Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny cebulowe > Jak sadzić bulwy begonii?

Jak sadzić bulwy begonii?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Begonie bulwiaste mają piękne kwiaty w różnych kolorach przypominające wyglądem róże. Bulwy tych roślin sadzi się na wiosnę. Można je kupić we wszystkich sklepach ogrodniczych i online.
1
Zakup bulwy begonii pod koniec zimy. Kupując je wcześniej możesz zacząć ich uprawę w domu. Staraj się wybrać jak największe bulwy.
2
Zakup ziemię i doniczkę. Najlepsza będzie mieszanka dobrej ziemi, którą kupisz w każdym sklepie ogrodniczym. Wybierz doniczkę z dobrym drenażem lub wywierć w niej samodzielnie dziurki. Doniczka o średnicy 15 cm wystarczy na 2 małe bulwy (o wielkości 2,5 - 7 cm) lub jedną dużą. Na 3 bulwy dobra będzie doniczka lub koszyk o średnicy 25 cm. Dookoła każdej bulwy powinno być około 2,5 cm wolnego miejsca.
3
Zasadź bulwy begonii do doniczek na około 3 miesiące przed planowanym zakończeniem mrozów - może to być koniec lutego lub początek marca.
4
Namocz zakupioną ziemię w ciepłej wodzie.
5
Wypełnij doniczkę ziemią na wysokość około 5 cm od jej górnej krawędzi.
6
Zrób w ziemi małe dziurki na każdą bulwę na taką głębokość, aby po ich wsadzeniu górna część bulw była na głębokości ok 1-2 cm.
7
Włóż bulwy do dołeczków w ziemi tak, aby ich wklęsła część była skierowana do góry. Jeśli bulwa nie ma z żadnej strony wklęśnięcia to poszukaj na niej maleńkiego różowego pączka lub oczka - wskażą ci one górną część bulwy.
Jak pielęgnować pelargonie?
Jak przesadzać paprocie?
Jak hodować fikusa?
Jak przycinać storczyki?
Ostrzeżenia
  • Nie przelewaj begonii. Ziemia nie może być podmoknięta gdyż rośliny razem z bulwami zgniją.
Wskazówki
  • Wykop bulwy lub przenieś doniczki z begoniami zanim zaczną się pierwsze, jesienne mrozy.
  • Jeśli zdecydujesz się na ich wykopanie to je oczyść z łodyg i liści i przechowuj w chłodnym (5 – 10 ºC), ciemnym i suchym miejscu.
  • Jeśli zaś przeniesiesz begonie do domu to daj im kilka miesięcy na odpoczynek od kwitnienia - nawet w gorących klimatach rośliny potrzebują kilku miesięcy przerwy.
  • Bulwy begonii będą każdego roku coraz większe.
8
Ostrożnie przysyp bulwę ziemią. Ziemi nie powinno się znaleźć nad bulwą więcej niż 2,5 cm.
9
Postaw doniczki z bulwami begonii w jasnym miejscu gdzie temperatura jest wyższa niż 13 stopni C. Doniczki możesz przykryć szybą lub plastikowym workiem.
10
Podlewaj bulwy odstaną wodą w temperaturze pokojowej tak często, aby ziemia była cały czas wilgotna. W miarę rozwoju rośliny będzie trzeba ją podlewać większą ilością wody i z większą częstotliwością. Staraj się nie lać wody w miejscu gdzie rozwijają się liście. Podlewaj taką ilością wody, aby zaczęła ona skapywać na podstawkę. Po podlaniu odczekaj pół godziny i wylej zgromadzoną wodę.
11
Begonię należy nawozić raz w tygodniu nawozem do roślin kwitnących.
12
Jak już przymrozki przeminą wynieś doniczki z begoniami na zewnątrz (pod koniec maja). Wybierz dla nich miejsce w półcieniu lub w cieniu.
Wskazówki
Ostrzeżenia
Przeczytaj teraz: Jak sadzić begonie?
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nieprawidłowe podlewanie storczyków jest najprawdopodobniej w większości przypadków przyczyną ich utraty. Podlewanie...
Jak podlewać storczyki?
Nieprawidłowe podlewanie storczyków jest najprawdopodobniej w większości przypadków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt