Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Wyroby z papieru > Jak zrobić duży kwiat z papieru?

Jak zrobić duży kwiat z papieru?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (39 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 32 
Olbrzymi papierowy kwiat to wspaniały prezent na każdą okazję. Możesz podarować go mamie na Dzień Matki, przyjaciółce na urodziny lub Pannie Młodej z okazji jej ślubu. Zrobienie takiego kwiatka nie jest niczym skomplikowanym, a przynosi wiele radości zarówno osobie go robiącej, jak i nim obdarowanej. Instrukcję krok po kroku znajdziesz poniżej.
Rzeczy, których potrzebujesz:
krepa zielona oraz w innym w wybranym kolorze, długi patyk, kilka małych patyczków, taśma florystyczna, klej, długopis lub ołówek
1
duży kwiat z papieru - krok 1
Pobierz szablon dostępny tutaj. Powiększ go do 150% i wydrukuj na kawałku tektury. Z pomocą szablonu wytnij następujące elementy: 5 małych płatków, 15 płatków w kształcie serca, 3 liście, 1 kielich. Dodatkowo wytnij jeszcze dwa długie paski zielonej krepy o szerokości 2,5 cm. W razie potrzeby wyprasuj poszczególne elementy przez kawałek szmatki.
2
duży kwiat z papieru - krok 2
Zacznij od łodygi. Drewniany patyk oklej taśmą florystyczną. Gdy będziesz to robić pamiętaj, by naciągać taśmę. To jedyny sposób, by aktywować znajdujący się na niej klej.
3
duży kwiat z papieru - krok 3
Kieruj taśmę pod kątem 45 stopni i owijaj nią patyk kierując się z góry ku dołowi. Przygotuj również wilgotny ręcznik. To naprawdę lepka robota.
4
duży kwiat z papieru - krok 4
Poszczególne płatki będą wymagać odpowiedniego wyprofilowania. Chwyć środek małego płatka i zdecydowanie, ale ostrożnie naciągnij krepinę na zewnątrz, a następnie ku górze, tworząc nieco wklęsły kształt. Nie bój się naciągać krepiny. Wytrzyma to.
5
duży kwiat z papieru - krok 5
Kolejnym krokiem jest „podkręcenie” górnej krawędzi płatków. Zrób to nawijając górną część każdego z nich na ołówek (1-1,5 obrotu). Jednocześnie rozciągaj lekko krepinę, żeby się nie marszczyła.
6
duży kwiat z papieru - krok 6
Analogicznie postępuj z dużymi płatkami. Naciągnij ich środkową część (na zewnątrz i ku górze) sprawiając, że przybiorą nieco wklęsły kształt.
7
duży kwiat z papieru - krok 7
Każdy z boków płatków-serc nawiń na ołówek jednocześnie rozprostowując krepinę.
8
duży kwiat z papieru - krok 8
A oto efekt twej mozolnej pracy. Masz już prawie wszystko, co potrzebne, by wykonać gotowy kwiat.
9
duży kwiat z papieru - krok 9
Teraz czas wykonać pączek kwiatka. Będzie ci do tego potrzeba 5 małych płatków. Zacznij od ciasnego owinięcia jednego z nich dookoła łodygi.
10
duży kwiat z papieru - krok 10
Obróć nieco łodygę i przymocuj do niej drugi płatek. Powinien on nieco nachodzić na pierwszy.
11
duży kwiat z papieru - krok 11
Postępuj w ten sam sposób z pozostałymi 3 płatkami. Na końcu otrzymasz pączek podobny do tego pokazanego na zdjęciu obok. Jeżeli płatki u nasady pomarszczą się lub zagną, nie ma się czym przejmować. Dlaczego?
12
duży kwiat z papieru - krok 12
Ponieważ i tak okleisz je u nasady taśmą florystyczną. Zacznij nieco wyżej u nasady i oklejaj pąk do czasu, aż taśma dosięgnie zielonej części łodygi. Zapewni to kwiatkowi większą trwałość.
13
duży kwiat z papieru - krok 13
W kolejnych krokach należy zamocować 15 płatków w kształcie serca. Możesz robić to pojedynczo lub grupami. Polecam przymocowywać jednocześnie po dwa płatki.
14
duży kwiat z papieru - krok 14
Po każdym dodaniu płatka (lub grupy płatków) lekko obróć kwiat, by pozostałe płatki rozmieszczać w miarę równomiernie.
15
duży kwiat z papieru - krok 15
Po dodaniu każdego nowego płatka wsuń palce do jego środka i odegnij go nieco na zewnątrz lekko naciągając krepinę.
16
duży kwiat z papieru - krok 16
Za każdym razem oklejaj płatek (lub grupę płatków) u nasady taśmą florystyczną. Nie przejmuj się jeśli płatki będą na dole pomarszczone lub wymięte. Owijaj je taśmą dopóki nie dojdziesz do zielonej części łodygi. To bardzo ważne.
17
duży kwiat z papieru - krok 17
Gdy zostanie ci już tylko kilka ostatnich płatków, przyjrzyj się kwiatkowi z boku oraz z góry, by wybrać miejsca, w których należy umieścić je, by całość miała pełny kształt.
18
duży kwiat z papieru - krok 18
Tak mniej więcej powinien wyglądać kwiat na tym etapie. Nie zapomnij zabezpieczyć go taśmą florystyczną u nasady.
19
duży kwiat z papieru - krok 19
Gdy kwiat jest już gotowy, czas zamocować u jego nasady kielich. Pochyl kwiat do dołu i owiń u nasady wyciętym z bibuły kielichem. Wypustki kielicha powinny płasko przylegać do płatków, natomiast jego dół może być pozaginany i pomarszczony.
20
duży kwiat z papieru - krok 20
Dlaczego? Ponieważ tak jak w przypadku płatków, tak i tutaj ukryjemy to pod taśmą florystyczną. Oklejanie nią zaczynamy tym razem jednak od łodygi i kierujemy się w stronę kielicha.
21
duży kwiat z papieru - krok 21
Kwiat gotowy, brakuje mu jednak liści. Naprawmy to. Na środek pierwszego z liści (ale nie na całej jego długości) nałóż sporą warstwę kleju. Połóż na nim patyczek.
22
duży kwiat z papieru - krok 22
Złóż liść na pół i dociśnij wzdłuż krawędzi patyka zamykając go w środku. Poczekaj, aż klej wyschnie.
23
duży kwiat z papieru - krok 23
Gdy tak się stanie, rozłóż liść chwytając za łodygę znajdującą się z tyłu liścia i lekko odginając ją do tyłu.
24
duży kwiat z papieru - krok 24
Teraz nałóż u nasady liścia odrobinę kleju i zacznij owijać patyk paskiem bibuły w zielonym kolorze.
25
duży kwiat z papieru - krok 25
Rób to w taki sam sposób, w jaki owijałaś łodygę kwiatka taśmą florystyczną. Prowadź bibułę pod kątem 45 stopni i lekko naciągaj.
26
duży kwiat z papieru - krok 26
Gdy dojdziesz do końca patyka odetnij nadmiar bibuły, a na jej koniec nanieś odrobinę kleju. Zabezpieczysz w ten sposób bibułę przed odklejeniem się. W analogiczny sposób wykonaj jeszcze dwa liście.
27
duży kwiat z papieru - krok 27
Tymczasowo przymocuj liście do łodygi kwiatka. Umieść je równomiernie dookoła łodygi i olej kilka razy taśmą florystyczną, aż dojdziesz do miejsca, w którym liście mają się wyginać. Gdy to zrobisz, wygnij je na zewnątrz.
28
duży kwiat z papieru - krok 28
Nanieś kroplę kleju u nasady kielicha kwiatka i zacznij owijać jego łodygę drugim paskiem zielonej krepiny. Gdy dojdziesz do liści, zadanie może zrobić się nieco problematyczne. Nie poddawaj się jednak, pracuj powoli i dokładnie, ściśle owijając łodygę bibułą.
29
duży kwiat z papieru - krok 29
Kontynuuj owijanie łodygi również tam, gdzie łączy się ona z liśćmi. Musisz dojść do samego jej końca.
30
duży kwiat z papieru - krok 30
Gdy tak się stanie, odetnij nadmiar bibuły, a na jej koniec nanieś odrobinę kleju, zabezpieczając przed rozwinięciem.
31
duży kwiat z papieru - krok 31
Dopracuj wszystkie szczegóły, powyginaj liście, popraw płatki. Wielki kwiat z papieru gotowy.
 4.5/5 (39 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

natui - 2015-05-25
piękny kwiat
aga_181818 - 2013-05-12
Świetne na pewno pokaże takiej pani co lubi takie rzeczy robić. Na pewno od razu się zabierze do pracy:)
Wikki - 2013-05-11
Ją robię takie tylko małe... fajny pomysł.:-)
Szalona - 2013-05-11
Świetny pomysł. Wykorzystam go na pewno :D
Te piękne stokrotki rozświetlą każde pomieszczenie i dodadzą mu uroku. Można je też śmiało wykorzystać jako prezent. W...
Jak zrobić stokrotki z papieru?
Te piękne stokrotki rozświetlą każde pomieszczenie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt