Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny cebulowe > Jak sadzić bulwy begonii?

Jak sadzić bulwy begonii?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Begonie bulwiaste mają piękne kwiaty w różnych kolorach przypominające wyglądem róże. Bulwy tych roślin sadzi się na wiosnę. Można je kupić we wszystkich sklepach ogrodniczych i online.
1
Zakup bulwy begonii pod koniec zimy. Kupując je wcześniej możesz zacząć ich uprawę w domu. Staraj się wybrać jak największe bulwy.
2
Zakup ziemię i doniczkę. Najlepsza będzie mieszanka dobrej ziemi, którą kupisz w każdym sklepie ogrodniczym. Wybierz doniczkę z dobrym drenażem lub wywierć w niej samodzielnie dziurki. Doniczka o średnicy 15 cm wystarczy na 2 małe bulwy (o wielkości 2,5 - 7 cm) lub jedną dużą. Na 3 bulwy dobra będzie doniczka lub koszyk o średnicy 25 cm. Dookoła każdej bulwy powinno być około 2,5 cm wolnego miejsca.
3
Zasadź bulwy begonii do doniczek na około 3 miesiące przed planowanym zakończeniem mrozów - może to być koniec lutego lub początek marca.
4
Namocz zakupioną ziemię w ciepłej wodzie.
5
Wypełnij doniczkę ziemią na wysokość około 5 cm od jej górnej krawędzi.
6
Zrób w ziemi małe dziurki na każdą bulwę na taką głębokość, aby po ich wsadzeniu górna część bulw była na głębokości ok 1-2 cm.
7
Włóż bulwy do dołeczków w ziemi tak, aby ich wklęsła część była skierowana do góry. Jeśli bulwa nie ma z żadnej strony wklęśnięcia to poszukaj na niej maleńkiego różowego pączka lub oczka - wskażą ci one górną część bulwy.
Jak hodować fikusa?
Jak przycinać storczyki?
Jak pielęgnować aloes?
Jak hodować hibiskusa?
Ostrzeżenia
  • Nie przelewaj begonii. Ziemia nie może być podmoknięta gdyż rośliny razem z bulwami zgniją.
Wskazówki
  • Wykop bulwy lub przenieś doniczki z begoniami zanim zaczną się pierwsze, jesienne mrozy.
  • Jeśli zdecydujesz się na ich wykopanie to je oczyść z łodyg i liści i przechowuj w chłodnym (5 – 10 ºC), ciemnym i suchym miejscu.
  • Jeśli zaś przeniesiesz begonie do domu to daj im kilka miesięcy na odpoczynek od kwitnienia - nawet w gorących klimatach rośliny potrzebują kilku miesięcy przerwy.
  • Bulwy begonii będą każdego roku coraz większe.
8
Ostrożnie przysyp bulwę ziemią. Ziemi nie powinno się znaleźć nad bulwą więcej niż 2,5 cm.
9
Postaw doniczki z bulwami begonii w jasnym miejscu gdzie temperatura jest wyższa niż 13 stopni C. Doniczki możesz przykryć szybą lub plastikowym workiem.
10
Podlewaj bulwy odstaną wodą w temperaturze pokojowej tak często, aby ziemia była cały czas wilgotna. W miarę rozwoju rośliny będzie trzeba ją podlewać większą ilością wody i z większą częstotliwością. Staraj się nie lać wody w miejscu gdzie rozwijają się liście. Podlewaj taką ilością wody, aby zaczęła ona skapywać na podstawkę. Po podlaniu odczekaj pół godziny i wylej zgromadzoną wodę.
11
Begonię należy nawozić raz w tygodniu nawozem do roślin kwitnących.
12
Jak już przymrozki przeminą wynieś doniczki z begoniami na zewnątrz (pod koniec maja). Wybierz dla nich miejsce w półcieniu lub w cieniu.
Wskazówki
Ostrzeżenia
Przeczytaj teraz: Jak sadzić begonie?
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Lilie są kwiatami cebulowymi. Choć uważane są za kwiaty ogrodowe to tzw, mieszańce azjatyckie można hodować także w...
Jak pielęgnować lilie?
Lilie są kwiatami cebulowymi. Choć uważane są za kwiaty ogrodowe to tzw, mieszańce...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt