Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zapalenie Wątroby > Jak zregenerować wątrobę?

Jak zregenerować wątrobę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.2/5 (340 ocen)
Oceń 
Dziesiątki milionów ludzi na całym świecie spożywa napoje alkoholowe sporadycznie lub nawet codziennie. Napoje alkoholowe zawierają mieszanki etanolu, które posiadają właściwości psychoaktywne (psychotropowe). Oprócz właściwości psychoaktywnych, alkohol może spowodować uszkodzenia wątroby oraz zakłócić metabolizm całego organizmu. Na szczęście uszkodzenie wątroby można wyleczyć przez abstynencję i detoksyfikację. Poniżej przedstawiam kilka środków dzięki którym można oczyścić i zregenerować wątrobę.
1
Pij 2-3 łyżki soku z mniszka lekarskiego. Mniszek lekarski wykazuje pozytywne działanie na wątrobę i pomaga jej usunąć toksyny, oczyszcza krew oraz ogólnie wzmacnia organizm. Liście mniszka lekarskiego wyróżniają się również dużą zawartością magnezu i potasu (alkohol wypłukuje magnez i potas).
2
Zażywaj tabletki z ostem mlecznym (Milk Thistle). Oset mleczny zawiera silymarin, który poprawia metaboliczną funkcję wątroby tym samym przyśpieszając usunięcie niechcianych toksyn spowodowanych spożyciem alkoholu. Zażyj jedną tabletkę dwa razy dziennie z jedzeniem.

Zażywaj Esseliv. Preparat ten zawiera fosfolipidy sojowe, które wchodzą w błony uszkodzonych komórek wątroby tym samym przywracając ich prawidłowe działanie.

Polecam również Hepatil, który przyśpiesza proces regeneracji i odtruwania wątroby.
3
Pij ekstrakt z żeń-szenia syberyjskiego (do kupienia na Ceneo). Żeń-szeń syberyjski zawiera związki eleutherosides, które pomagają wątrobie pozbyć się toksyn.
4
Jedz kurkumę w proszku. Ta znana przyprawa zawiera trzy aktywne składniki: COX-2, enzym LOX i kurkuminę. Enzymy te działają poprzez stymulowanie wątroby do eliminowania toksyn. Dodawaj tę przyprawę do niektórych potraw i jedz codziennie.
5
Jedz karczochy. Pomogą one w regeneracji komórek wątroby i w jej ochronie. Pomagają również w oczyszczeniu resztek alkoholu z organizmu.
Jak zwalczyć gorączkę domowymi sposobami?
Jak leczyć nadkwasotę żołądka?
Jak poprawić krążenie krwi?
Jak leczyć zapalenie krtani?
 2.2/5 (340 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

TakToJa - 2015-05-16
Wspomniane przez Was wspomagacze wątroby i ziółka nie działają. Przynajmniej na moja Mamie. Miała swego czasu przeciążenie wątroby. Non stop narzekała na ból i niestrawność, pomimo stosowania tamtych preparatów. W końcu Lekarz jej zalecił Essentix ze znacznie większą ilością fosfolipidów i dopiero ten specyfik zadziałał. Kurkuma i karczochy natomiast na stałe zagościła w kuchni mojej Mamy.
repomucen - 2012-07-20

Bardzo dobry artykuł, szczególnie dla osób lubiących częste imprezy, tym to regeneracja wątroby jest naprawdę potrzebna :). Jeszcze chciałem dodać, że wspomniany w artykule Milk Thistle - Oset mleczny to nic innego jak ostropest plamisty.

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Dłonie to bardzo ważna część naszego ciała, nie tylko jeśli chodzi o wykonywanie codziennych czynności. Mogą one...
Czego objawem są czerwone dłonie?
Dłonie to bardzo ważna część naszego ciała, nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Mieczysław Hromiak
  • Natalia Cech
  • Adam Lamb
  • Grazyna Zwariowana
  • Karolina Zboch
  • Aleksandra Krysińska
  • Małgorzata Kopeć
  • Michał Kowalczyk
  • Wiktoria Kwidzińska
  • Sylwia Dio Hadwig
  • Mieczyslaw Magiera
  • Lena Panek
  • Genowefa Krystyna Trocha
  • Karolina Siemko Szmelter
  • Joanna Żychska
  • Tomasz Zaborski
  • Marcin Sosinski
  • Kazimierz Bill
  • Adam Pilarski
  • Tom Tom
  • Ewa Skonieczna
  • Agata Kost
  • Anna Małgorzata Grabowicz-Dworaczek
  • Gabriela Obloj
  • Renata Moczulska
  • Andrzej Kowalski
  • Danuta Braun
  • Królikowska Izabella
  • Piotr Koza
  • Angelika Marcin Treder Röder
pasożyt