Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Randki i Seks > Jak poznać, że to miłość?

Jak poznać, że to miłość?

Stopień trudności: bardzo trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (260 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 4 
Często stawiamy sobie pytanie “czy to co czuję to właśnie jest miłość?”. Odpowiedź jednak nie jest taka prosta. Uczucie miłości może być niczym więcej, jak zwyczajnym zauroczeniem drugą osobą. Wiele osób bardzo szybko się zakochuje i równie szybko odkochuje. Inni natomiast mają z tym nie lada problem. Jest im bardzo trudno zafascynować się nawet najwspanialszą osobą pod słońcem.
1
Pożądanie
Miłość a pożądanie

Jednym z najbardziej mylących odczuć związanych z miłością jest pożądanie. Pożądanie innej osoby jest bardzo silnym i intensywnym odczuciem psychicznym zakorzenionym w naturze ludzkiej.

Zazwyczaj pożądanie dotyczy osoby, której nie znamy dobrze. Fantazjujemy, wyobrażamy sobie różne rzeczy, różne sytuacje związane z nami i ukochaną osobą. Bardzo często ludzie mylą miłość właśnie z pożądaniem. Dlaczego? Co jest wspólnego w miłości oraz pożądaniu, że tak łatwo pomylić te dwa, tak różne stany emocjonalne?

Pożądanie to nie miłość. Miłość polega na czymś więcej, niż fizyczny i psychiczny pociąg do drugiej osoby. Oczywiście podobanie się sobie, jest jednym z pierwszych i podstawowych elementów miłości, jednak prawdziwa miłość sięga dużo głębiej. Miłość bazuje na troszczeniu się o siebie, przyjaźni, zaangażowaniu oraz zaufaniu. Jeśli jest się zakochanym ma się wrażenie, jakby u swojego boku miało się zawsze najlepszego, godnego zaufania przyjaciela, do którego dodatkowo czułoby się pociąg fizyczny.
2
Serce
Czym jest miłość?

“... Miłość cierpliwa jest, łaskawa jest. Miłość nie zazdrości, nie szuka poklasku, nie unosi się pychą; nie dopuszcza się bezwstydu, nie szuka swego, nie unosi się gniewem, nie pamięta złego; nie cieszy się z niesprawiedliwości, lecz współweseli się z prawdą. Wszystko znosi, wszystkiemu wierzy, we wszystkim pokłada nadzieję, wszystko przetrzyma. Miłość nigdy nie ustaje…” (Hymn o miłości; 1 Kor 13, 4-8)

Miłość to całkowite oddanie swojego serca innej osobie ze świadomością, że ta osoba zadba o nie lepiej, niż my sami. Miłość sprawia, że chcemy stać się lepszymi osobami, nigdy nie ma działania destrukcyjnego. Miłość to wyłącznie pozytywne odczucia. Jeśli cokolwiek sprawia, że mamy wątpliwości co do naszego uczucia zazwyczaj świadczy to o tym, że nasze doznania to tylko pożądanie, przyjaźń lub zauroczenie.

Nie jest łatwo określić, jakie są nasze prawdziwe uczucia, ani tym bardziej jakie są uczucia partnera co do naszej osoby. Istnieje jednak parę znaków świadczących o tym, że miłość kwitnie i się umacnia. Jeśli zgodzisz się z 7 z poniższych 9-ciu stwierdzeń, znaczy, że najprawdopodobniej Twoje uczucie to prawdziwa miłość.
3
Miłość
Sprawdź czy jesteś zakochany

1. Wiesz, że to miłość, ponieważ przyjaciele i rodzina powiedzieli Ci że jesteś milszy, częściej się uśmiechasz i zauważyli, że szczęście z ciebie promieniuje.

2. Obiekt Twoich westchnień sprawia, że czujesz się wyjątkowo i wspaniale. Cieszysz się z tego jaka/jaki jesteś.

3. Jeśli czujesz zazdrość, uczucie to bardzo szybko mija. Ufasz swojemu partnerowi, że nigdy Cię nie zdradzi i nie zniszczy waszego związku.

4. Nic innego nie sprawia, że czujesz się tak świetnie, jak świadomość, że Ty i Twój partner jesteście razem.

5. Jeśli pokłócisz się ze swoim partnerem, złość przechodzi ci zazwyczaj dość szybko i uświadamiasz sobie, że nie ma nic ważniejszego niż to, że obydwoje w końcu wyrzuciliście z siebie to co wam leżało na sercu.

6. Twój partner nigdy nie kazał Ci wybierać pomiędzy sobą a kimś z Twojej rodziny lub przyjaciół. Jeśli wybrałaś/-eś kiedyś kogoś innego z pewnością był ważny powód ku temu i była to wyłącznie Twoja, samodzielna decyzja.

7. Ani Ty, ani Twoja druga połówka, nie macie ochoty wystawić na próbę wierności oraz uczuć partnera.

8. Masz wrażenie, że od kiedy jesteś ze swoim partnerem jesteś bardziej zaradna/-y i samodzielna/-y.

9. Jeżeli seks stanowi część waszego związku to skłania was do niego obustronne pożądanie a nie chęć dania dowodu miłości i zaangażowania lub namowy.
Wskazówki
  • Uczucie miłości może być bardzo mylące dla nastolatków, ponieważ jest to dla nich nowy stan emocjonalny, po którym nie wiedzą czego powinni się spodziewać. W młodym wieku jest się przytłoczonym różnymi rodzajami nowych odczuć oraz presją kolegów i koleżanek.
  • Czym jest miłość? Co sprawia, że nagle pragniemy romantycznego związku z tą a nie inną osobą? W jaki sposób serce wybiera odpowiednią osobę dla nas? Dlaczego miłość się kończy? Na te pytania oraz wiele innych związanych z miłością, nie ma prostej odpowiedzi.
 4.7/5 (260 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (20)

miłość =śmierć - 2015-08-10
Nie ma miłości, są same zauroczenia, życie jest okrutne :(
Weteran - 2015-03-23
Alkohol, narkotyki I sutenerstwo.
ona47 - 2015-03-20
A może mi ktoś podpowie, gdzie mam poznać wartościową osobę?
onaaaaaa - 2015-03-20
Ja przeczytałam gdzieś takie słowa:miłośc jest wtedy kiedy szczęcie tej osoby jest dla Ciebie ważniejsze niż Twoje własne.Czyli jeżeli powie Ci nie kocham Cię to pozwalasz jej odejść zeby była szczęśliwa z kimś innym.To jest miłość.
Jańcio - 2015-03-20
Mam 45 lat i z moich obserwacji wynika ,że jak się pierdzi oficjalnie przy babie i przy chłopie to to już miłość wielka jest. Dobranoc państwu
Ula - 2013-08-07
Wiecie co? Mam 60 lat . Jako młoda dziewczyna byłam wiele razy bardzo zakochana i za każdym razem zupełnie pewna, że to jest ten jedyny. Później przychodziły rozczarowania. Być może z drugiej strony też. W tych miłościach była też rozpacz i myśli samobójcze. Aż nadszedł czas, że zjawił się On, który też miał przykre doświadczenia. Dzisiaj jesteśmy rodzicami dwóch wspaniałych synów, mamy wnuczki, a co najważniejsze...jesteśmy ze sobą już 37 lat. Czytając te wszystkie rady, pobiegłam do mego lubego i zapytałam: Czy chcesz być ze mną? A on po prostu odpowiedział: "tak", co wcale nie znaczy, że wszystko jest takie różowe. Nie mogę go zmobilizować do remontu mieszkania, czy postawienia jakiejkolwiek altanki na działce, o której bardzo marzę i on o tym dobrze wie. I co?
kicia - 2013-03-06
Jest chłopak który baaaaardzo mi sie podoba, a teraz już wiem że to tylko pożądanie :) Czy będzie z tego miłość to się okaże :)
natka200 - 2012-08-20
Miłość od pierwszego wejrzenia, marze o tym
anonim - 2012-01-06
każdy z nas jak spotka tą jedyną osobę bez znaczenia na wiek będzie od razu wiedział że to miłość ze tylko z ta osoba moze zyc dla niej oddac zycie i byc gotowym dla tej osoby na wszystko aby jedynie moc byc szczesliwym bo przy tej osbie wszystko jest latwiejsze..nie ma na to zadnej definicji to po prostu sie wie, czuje..bez tego jest trudno zyc..
anonim? - 2011-12-30
Jeśli podobanie się jest miłością to cóż- miłość nie istnieje.
{PinkaXDD - 2011-09-16
Ja mam 13 lat i podoba mi aię kolega z klasy i nie wiem czy sięnie zakochałam bo ja ciągle o nim śnie!
demotex - 2011-08-16
Mam 15 lat i poznałem pewną dziewczynę, spotykamy się może 1 miesiąc, zakochałem się w niej od 2 spotkania.
Jest dużo prawdy w tych pod punkcikach.
Karcia kocham cię !!!
martusia - 2011-03-27
ja mam 20 lat i spotykam sie z chłopakiem o 3 lata starszym. nie miałam wczesniej chłopaka. Spotykałam sie wcześniej z wieloma chłopakami lecz to sie konczyło po paru miesiącach nigdy nie byłam tak naprawde zakochana. Myśle ze dojrzałam do miłości ale wiem ze poprostu nie nadeszła jeszcze ta chwila. czekam cierpliwie na swojego wybranka. pozdro
SeKsOmAn - 2010-05-19
temat dla mnie koffam
Nastolatka - 2010-05-06
Mam 15 lat i oddałam swe ciało i duszę chłopcu z którym łączy mnie tylko pożądanie.. wmawiałam sobie, że to miłość ale jednak się pomyliłam..... nadal jednak nie potrafię przestać o nim myśleć i fantazjować...a zawsze marzyłam o tym żeby zrobić to z tym "jedynym" ... nie potrafie przestac o nim myslec :(:(:(:(:( caly czas mam ochotę na sex ...
macioszek24 - 2010-03-19
jest troche prawdy w tych punktach
Defensor - 2009-12-27
Pewnie wyjdę na mało romantycznego ale niestety miłość to tylko proces łączący w sobie lekkie uzależnienie emocjonalne z pozytywnymi kotwicami na daną osobę. Jak każdy proces wewnętrzny podlega ciągłym zmianom dlatego ciężko jest stwierdzić czy i jak długo potrwa.
Agatka - 2009-12-19
Jeżeli chcesz wiedzieć czy on cię kocha to tylko zapytaj się go w kim się podkochuje, jak się zaczerwieni i będzie milczał to znaczy że czuje to samo co ty, pamiętaj że nie należy mówić chłopakowi od razu "Kocham Cię" tylko niech on sam się po męczy. Powodzenia!!
apks - 2009-12-12
zakochałam się w pewnym chłopaku ale ja nie wiem że on odwzajemnia to uczucie do mnie ???
co mam zrobić ??
RATUNKU!!!!!!!!!!!!!
Niewidoczna - 2009-07-23
dwa pkt nie zgadzają się co do mojego związku..
lub są bez pośrednie.
 
“Kochać, jak to łatwo powiedzieć…” śpiewał kiedyś Piotr Szczepanik. I rzeczywiście, na początku była gorąca miłość. Jej...
Jak odbudować bliskość w związku?
“Kochać, jak to łatwo powiedzieć…” śpiewał...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt