Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Remonty > Jak położyć wykładzinę?

Jak położyć wykładzinę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
Sposób kładzenia wykładziny jest bardzo ważny. Możesz to zrobić samodzielnie, ale musisz przede wszystkim pamiętać o cierpliwości. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą okazać się bardzo pomocne do prawidłowego położenia wykładziny.
1
Przytnij wykładzinę na pożądany wymiar (pamiętaj, by z każdej strony zostawić po 5 centymetrów zapasu), po czym rozłóż ją na podłodze i zostaw na dzień lub dwa. Ważne jest, by dobrze się rozprostowała - tylko w ten sposób zyskasz pewność, że będzie dobrze przylegała do podłogi.
2
przyklejanie wykładziny
Najtrwalszą i najpewniejszą metodą mocowania wykładziny jest klejenie. Rozprowadź klej szpachelką po powierzchni równej powierzchni jednego arkusza wykładziny, oprzyj o ścianę wykładzinę zwiniętą na drugą stronę, po czym powoli rozwiń ją na podłodze, równając do ściany i dociskając w miarę rozwijania. Kiedy już jest dokładnie rozłożona, odetnij ewentualne wystające części.
3
Klej jest gotowy do użycia, kiedy jest jeszcze wilgotny, lecz możesz go dotykać, bez obawy, że się zabrudzisz. Dociskaj wykładzinę od środka ku krawędziom, by usunąć ewentualne pęcherzyki powietrza. Jeśli po jakimś czasie zauważysz niewielkie wybrzuszenie, natnij je czubkiem ostrego noża, naciśnij, by usunąć zgromadzone powietrze, po czym dociśnij do podłoża. Jeśli klej jest już zbyt suchy i nie chce przylgnąć, strzykawką (bez igły) napuść odrobinę nowego.
Jak udrożnić rury?
Jak naprawić spłuczkę?
Jak zrobić drapak dla kota?
Jak rozpalić w piecu?
Wskazówki
  • Niezależnie od metody, którą wybierzesz, zwróć uwagę na kierunek runa. Niektórzy producenci podają stosowne oznaczenia na spodzie wykładziny, lecz jeśli ich nie ma przesuń dłonią po wykładzinie, by sprawdzić, w która stronę runo się ugina, a następnie odwróć wykładzinę tak by włosie skłaniało się w kierunku światła, dzięki temu ślady zadeptania będą mniej widoczne.
 3.1/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Możesz łatwo naprawić lub wymienić kawałek winylowej podłogi ze znakomitym rezultatem. Wbrew powszechnemu przekonaniu...
Jak naprawić podłogę winylową?
Możesz łatwo naprawić lub wymienić kawałek winylowej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Aśka Skwarczyńska
  • Ania Dobrowolska
  • Mikołaj Dembski
  • Weronika Handke
  • Marek Podgórski
  • Sabina Wajs
  • Artur Zalewski
  • Ida Kulawiak
  • Urszula Hajduk-Kretowicz
  • Iwona Bryl
  • Mateusz Kozera
  • Małgorzata Wolarek
  • Borys Urbaniak
  • Aga Zyr
  • Małgorzata Konieczna
  • Jolanta Socik
  • Jolanta Dras-Zawadzka
  • Katarzyna Kasperek
  • Agnieszka Rewers-Szczotka
  • Anna Jażdżewska
  • Jolanta Znojkiewicz
  • Maciej Kasperkiewicz
  • Gryzak Kasia
  • Marcin Zarzeczniak
  • Henryka Sulęcka
  • Dagmara Molka
  • Adrianna Daria Zubek
  • Barbara Żurek
  • Aleksandra Kruszewska
  • Slawomir Podymny
pasożyt