Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak wykorzystać zwykłe polne kamienie do ozdoby domu i ogrodu?
Jak wykorzystać zwykłe polne kamienie do ozdoby domu i ogrodu?

Stopień trudności: łatwe, Czas: 10 min
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
Drobne ozdoby i dekoracje potrafią zupełnie zmienić wygląd mieszkania i ogrodu. Czasami najmniejszy drobiazg może robić ogromną różnicę. Niestety ozdoby i dekoracje bywają naprawdę drogie. Łatwo też kupić niedrogo coś, co później okazuje się wyglądać tanio i tandetnie. Zamiast wybierać między ozdobami tanimi, ale słabej jakości a solidniejszymi, ale droższymi, proponuję wykonać własne ozdoby. Czasami nie trzeba wiele, wystarczą zwykłe kamyki znalezione na polu, w lesie albo nad rzeką.
4
Sowy 

Dla niektórych osób czaszki mogą wydać się mało przyjemną ozdobą. Zamiast w czaszki, kamyki można zamienić np. w urocze sówki. Takie ozdoby spodobają się szczególnie dzieciom.
5
Serca 

W okresie walentynek można przygotować kamyczki pomalowane w serduszka. Mogą one nie tylko być ozdobą domu, ale też świetną dekoracją stołu podczas romantycznej kolacji we dwoje.
6
Ogrodowe znaczniki 

Na ładnych, dość dużych kamieniach napisz nazwy ziół i warzyw, które uprawiasz w ogrodzie. Ułóż je na początku każdego rzędu roślin. W ten sposób nie tylko zyskasz ładny akcent w ogrodzie, ale też oznaczysz swoje uprawy.
7
Kamienie z sentencjami 

Jeżeli podoba Ci się pomysł pisania na kamieniach, możesz na nich umieścić całe sentencje, krótkie wiersze, ulubione cytaty lub ważne dla Ciebie daty. Na pewno będą przyciągać wzrok i niejedna osoba zatrzyma się, by przeczytać co na nich napisano.
8
Kamyki z literkami 

Zamiast całych zdań możesz przygotować małe kamyczki z pojedynczymi literami i krótkimi wyrazami. Rozsyp je na stole na tarasie, balkonie, w ogrodzie lub w altance. To całkiem uroczy sposób na zostawianie innym członkom rodziny krótkich wiadomości. Ktokolwiek usiądzie przy stole, na pewno wyciągnie rękę po kamyk by coś "napisać" lub po prostu się nim chwilę pobawić. Wprowadź je do swojego domu i przekonaj się osobiście, że one naprawdę przyciągają uwagę.
Jak kreatywnie wykorzystać blaszane puszki?
Jak zrobić plecak w stylu retro?
Jak zrobić dekoracje - jesienne liście?
Jak zbudować pochodnię?
Wskazówki
Zanim zaczniesz malować kamienie dokładnie je wyczyść i wysusz. Farby dobrze jest zabezpieczyć bezbarwnym lakierem.
 4.5/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Blaszane puszki są stosowane od bardzo dawna. Początkowo służyły tylko do konserwacji mięsa, ale teraz mają coraz...
Blaszane puszki są stosowane od bardzo dawna. Początkowo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Nej
  • Arkadiusz Prokop
  • Sylwia Nowaczyk
  • Danuta Perlak
  • Marek Dudkiewicz
  • Daria Gładysz
  • Joanna Jankowiak
  • Mieczysław Kulaszewicz
  • Ireneusz Kajdas
  • Kamil Lechkun
  • Szymon Mydłowski
pasożyt