Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Zgaga i Choroba Refluksowa Przełyku > Co łagodzi zgagę? Dieta na refluks przełykowo-żołądkowy

Co łagodzi zgagę? Dieta na refluks przełykowo-żołądkowy

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Jeśli cierpisz na chorobę refluksową przełyku, to co jesz jest równie ważne jak to, w jaki sposób to robisz. Oznacza to, że musisz jeść powoli przeżuwając każdy kęs, całkowicie zrezygnować z podjadania w nocy i nie ulegać pokusie drzemki po posiłku. Jednak bardzo istotna jest również odpowiednia dieta. Wybieraj produkty niskotłuszczowe, ale o dużej zawartości błonnika, tj. pełne ziarno, owoce, warzywa i chude mięso. Te, które najskuteczniej łagodzą zgagę znajdziesz poniżej.
1
Płatki owsiane
Płatki owsiane

Pączek na drugie śniadanie? To najlepszy przepis na.. zgagę. Produkty o dużej zawartości tłuszczu to najczęstsza przyczyna pojawienia się palącego bólu. Wybierz więc coś lżejszego – najlepiej płatki owsiane. Mają one mało tłuszczu, ale dużo błonnika, co sprawia, że w skuteczny sposób ukoją nawet najbardziej podrażniony żołądek. Do miseczki z płatkami wrzuć też pokrojonego na małe kawałki banana. Naturalnie obniży on poziom kwasów w żołądku.
2
Imbir
Imbir

Świeży imbir ma działanie przeciwzapalne i od wieków jest stosowany jako środek na różnego rodzaju problemy z żołądkiem. Dzienna dawka imbiru to 2-4 gramy (spożyty w większej ilości wywoła zgagę, zamiast jej zapobiec). Możesz pić go w formie naparu, zalewając gorącą wodą lub rzuć po kawałku. Inny sposób to obfite stosowanie imbiru do przyprawiania potraw.
3
Makaron
Makaron (ale nie z sosem na bazie pomidorów)

Pomidory i sosy pomidorowe są w przypadku osób cierpiących na refluks absolutnie zakazane. Jeśli jednak uwielbiasz makaron, nie musisz go sobie odmawiać. Jedz go jednak z rzadkimi sosami przygotowywanymi na rosole. Najlepiej wybierać makaron pełnoziarnisty – zwiększy to dzienne spożycie błonnika.
4
Fasola
Fasola

Niektóre tłuste mięsa, takie jak mielona wołowina, mogą wywoływać zgagę. Fasola to bogate źródło białka i błonnika, a więc doskonała alternatywa dla mięsa. Jeżeli cierpisz na refluks przełykowo-żołądkowy, powinna stać się stałym elementem twojej diety.
5
Mus jabłkowy
Mus jabłkowy

Masło i olej często wywołują zgagę, nie oznacza to jednak, że musisz rezygnować ze swoich ulubionych potraw. W przepisach na ciasto zastąp olej musem jabłkowym. Zmniejszysz w ten sposób ilość tłuszczu i wzbogacisz swoje wypieki w odrobinę błonnika. Ogólna zasada jest taka – zamieniaj olej na mus w takich samych proporcjach (w szklankach), jakie są podane w przepisie. Możliwe, że potrzebnych będzie kilka modyfikacji, by zachować oryginalną konsystencję ciasta, ale efekt końcowy powinien być satysfakcjonujący.
6
Soki warzywne
Soki warzywne

Soki z marchwi, ogórka, rzodkwi czy czerwonych buraków dzięki swojemu zasadowemu odczynowi pomagają złagodzić kwasy żołądkowe. Możesz doprawić je szczyptą soli lub odrobiną pieprzu. Jeżeli nie lubisz warzyw w postaci soku, zawsze możesz zjeść je na surowo.
7
Woda
Woda

Woda to lekarstwo dobre na wszystko, także refluks przełykowo-żołądkowy. Gdy tylko zaczynasz czuć uczucie pieczenia, wypij dużą szklankę wody. Wypłucze ona kwasy podchodzące do przełyku z żołądka.
 3.3/5 (12 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

zdrowy - 2014-10-24
Zgaga? Prosty sposób. Używam od lat, mój ojciec używał od zawsze, dziadek też:
Łyżkę stołową sody oczyszczonej rozpuścić w szklance wody. Wypić pół godziny po jedzeniu. Dwa a nawet trzy razy dziennie! Nie ma kaca, nie ma zgagi, nie ma refluksu! Nie ma wrzodów..., nie ma chorej wątroby, nie ma problemów z trzustką, nie ma zaparć, nie ma problemów z jelitami, nie ma problemu z RAKIEM!
misiek - 2014-10-24
Ale pierdoły...
Każdy lekarz ci to powie że fasola i zgaga chodzą ze sobą w parze.
Chleb razowy, może jeszcze na zakwasie ? I kilo manti na deser...
Powodzenia, ktoś tu napędza klientów koncernom farmaceutycznym.
sdff - 2014-10-24
Pytanie tylko, kto ma czas na takie pieprzenie....Ludzie żyją w pośpiechu i w nerwach. Harują jak woły i umierają, nie mając kasy na leczenie. Taka jest prawda.
głuchy - 2014-10-24
tą chorobą zmagam już 14 lat poprawy nie ma
ponieważ najpierw psychika musi być nastawiona na zmianę odżywiania
druga sprawa to muszę mieć przekąskę do jedzenia by nie szkodziła ani nie powodowało tycia ani nie podrażniało żołądka
wawa - 2014-10-24
Na problemy z żołądkiem dobry jest rumianek. Zalać dwie torebki rumianku wrzątkiem (3/4 szklanki), przykryć spodeczkiem i już po 30 minutach można pić. Koper włoski (w sklepach zielarksich, ze zdrową żywnością) w saszetkach do zaparzenia również jest dobry.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt