Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Komary > Jak zrobić pułapkę na komary?

Jak zrobić pułapkę na komary?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pułapka ta jest świetna, gdyż rozpuszczone w wodzie drożdże wydzielają dwutlenek węgla, który przyciąga do siebie komary. Wokół pułapki będzie latało wiele komarów zatem nie stawiaj jej w pokoju ani w pomieszczeniu w którym przebywasz. Najlepiej ją umieścić kilka metrów dalej - za oknem lub w głębi ogrodu, daleko od patio.
Rzeczy, których potrzebujesz:
1 litr wody, 1/4 szklanki brązowego lub białego cukru, 1 gram drożdży, 1 butelka 2 litrowa (np. po Pepsi lub Coca Coli).
1
Przecięta butelka
Z butelki usuń etykietę i ją dokładnie wypłucz. Ostrym nożem przekrój ją na około 2/3 jej wysokości. Górna część powinna wynosić 1/3 zaś dolna 2/3. Możesz to zrobić nożyczkami lub ostrym nożykiem biurowym.
2
Woda z cukrem
Zagotuj szklankę wody i wymieszaj ją z 1 szklanką brązowego lub białego cukru. Mieszaj dopóki cukier się całkiem rozpuści. Dolej 1 szklankę zimnej wody z kranu i wymieszaj. Poczekaj, aż woda jeszcze trochę przestygnie a temperatura mieszanki spadnie poniżej 30 stopni C. Jeśli woda będzie zbyt ciepła to drożdże zginą. Jeśli nie masz termometru to możesz sprawdzić temperaturę wody dłonią - jeśli woda będzie miała temperaturę podobną do temperatury ciała to znaczy, że jest jeszcze za ciepła. Powinna być w dotyku chłodna. Lepiej aby woda była chłodniejsza niż zbyt ciepła.
3
Woda z drożdżami
Jak już woda będzie miała odpowiednią temperaturę to dodaj do niej 1 łyżeczkę drożdży suszonych (lub 12 g drożdży świeżych). Zacznie się wytwarzać dwutlenek węgla, który przyciągnie do siebie komary.
4
Pułapka na komary
Przelej tą mieszankę do dolnej połowy butelki.
5
Pułapka na komary
Owiń butelkę czymś czarnym (może być czarna taśma lub czarny worek na śmieci) - czarny kolor również przyciąga komary.
6
Pułapka na komary
Górną połowę butelki włóż otworem w dół do dolnej połowy. Jeśli dzióbek butelki będzie dotykać powierzchni roztworu wówczas go trochę odlej. Jeśli jest taka potrzeba to sklej ze sobą obydwie połówki taśmą klejącą. Nie przykrywaj góry. Pułapkę postaw za oknem lub poza miejscem w którym zwykle przebywasz.
Jak się pozbyć komarów w ogrodzie?
Jak odstraszyć komary?
Jak złagodzić ugryzienie komara?
Jak zrobić naturalny środek na komary?
Wskazówki
Roztwór w butelce wymieniaj co 2 tygodnie. Sprawdzaj ją co około 2-3 dni - jeśli drożdże się nie pienią i nie gazują to znaczy, że roztwór należy wymienić.
 3.8/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

los comaros - 2015-04-21
Robię taka pułapkę juz kilka lat w ogrodzie - mieszkam blisko lasu - i u mnie działa. Co kilka dni musze wylewać bo są setki komarów. Wieszam na słupkach w miejscach odległych od tarasów by nie wabic blisko ludzi komarów. Nie owijam czarną folią, a i tak wpadają. Najlepszy rezultat gdy szyjka butelki jest ok. 5 mm nad płynem. A resztę ogrodu pryskam regularnie.
didżej - 2014-08-04
bzdura to sponsoring slepów sprzedających drożdże-nie działa komar atakuje mnie a nie butelkę!!!
lipa - 2013-06-10
nie działa, na działce w garażu miałem całe chmary, rozstawiłem 7 takich butelek i przez dwa tygodnie nawet jeden komar tam nie wleciał - PORAŻKA
zigitrn - 2013-05-14
Mało praktyczne, do domu lepsze są wkłady do kontaktów
Bądźmy szczerzy. Nikt nie lubi komarów. Nawet najbardziej wierzący człowiek, który spędzi letni wieczór nad wodą, a...
Jak zrobić naturalny spray na komary?
Bądźmy szczerzy. Nikt nie lubi komarów. Nawet najbardziej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Robert Kuzba
  • Agnieszka Dąbrówka
  • Natalia Pawlak
  • Krzysztof Żurowski
  • Małgorzata Czapnik
  • Vatiel Driscoll
  • Martyna Piórko
  • Marzena Sałek
  • Patryk Tołczyżewski
pasożyt