemy szydełko z oczka, powiększamy oczko, ucinamy włóczkę i przeplatamy jej koniec przez powiększone oczko i zaciskamy. Obie nitki (początkową i końcową) chowamy między splotami za pomocą szydełka.
Wskazówki
Koniecznie musimy dobrać odpowiedni rozmiar szydełka do włóczki, której będziemy używać. W przeciwnym razie kwiatek może wyjść zbyt ścisły i poskręcany lub płatki mogą zbyt luźno w siebie przechodzić.
 5/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bombki przezroczyste są bardzo wdzięcznym materiałem do ozdabiania, ponieważ tak naprawdę możesz do środka włożyć...
Jak ozdobić przezroczystą bombkę włóczką?
Bombki przezroczyste są bardzo wdzięcznym materiałem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt