Tutaj jesteś: Dom i Ogród > AGD i Urządzenia Domowe > Pralki i suszarki > Jak podłączyć pralkę?

Jak podłączyć pralkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (342 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Podłączenie prali na pozór nie jest niczym bardzo trudnym, jednak bardzo często okazuje się, że potrzebujemy do tego fachowca. Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję jak prawidłowo podłączyć pralkę.
1
Sprawdź, czy przewód elektryczny oraz rury odpływowa i doprowadzająca są wystarczająco długie. Unikaj skracania elastycznych węży gumowych doprowadzających wodę do pralki, gdyż zostały one tak zaprojektowane, by ustalić przepływ wody.
2
Zamknij centralny zawór wody i odkręć krany, by spuścić wodę z rur.
3
Jeśli są gotowe podłączenia do pralki, wystarczy założenie elastycznych węży gumowych, doprowadzających wodę do pralki, na zamontowany w ścianie zawór i zaciśnięcie ich specjalnym pierścieniem metalowym. Obecnie większość węży jest zakończonych nakrętką z uszczelką, którą przykręca się wąż do zaworu. Pamiętaj by nie wyginać rury więcej, niż to absolutnie niezbędne, gdyż mogłaby się nadmiernie zapychać.
4
Następnie do wbudowanego w ścianę odpływu podłącz rurę odprowadzającą pralki końcem w kształcie litery U do góry.
5
Jeśli odpływ w ścianie jest zwykłym otworem, rura pralki musi mieć średnicę odrobinę mniejszą od średnicy otworu. Jest to ważne, dlatego, że w ten sposób powietrze może swobodnie wpływać i woda nie jest "zasysana" z powrotem przez powstające w środku ciśnienie.
6
Jeśli nie ma żadnego podłączenia odpływu wody, będziesz musiał wypuszczać wodę do wanny lub umywalki. Uwaga! Sedes nie nadaje się do wylewania wody z pralki, gdyż jest zazwyczaj zbyt niski i woda źle spływa. Istnieje ponadto kilka typów specjalnych uchwytów bezpieczeństwa, które przytrzymują rurę na miejscu, uniemożliwiając jej ześlizgnięcie się z krawędzi wanny czy umywalki.
Jak wybrać odkurzacz?
Jak usunąć kamień z czajnika elektrycznego?
Jak czyścić płytę indukcyjną?
Jak wyposażyć kuchnię?
Przeczytaj teraz: Jak naostrzyć nóż?
 2.3/5 (342 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Po kilku latach używania zmywarki okazuje się że nie czyści ona naszych naczyń tak wspaniale jak to robiła na początku....
Jak czyścić zmywarkę aby dobrze zmywała?
Po kilku latach używania zmywarki okazuje się że nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt