Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak narysować portret krok po kroku?

Jak narysować portret krok po kroku?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (121 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 25 
Rysowanie to sztuka, w której – tak jak w każdej innej dziedzinie – liczy się talent. Nie jest on jednak najważniejszy, ponieważ także tej umiejętności można się nauczyć. Narysowanie pierwszego portretu jest dla wielu osób wielkim wyzwaniem. Okazuje się jednak, że nie jest to wcale takie trudne, gdy wiemy jak prawidłowo się do tego zabrać. Kurs rysunku krok po kroku znajdziesz poniżej. Przekonaj się jakie cuda może zdziałać odrobina wiedzy w połączeniu z niewielką ilością praktyki.
1
rysowanie portretu - krok 1
OCZY

Zacznij od narysowania linii odzwierciedlającej górną linię rzęs. Zwróć baczną uwagę na to jak jest ona szeroka i w jaki sposób się zakrzywia.
2
rysowanie portretu - krok 2
Narysuj pojedyncze rzęsy i powoli zacznij koncentrować się na dolnej linii. Zaznacz również linię powiek. Uważaj na to, które linie tworzą kształt oka, a które jedynie je otaczają.
3
rysowanie portretu - krok 3
Dokończ obie dolne linie. Pamiętaj, że odległość między nimi określa grubość dolnej powieki, powinna więc być niewielka – w przeciwnym razie skóra pod okiem będzie wydawać się gruba i nienaturalna.
4
rysowanie portretu - krok 4
Wzdłuż dolnej powieki narysuj drobne rzęsy i wycieniuj oko rozcierając ołówek bokiem lub opuszką palca. Narysuj również kontur tęczówki i rozmaż go po obu stronach. Zaznacz na rysunku kanalik łzowy.
5
rysowanie portretu - krok 5
Na środku tęczówki narysuj źrenicę w tak ciemnym kolorze, jak tylko dasz radę. Jeżeli chcesz zaznaczyć „błysk w oku”, nie rysuj nic w tym miejscu tęczówki. Lekko zaznacz kontury błysku. Nie staraj się cieniować tęczówki, a następnie wymazywać miejsc, w których chcesz zaznaczyć błysk. Ten manewr nigdy nie przyniesie zadowalających efektów.
6
rysowanie portretu - krok 6
Teraz zajmij się samą tęczówką. Narysuj w jej środku wszystkie szczegóły, włącznie z niedoskonałościami, subtelnymi przejściami kolorów, plamkami, cieniami czy rozbłyskami. Same błyski z kroku poprzedniego pozostaw całkowicie białe. Wycieniuj jedynie zewnętrzną krawędź tęczówki oraz miejsce, w którym styka się ona ze źrenicą. Wycieniuj również górną część białka oka – będzie to odzwierciedlać cień, jaki rzuca na nie powieka.
7
rysowanie portretu - krok 7
Teraz zaznacz na rysunku górną powiekę. Musisz tutaj zwrócić uwagę zarówno na jej krzywiznę, jak i odległość od konturu oka. Zmiękcz nieco kreskę rozmazując ją wiszorem, a następnie ponownie przyciemnij ołówkiem. Stworzysz w ten sposób wrażenie głębi.
8
rysowanie portretu - krok 8
Wykorzystując szkic, który jest już na papierze przyłóż opuszkę palca do górnej części powieki i jednym ruchem rozetrzyj w stronę zewnętrznego kącika oka, a następnie ku górze tworząc złudzenie cienia rzucanego przez łuk brwiowy. DELIKATNIE narysuj cienką linię pod dolną powieką i palcem rozetrzyj ją tworząc wypukłość. Analogicznie zrób też delikatny cień w pobliżu wewnętrznego kącika oka.
9
rysowanie portretu - krok 9
Narysuj kontur brwi. Tutaj również zwróć uwagę na krzywiznę, szerokość i położenie brwi. Zaznacz kierunek poszczególnych włosków.
10
rysowanie portretu - krok 10
Najpierw narysuj najciemniejsze włoski na brwiach, te, które pierwsze rzuciły ci się w oczy. Teraz, lżej dociskając ołówek, naszkicuj jaśniejsze włoski. Opuszką palca rozetrzyj jedne i drugie, a następnie w razie potrzeby ponownie przyciemnij te najbardziej wyraziste. Jeżeli brew jest w jakimś miejscu przerzedzona, wymaż nieco ołówka za pomocą gumki do mazania. Na końcu ponownie rozetrzyj całość, żeby uzyskać płynne przejścia.
11
rysowanie portretu - krok 11
Stosując tę samą technikę, co w kroku 8, delikatnie zaznacz grzbiet nosa. Dokładnie analizując jego kształt i szerokość zrób to samo z drugiej strony. Delikatnie zaznacz ołówkiem zarys prawej brwi i oka, żeby w razie pomyłki można było bez problemu wymazać go gumką. Zwróć baczną uwagę na odstęp między obojgiem oczu i symetrię całego rysunku.
12
rysowanie portretu - krok 12
Kontynuuj robiąc lekki obrys kształtu oka i brwi. Wymierz odległość między oczami, a nosem. Zobacz, czy w przypadku osoby, którą portretujesz, oczy znajdują się w tej samej linii, czy może jedno położone jest nieco wyżej, niż drugie. Uwzględnij to wszystko na rysunku, a następnie narysuj prawe oko zgodnie ze wskazówkami zawartymi w krokach 1-10.
13
rysowanie portretu - krok 13
NOS

Gdy grzbiet nosa jest już zaznaczony, czas narysować jego najbardziej charakterystyczną część – chrząstkę. Zwróć uwagę na jej kształt i szerokość. Zrób delikatny szkic konturu.
14
rysowanie portretu - krok 14
Jeśli wszystko się zgadza, wycieniuj dziurki w nosie oraz skrzydełka nosa.
15
rysowanie portretu - krok 15
Zrób również cień (jeżeli istnieje) tuż pod nosem. Wiszorem rozetrzyj i zmiękcz poszczególne krawędzie.
16
rysowanie portretu - krok 16
Leciutko narysuj linie uwypuklające chrząstkę nosa i wycieniuj je palcem. Wszystkie zbyt intensywne cienie wymaż gumką lub rozetrzyj, by ostre krawędzie zamienić w subtelny gradient. Cieniuj nos do czasu, aż odpowiednio go uwydatnisz.
17
rysowanie portretu - krok 17
USTA

Naszkicuj górną linię ust. Zwróć uwagę na oświetlenie środkowego obszaru, który łączy usta z podstawą nosa. Nie dociskaj ołówka zbyt mocno.
18
rysowanie portretu - krok 18
Zaznacz na szkicu nierówności dolnej krawędzi górnej wargi. Nie przywiązuj zbytniej uwagi do wszystkich szczegółów, określ jedynie podstawowy jej kształt.
19
rysowanie portretu - krok 19
Teraz zacznij cieniować wargę, by nadać jej nieco głębi. Dolna część będzie nieco ciemniejsza ze względu szczelinę między górną i dolną wargą. Tutaj też nie skupiaj się na szczegółach, zaznacz jedynie która część wargi jest jaśniejsza, a która ciemniejsza.
20
rysowanie portretu - krok 20
Naszkicuj dolną wargę. Zwróć uwagę na jej grubość i krzywiznę. Ma to ogromne znaczenie. Pamiętaj, że będziesz cieniować usta, więc zostaw sobie na to nieco więcej miejsca.
21
rysowanie portretu - krok 21
Zacznij cieniować dolną wargę. Wiszorem rozetrzyj podstawowe linie na środku wargi. Zaznacz je lekko. W razie potrzeby będzie je można później przyciemnić.
22
rysowanie portretu - krok 22
O ile zęby twojej modelki/modela nie są lśniąco białe, przyciemnij je nieco, ponieważ znajdują się w cieniu ust. Zrób również cień pod dolną wargą, by nieco ją uwypuklić.
23
rysowanie portretu - krok 23
WŁOSY

Określ w którym miejscu względem lewego oka zaczyna się linia włosów. Rysując je staraj się robić to „przypadkowo”, tak, żeby nie wszystkie kończyły się dokładnie w tym samym miejscu. Palcem rozetrzyj nieco krawędź między włosami a czołem oraz policzkami. Uzyskasz w ten sposób subtelne, naturalne cienie.
24
rysowanie portretu - krok 24
SZYJA I ŻUCHWA

Na koniec narysuj ten fragment szyi, który ma być widoczny na portrecie. Zrób też cień pod żuchwą, żeby podkreślić że odstaje ona od szyi. Wygładź kontury twarzy. Mocne, ciemne kreski wyglądają nienaturalnie.
 4.2/5 (121 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (8)

ewaglebocka7@aol.com - 2015-10-26
malujw ale chcilabym Poznac za sadly
ZuzkaChudzińska - 2015-10-09
Było by super, jeżeli było by ucho :/
iguuuuu - 2015-09-18
Wg mnie beznadziejne. :I
Rusio - 2015-04-08
Dziękuję, naprawdę bardzo przydatne.
karola - 2014-12-29
Jakim ołówkiem to narydowac?
gunsnroses - 2014-06-23
z tego co słyszałam to nie rozciera się palcem ;)
alicja - 2013-09-02
wow super lekcja rysowania .
daria16rog - 2013-05-08
W gruncie rzeczy to nie jest takie proste.
Często chcemy pomóc naszym dzieciom w poznawaniu świata poprzez malowanie, ale niestety nie wszyscy z nas są obdarzeni...
Jak namalować pingwina przodem?
Często chcemy pomóc naszym dzieciom w poznawaniu świata...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt