Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak zwalczyć katar?

Jak zwalczyć katar?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (184 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Na rynku istnieje wiele leków obiecujących, że katar zniknie jednak nie zawsze działają i często mają efekty uboczne. Można jednak zatrzymać katar w sposób bezpieczny, tani, naturalny i przede wszystkim skuteczny. Poniżej dowiesz się jak leczyć katar w sposób naturalny.
1
2-3 razy dziennie pij ziołową herbatę. Zagotuj szklankę wody z łyżeczką czarnego bzu, łyżeczką świeżej mięty, łyżeczką krwawnika pospolitego i 1/4 łyżeczki pieprzu cayenne. Gotuj przez 5 min. Odstaw herbatę na bok i poczekaj aż przestygnie. Wypicie herbaty spowoduje, że katar się na początku jeszcze bardziej zwiększy jednak szybciej przejdzie.
2
2 razy dziennie jedz 30g świeżej rzeżuchy. Rzeżucha jest jednym z naturalnych środków zwalczających katar i kaszel. Może być ona spożywana w sałatkach, jako dodatek do kanapek lub zaparzona i wypita jako herbatka ziołowa. Aby zrobić herbatę należy wsypać dodać 2 lub 3 łyżeczki suchej rzeżuchy do wrzącej wody, zaparzać 5 min i wypić.
3
Obierz mały kawałek imbiru, o wielkości cukierka, a następnie delikatnie żuć korzeń i połykaj sok. Imbir rozgrzewa ciało, poprawia krążenie krwi i przyśpiesza walkę z katarem. Aby katar był pod kontrolą, żuj imbir 2-3 razy dziennie.
4
Stosuj leki homeopatyczne takie jak: Alium cepa, Cinnabaris, Kalium bichromicum, Hepar sulfuris calcareus czy Ferrum phosphoricum.
Jak odetkać zatkany nos?
Domowe sposoby na katar
Jak złagodzić podrażniony nos?
Jak stawiać bańki?
Przeczytaj teraz: Jak oczyścić zatoki?
 1.1/5 (184 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

enedue - 2012-01-25
Jeśli naturalne i domowe sposoby na katar to brakuje w tej liście jeszcze przecież jakże świetnych inhalacji. Parówki na katar moim zdaniem sa najlepsze, brałam kiedyś różne leki, ale to na niewiele się zdało. Ciepłe powietrze z inhalacji świetnie pomogło ostatnio pozbyć mi się uporczywego kataru. Ja robiłam albo z ziółek, albo z olejków z drzewa herbacianego - wybór jest duży. jedno co mogę powiedzieć, to polecam, bo naprawdę katar nie trwał tydzień, jak to mówi znane wszystkim przysłowie.
Apotamkin - 2011-03-13
Jakbyście czasem poczytali co jest w tych lekach to może rzadziej byście je przyjmowali...Leki homeopatyczne jak najbardziej,ale gripex akurat to nie polecam nikomu. Ja osobiście po nim czuję się nie zdrowsza, ale mój cały organizm wariuje...Poza tym dużo się naczytałam o gripexach...
Magda - 2010-09-14

Do Dora XD: Leki z apteki to głównie chemia. Poza tym nie można ich brać dłużej niż tydzień. Krople do nosa w wielu przypadkach uzależniają. Więc jak chcesz to zażywaj sobie co chcesz, twoja sprawa i nie pisz bzdur skoro nawet nie wiesz o czym piszesz babo!

Dora XD - 2010-09-13
Prawda jest taka,że nie wiele osób ma w domu takie rzeczy jak czarny bez,imbir czy inne duperele.Kupienie tego wyniesie jeszcze drożej niż lek w aptece.Kupcie sobie ludzie akatar akti tabs,cholinex i gripeks,a nie zawracajcie innym dupy jakimiś badziewnymi sposbami żenada...
karolka - 2010-04-28
Dziewczyny przez was nie moge się nawet wypowiedzieć :-) zabrałyście mi całą przyjemnośc podzielenia się z innymi moimi doświadczeniami :-) A ja lubię się chwalić kiedy coś mi wychodzi, lubie udzielać rad, a tu co - wy to wszystko juz wiecie,a może nawet jesteście mądrzejsze ode mnie :-)
Sanienka - 2010-04-26
No właśnie brakuje w tym artykule świetnie działającego Euphorbium compositum s. Jest łatwy do zaaplikowania i bardzo skuteczny, u mnie cała rodzina go bierze w czasie kataru i mija on bardzo szybko.
marfanka - 2010-04-26
Zgadzam się autorem artykułu, że leki homeopatyczne świetnie radzą sobie z katarem i nie podrażniają śluzówki nosa. Ja stosuję homeopatyczny aerozol euphorbium, nie wysusza śluzówki nosa, działa bakteriobójczo i wirusobójczo, w przeciwieństwie do preparatów typu otrivin nie przynosi ulgi tylko na kilka godzin, wspomaga odbudowe śluzówki nosa. Można go stosować również u małych dzieci.
Pogoda w Polsce nie należy do najstabilniejszych. U wrażliwych skutkuje to migrenami oraz złym samopoczuciem. Jednak...
Jak pokonać katar?
Pogoda w Polsce nie należy do najstabilniejszych. U wrażliwych skutkuje to migrenami...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lilia Barzyk
  • Magda Nyga
  • Ewa Karpacz
  • Krzysztof Kmita
  • Filip Szlapkin
  • Radek Molski
  • Bożena Borkowicz Ciołek
  • Ewa Baran
  • Wioletta Ziemniarska
  • Marta Uzarczyk
  • Aneta Sztekiel
  • Ewa Dukała
pasożyt