Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Remonty > Jak położyć wykładzinę?

Jak położyć wykładzinę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Sposób kładzenia wykładziny jest bardzo ważny. Możesz to zrobić samodzielnie, ale musisz przede wszystkim pamiętać o cierpliwości. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą okazać się bardzo pomocne do prawidłowego położenia wykładziny.
1
Przytnij wykładzinę na pożądany wymiar (pamiętaj, by z każdej strony zostawić po 5 centymetrów zapasu), po czym rozłóż ją na podłodze i zostaw na dzień lub dwa. Ważne jest, by dobrze się rozprostowała - tylko w ten sposób zyskasz pewność, że będzie dobrze przylegała do podłogi.
2
przyklejanie wykładziny
Najtrwalszą i najpewniejszą metodą mocowania wykładziny jest klejenie. Rozprowadź klej szpachelką po powierzchni równej powierzchni jednego arkusza wykładziny, oprzyj o ścianę wykładzinę zwiniętą na drugą stronę, po czym powoli rozwiń ją na podłodze, równając do ściany i dociskając w miarę rozwijania. Kiedy już jest dokładnie rozłożona, odetnij ewentualne wystające części.
3
Klej jest gotowy do użycia, kiedy jest jeszcze wilgotny, lecz możesz go dotykać, bez obawy, że się zabrudzisz. Dociskaj wykładzinę od środka ku krawędziom, by usunąć ewentualne pęcherzyki powietrza. Jeśli po jakimś czasie zauważysz niewielkie wybrzuszenie, natnij je czubkiem ostrego noża, naciśnij, by usunąć zgromadzone powietrze, po czym dociśnij do podłoża. Jeśli klej jest już zbyt suchy i nie chce przylgnąć, strzykawką (bez igły) napuść odrobinę nowego.
Jak naoliwić drzwi?
Jak wybrać wykładzinę?
Jak ułatwić sobie przenoszenie ciężkich przedmiotów?
Jak malować sufit?
Wskazówki
  • Niezależnie od metody, którą wybierzesz, zwróć uwagę na kierunek runa. Niektórzy producenci podają stosowne oznaczenia na spodzie wykładziny, lecz jeśli ich nie ma przesuń dłonią po wykładzinie, by sprawdzić, w która stronę runo się ugina, a następnie odwróć wykładzinę tak by włosie skłaniało się w kierunku światła, dzięki temu ślady zadeptania będą mniej widoczne.
4
Dwustronna taśma klejąca nie daje co prawda aż tak długiej trwałości, lecz jest o wiele łatwiejsza w użyciu i nadaje się do kładzenia płytek. Jeśli zdecydowałeś się na takie rozwiązanie, zaznacz na podłodze krawędzie płytek w taki sposób, by każda z nich całkowicie zakrywała taśmę. Rozpocznij pracę na środku pomieszczenia i, w miarę przemieszczania się w kierunku ścian, stopniowo zrywaj papierową osłonkę chroniącą taśmę. Jeśli zależy ci na większej precyzji, ołówkiem lub kredą zaznacz na podłodze miejsce położenia poszczególnych płytek, a następnie przyklej taśmę klejącą lub posmaruj klejem.
5
Jeśli układamy wykładzinę w pomieszczeniach o powierzchni mniejszej niż 20 m2 i bez sztukowania, nie musimy jej na trwałe mocować. Wystarczy rozłożyć ją i napiąć. Elementami mocującymi są listwy przypodłogowe. Większość dostępnych obecnie wykładzin wyposażonych jest w specjalne warstwy podkładowe z materiałów antypoślizgowych, dzięki którym nie będą się przesuwać nawet przy braku stałego mocowania.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak wybrać wykładzinę?
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Skutecznym odplamiaczem na wykładziny może okazać się nawet… gazowana woda mineralna. Warunek jest jeden – błyskawiczna...
Jak usunąć plamy z wykładziny dywanowej?
Skutecznym odplamiaczem na wykładziny może okazać się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt