Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Pierwsza Komunia Święta > Menu Komunijne > Jak zrobić tort komunijny w kształcie książki?

Jak zrobić tort komunijny w kształcie książki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 43 
Pierwsza Komunia to jedno z najważniejszych wydarzeń w życiu dziecka. Nie mniej ważne jest ono dla rodziców przejętych zorganizowaniem idealnego przyjęcia komunijnego upamiętniającego tę wielką chwilę. Niestety, taka impreza potrafi być bardzo kosztowna. Żeby zaoszczędzić trochę pieniędzy i podarować naszemu dziecku coś prawdziwie od serca, możemy upiec mu tort komunijny. Może to być na przykład tort w kształcie Biblii. Przepis oraz instrukcję ze zdjęciami krok po kroku znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
ciasto: 12 jajek, 12 łyżek wody, 18 łyżek mąki, 6 łyżek kakao, 24 łyżki cukru, masa mascarpone: 475g serka mascarpone, 500 ml śmietany kremówki, 275g cukru, 50g tartej białej czekolady, Masa czekoladowa: 300g gorzkiej czekolady, 300ml śmietany kremówki, 250g wisienek do ciasta, odcedzonych z syropu, syrop do namoczenia ciasta: 500 ml przegotowanej wody, 12 łyżek cukru, 2 łyżki ekstraktu rumowego, do dekoracji: lukier plastyczny w kolorze białym i czerwonym (gotowy lub zrobiony według przepisu: Jak zrobić miodowy lukier plastyczny? - w tym przypadku będziesz potrzebować 1,5 porcji lukru przygotowanego według podanych w przepisie proporcji)
1
tort komunijny w kształcie książki - krok 1
Ciasto

Białka jaj ubij z wodą na sztywną pianę. Dodaj cukier i ubijaj do czasu, aż się rozpuści.
2
Dodaj do białek żółtka. Wymieszaj.
3
Mąkę wymieszaj z kakao.
4
Dodaj składniki sypkie do masy jajecznej i bardzo ostrożnie wymieszaj szpatułką.
5
Składniki mieszaj jedynie do chwili, gdy się połączą i ani sekundy dłużej.
6
Piekarnik nagrzej do 180°C. Ciasto wlej do wyłożonej papierem pergaminowym blachy (moja miała wymiary 22,5 x 37,5 x 7,5 cm) i piecz przez 35-40 minut.
7
To, czy ciasto jest gotowe, możesz sprawdzić za pomocą wykałaczki. Wbij ją w środek ciasta. Jeżeli po wyjęciu będzie czysta, oznacza to, że ciasto jest upieczone. Ostudź je na kratce do studzenia ciasta.
8
Masa mascarpone

2/3 porcji śmietany kremówki zagotuj w rondelku. Dodaj tartą białą czekoladę i mieszaj, dopóki się nie roztopi. Wlej do rondla resztę śmietany i wsyp cukier. Mieszaj całość do czasu, aż cukier rozpuści się, a następnie schłodź (przynajmniej 2 godziny lub przez całą noc w lodówce).
9
Do zimnej mikstury dodaj ser mascarpone. Mikserem ustawionym na niskie obroty wymieszaj całość na gładką masę.
10
Zwiększ obroty miksera na średnie i ubijaj całość do czasu, aż masa zrobi się gęsta i zaczną być na niej widoczne ślady - czyli przez około 2 minuty. Nie przemiksuj masy, bo zrobią się w niej grudki.
11
Masa czekoladowa

Podgrzej bitą śmietanę w miseczce umieszczonej nad garnkiem wrzącej wody. Dodaj posiekaną gorzką czekoladę (lub łezki czekoladowe) i mieszaj do czasu, aż całkowicie rozpuści się i połączy ze śmietaną.
12
Masę czekoladową zagotuj na średnim ogniu. Mieszaj bez przerwy przez 4-5 minut, a następnie zdejmij z ognia i pozostaw do ostygnięcia. Następnie włóż ją do lodówki na przynajmniej 3 godziny lub na całą noc.
13
Ubij schłodzoną masę czekoladową, żeby zyskała lekką i puszystą konsystencję. Jeżeli jest zbyt gęsta, dodaj kilka łyżek bitej śmietany.
14
Dodaj do masy odcedzone wiśnie bez pestek. Najlepiej, żeby były kwaśne.
15
Syrop cukrowy

W rondlu o grubym dnie umieszczonym na małym ogniu rozpuść cukier. Mieszaj go nieustannie do czasu, aż przybierze złotobrązowy kolor.
16
Wlej na wierzch cukru wrzącą wodę i doprowadź tak powstały syrop do wrzenia. Na koniec dodaj ekstrakt rumowy, wymieszaj i zdejmij syrop z ognia. Pozostaw go do ostygnięcia.
17
Przygotowanie tortu

Wystudzone ciasto przekrój poziomo na trzy równe części.
18
Za pomocą ostrego noża wyżłób jego środek i boki w taki sposób, żeby całość przypominała książkę. Zwilż poszczególne warstwy syropem cukrowym.
19
Połóż pierwszą warstwę ciasta na półmisku i rozprowadź na niej masę czekoladową.
20
Wygładź powierzchnię masy szpatułką. Ze względu na wystające wiśnie nie da się tego zrobić idealnie, ale postaraj się, żeby masa za bardzo nie wyciekała poza krawędzie ciasta.
21
Na wierzchu połóż drugą warstwę ciasta. Wyrównaj krawędzie.
22
Rozprowadź na cieście masę mascarpone. Zachowaj kilka łyżek masy do dekoracji ciasta.
23
Całość przykryj trzecią warstwą ciasta.
24
Wierzch tortu posmaruj cienką warstwą pozostałej masy mascarpone. Zasłonisz w ten sposób wszystkie dziurki w cieście i inne niedoskonałości.
25
Dekorowanie tortu

Kawałek lukru plastycznego rozmiękcz w dłoniach i rozwałkuj na pas o długości 52,5 x 12,5 cm. Przekrój go na pół.
26
Pierwszy pas owiń dookoła prawej krawędzi tortu, zaczynając od jego środka. W analogiczny sposób obtocz lukrem lewą krawędź tortu.
27
Żeby zrobić strony, rozwałkuj lukier na prostokąt o wymiarach 30 x 20 cm.
28
Połóż tak przygotowany prostokąt na wierzchu tortu. Wygładź jego powierzchnię i w razie potrzeby przytnij krawędzie. Pierwsza warstwa lukru ma za zadanie zakryć wszelkie niedoskonałości.
29
Zrób niewielkie nacięcia wzdłuż bocznych krawędzi tortu. Powinny przypominać złożone w stos stronice książki.
30
Posmaruj powierzchnię tortu syropem cukrowym. Rozwałkuj lukier na kolejny prostokąt i umieść go na wierzchu poprzedniego.
31
Lekko unieś wszystkie cztery rogi prostokąta, żeby bardziej realistycznie przypominał stronę z książki.
32
Mały pędzel zanurz w syropie cukrowym i przejedź nim po zrobionych z boku tortu wyżłobieniach. Następnie posyp je kakao.
33
Rozwałkuj kawałek czerwonego lukru plastycznego i wytnij z niego 4 cienkie pasy (około 1 cm szerokości).
34
Owiń je dookoła tortu w taki sposób, by wyglądały jak okładka książki. Pamiętaj, by na środku dłuższych pasów zrobić odpowiednie nacięcia.
35
Dwa cienkie kawałki lukru spleć razem tworząc zakładkę książki. Przymocuj ją do tortu smarując jej spód syropem cukrowym.
36
Rozwałkuj kawałek białego lukru. Połóż na nim papierowy szablon krzyża i wytnij wzdłuż krawędzi.
37
Oto jaki efekt chcesz otrzymać.
38
Z czerwonego lukru wytnij analogiczny krzyż, ale odrobinę większy.
39
Posmaruj spód białego krzyża syropem cukrowym i połóż go na wierzchu krzyża z czerwonego lukru.
40
Z resztek czerwonego lukru powycinaj drobne elementy – kółka i półksiężyce.
41
Przyklej je do krzyża za pomocą syropu cukrowego. Przerywane kontury możesz zrobić małym pędzelkiem zanurzonym w barwniku spożywczym.
42
Krzyż posmaruj od spodu syropem cukrowym i przyklej po lewej stronie książki. Na prawej stronie napisz dedykację dla dziecka. Zrób to barwnikiem spożywczym.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić tort tęczowy?
 3.3/5 (24 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Ariana Grande - 2013-05-30
Świetny i napewno smaczny. ja jadłam podobny też w kształcie książki tylko z bitą śmietaną i kwiatkami do ozdoby
olaturlej - 2013-05-13
Piękny tort .Wygląda świetnie i smakuje jeszcze lepiej.Trzeba w niego włożyć dużo pracy , ale efekt jest wart tego.Najpyszniejsza w tym torcie jest masa czekoladowa z wiśniami.Polecam ,bo to jest pyszny tort.
daria16rog - 2013-04-24
Wygląda świetnie.
grazyna2 - 2013-04-15
podziwiam!
Pierwsza Komunia to wielkie wydarzenie dla Twojego dziecka. Zapewne chcesz aby był to wyjątkowy dzień dla niego, ale...
Jak świętować Pierwszą Komunię wraz z dzieckiem?
Pierwsza Komunia to wielkie wydarzenie dla Twojego dziecka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt