Tutaj jesteś: Dom i Ogród > AGD i Urządzenia Domowe > Pralki i suszarki > Jak podłączyć pralkę?

Jak podłączyć pralkę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (342 ocen)
Oceń 
Podłączenie prali na pozór nie jest niczym bardzo trudnym, jednak bardzo często okazuje się, że potrzebujemy do tego fachowca. Poniżej znajdziesz szczegółową instrukcję jak prawidłowo podłączyć pralkę.
1
Sprawdź, czy przewód elektryczny oraz rury odpływowa i doprowadzająca są wystarczająco długie. Unikaj skracania elastycznych węży gumowych doprowadzających wodę do pralki, gdyż zostały one tak zaprojektowane, by ustalić przepływ wody.
2
Zamknij centralny zawór wody i odkręć krany, by spuścić wodę z rur.
3
Jeśli są gotowe podłączenia do pralki, wystarczy założenie elastycznych węży gumowych, doprowadzających wodę do pralki, na zamontowany w ścianie zawór i zaciśnięcie ich specjalnym pierścieniem metalowym. Obecnie większość węży jest zakończonych nakrętką z uszczelką, którą przykręca się wąż do zaworu. Pamiętaj by nie wyginać rury więcej, niż to absolutnie niezbędne, gdyż mogłaby się nadmiernie zapychać.
4
Następnie do wbudowanego w ścianę odpływu podłącz rurę odprowadzającą pralki końcem w kształcie litery U do góry.
5
Jeśli odpływ w ścianie jest zwykłym otworem, rura pralki musi mieć średnicę odrobinę mniejszą od średnicy otworu. Jest to ważne, dlatego, że w ten sposób powietrze może swobodnie wpływać i woda nie jest "zasysana" z powrotem przez powstające w środku ciśnienie.
6
Jeśli nie ma żadnego podłączenia odpływu wody, będziesz musiał wypuszczać wodę do wanny lub umywalki. Uwaga! Sedes nie nadaje się do wylewania wody z pralki, gdyż jest zazwyczaj zbyt niski i woda źle spływa. Istnieje ponadto kilka typów specjalnych uchwytów bezpieczeństwa, które przytrzymują rurę na miejscu, uniemożliwiając jej ześlizgnięcie się z krawędzi wanny czy umywalki.
Domowe porady do zastosowania w kuchni
Jak czyścić bęben pralki?
Jak czyścić ekspres do kawy?
Jak naprawić zatkaną zmywarkę?
Przeczytaj teraz: Jaką pralkę kupić?
 2.3/5 (342 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Po kilku latach używania zmywarki okazuje się że nie czyści ona naszych naczyń tak wspaniale jak to robiła na początku....
Jak czyścić zmywarkę aby dobrze zmywała?
Po kilku latach używania zmywarki okazuje się że nie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Jerzy Lubas
  • Krystian Kosiniak
  • Anna Puchalska
  • Katarzyna Sienkiewicz
  • Karolina Pająk
  • Thomas Pacula
  • Agnieszka Tuganowska
  • Irmina Masiak
  • Stanisław Sygała
  • Joanna Damaziak
pasożyt