Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zaburzenia Przemiany Materii > Jakie są objawy tasiemca?
Jakie są objawy tasiemca?

Jakie są objawy tasiemca?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Tasiemce są pasożytami żerującymi w jelitach i są zagrożeniem dla życia ludzi i zwierząt. Tasiemce nieuzbrojone przyczepiają się do ścianek jelita za pomocą przyssawek znajdujących się na główce zaś tasiemce uzbrojone za pomocą haczyków znajdujących się dookoła przyssawek. W człowieku oprócz dojrzałych tasiemców uzbrojonych mogą żyć jego larwy zwane wągrami. Wągry wraz z krwią rozprzestrzeniają się w całym organizmie i jeśli jest ich dużo to mogą doprowadzić do choroby zwanej wągrzycą. Najniebezpieczniejsze są wągry, które rozwijają się w mózgu jednak mogą rozwijać się również gdzie indziej – w oku, sercu, mięśniach, tkance podskórnej. Dorosłe osobniki żyją w jelitach, gdzie przechwytują żywność i składniki odżywcze. Ich długość waha się od 1 mm do nawet 20 metrów. Tasiemcem można się zarazić poprzez spożycie zanieczyszczonej wody, jarzyn, surowej i półsurowej wołowiny, niedogotowanej wieprzowiny i surowych ryb.
1
Zarażenie tasiemcem przebiegające bezobjawowo 

U dorosłych przypadku zarażenia tasiemcem nieuzbrojonym zwykle nie występują żadne objawy. Zarażona osoba staje się tego świadoma dopiero po znalezieniu fragmentów tzw. proglotydów tasiemca w kale (pojawiają się po około 2-3 miesiącach od czasu zarażenia).
2
Zaburzenia trawienne 

Niektórzy ludzie nie będą odczuwać żadnych specyficznych objawów obecności tasiemca jednak mogą czuć, że coś jest nie tak jak powinno. Są to bardzo delikatne sygnały, które można łatwo powiązać z jakąś inną dolegliwością czy chorobą. Do tych objawów należą nudności, wymioty, osłabienie, utrata apetytu, biegunka, bóle podbrzucha, skurcze czy utrata wagi. W większości przypadków nosiciele mający te objawy stają się świadomi, że mają tasiemca dopiero wówczas kiedy znajdą jego fragmenty w kale.
3
Wągrzyca 

Chorobę tą może wywołać zarażenie się larwami tasiemca uzbrojonego. Wówczas larwy (wągry) przedostają się wraz z krwią do różnych części organizmu i tam się osadzają. W zależności od tego, gdzie larwy się osadzą i ile ich jest to mogą wystąpić różne objawy i są one na ogół mało charakterystyczne. Jeśli osadzą się one w mózgu wówczas mogą wystąpić podobne objawy do guza mózgu, jeśli osadzą się w oku wówczas może nastąpić ślepota a jeśli w ośrodkowym układzie nerwowym – problemy z pamięcią, apatia, halucynacje, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia widzenia, drgawki.
Jak leczyć wzdęcia brzucha?
Jak leczyć refluks żołądka?
Jakie są przyczyny puchnięcia nóg?
Jak leczyć nadkwasotę żołądka?
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

przerazona - 2013-05-13
Jasne i w dodatku sie zabic! _ ale z ciebie idiota!!!!
skrzacik0007 - 2013-04-25
Bardzo dobry sposób żeby schudnąć
Lęk jest podstawowym objawem wszystkich nerwic, ale w nerwicy lękowej wysuwa się na pierwszy plan. Chory skarży się na...
Jak leczyć nerwicę lękową?
Lęk jest podstawowym objawem wszystkich nerwic, ale w nerwicy lękowej wysuwa się na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Józefa Niziołek
  • Elżbieta Małgorzata Nowicka
  • Ania Helak
  • Edward Wozniak
  • Bozena Jaszczyk
  • Kuba Magoń
  • Sylwester Niemierka
  • Justyna Podgórska
  • Michal Markiewicz
  • Jakub Skiba
  • Aneta Zwierzchowska
pasożyt