Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Rękodzielnictwo > Inne projekty i wyroby > Jak wykorzystać zwykłe polne kamienie do ozdoby domu i ogrodu?

Jak wykorzystać zwykłe polne kamienie do ozdoby domu i ogrodu?

Stopień trudności: łatwe, Czas: 10 min
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Drobne ozdoby i dekoracje potrafią zupełnie zmienić wygląd mieszkania i ogrodu. Czasami najmniejszy drobiazg może robić ogromną różnicę. Niestety ozdoby i dekoracje bywają naprawdę drogie. Łatwo też kupić niedrogo coś, co później okazuje się wyglądać tanio i tandetnie. Zamiast wybierać między ozdobami tanimi, ale słabej jakości a solidniejszymi, ale droższymi, proponuję wykonać własne ozdoby. Czasami nie trzeba wiele, wystarczą zwykłe kamyki znalezione na polu, w lesie albo nad rzeką.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Nieduże, polne kamyki, farby olejne lub kolorowe lakiery (możesz użyć nawet lakierów do paznokci) w niektórych przypadkach klej i inne materiały
1
Gra w "kółko i krzyżyk" 

To świetny pomysł do ogrodu lub na balkon czy taras. Taka gra jest nie tylko ozdobą, ale też może dostarczyć odrobinę rozrywki. Wystarczy poszukać jasnych i ciemnych kamyków, lub pomalować kamienie na czarno i biało. Na kawałku drewna układamy 4 patyczki tak, by stworzyły planszę do gry i przyklejamy je. Kamyki trzymamy w pobliżu planszy w pudełku, woreczku, lub po prostu luzem.
2
Świeczniki naścienne 

Zbierz ładne kamyki. Przygotuj dwie deseczki. Zbij je ze sobą lub sklej tak, by powstała prosta półka (spójrz na zdjęcie, to Ci ułatwi). Dłuższą deseczkę wyklej gęsto kamykami. Przymocuj uchwyt umożliwiający powieszenie na ścianie. Świecznik gotowy.
3
Meksykańskie czaszki 

Tradycyjne, meksykańskie, cukrowe czaszki calaveras de dulce są od dłuższego czasu modnym motywem. Spotykamy je na koszulkach i w biżuterii, coraz częściej znajdujemy słodycze wykonane na ich kształt, dlaczego więc nie wykorzystać tego motywu do ozdoby wnętrz? Wystarczy namalować na kamykach kolorowe czaszki. Takie kamyki możemy umieścić w donicach z kwiatami lub w przezroczystych szklanych naczyniach.
Jak stworzyć obrazy na ścianę ze zwykłych przedmiotów?
Jak zrobić pleciony abażur?
Jak zrobić dzwonek wietrzny ze starych kluczy?
Jak zrobić masę solną? Prosty przepis
Wskazówki
Zanim zaczniesz malować kamienie dokładnie je wyczyść i wysusz. Farby dobrze jest zabezpieczyć bezbarwnym lakierem.
4
Sowy 

Dla niektórych osób czaszki mogą wydać się mało przyjemną ozdobą. Zamiast w czaszki, kamyki można zamienić np. w urocze sówki. Takie ozdoby spodobają się szczególnie dzieciom.
5
Serca 

W okresie walentynek można przygotować kamyczki pomalowane w serduszka. Mogą one nie tylko być ozdobą domu, ale też świetną dekoracją stołu podczas romantycznej kolacji we dwoje.
6
Ogrodowe znaczniki 

Na ładnych, dość dużych kamieniach napisz nazwy ziół i warzyw, które uprawiasz w ogrodzie. Ułóż je na początku każdego rzędu roślin. W ten sposób nie tylko zyskasz ładny akcent w ogrodzie, ale też oznaczysz swoje uprawy.
7
Kamienie z sentencjami 

Jeżeli podoba Ci się pomysł pisania na kamieniach, możesz na nich umieścić całe sentencje, krótkie wiersze, ulubione cytaty lub ważne dla Ciebie daty. Na pewno będą przyciągać wzrok i niejedna osoba zatrzyma się, by przeczytać co na nich napisano.
8
Kamyki z literkami 

Zamiast całych zdań możesz przygotować małe kamyczki z pojedynczymi literami i krótkimi wyrazami. Rozsyp je na stole na tarasie, balkonie, w ogrodzie lub w altance. To całkiem uroczy sposób na zostawianie innym członkom rodziny krótkich wiadomości. Ktokolwiek usiądzie przy stole, na pewno wyciągnie rękę po kamyk by coś "napisać" lub po prostu się nim chwilę pobawić. Wprowadź je do swojego domu i przekonaj się osobiście, że one naprawdę przyciągają uwagę.
9
Domino 

Pomaluj kamyki na czarno, po czym białą farbą podziel każdy na pół i na każdej połówce namaluj kropki, tak by uzyskać grę w domino. Domino włóż do ładnego, otwartego pudełka i postaw w widocznym miejscu np. na stole ogrodowym.
10
Podkładki pod naczynia 

Wytnij z filcu lub korka równe okręgi i wyklej je ciasno kamykami. Zanim przymocujesz kamienie na stałe, ułóż je i upewnij się, że pasują, a później pojedynczo przyklejaj je przy pomocy kleju na gorąco.
11
Obrazek 3D 

Pomaluj kamienie w całości na różne kolory, a następnie ułóż z nich obrazek. Przenoś kamyki pojedynczo na deseczkę i przyklejaj je klejem na gorąco. Kiedy klej wyschnie przymocuj do deseczki uchwyt i powieś swój obrazek na ścianie.
12
Fałszywe kwiaty 

Nie masz ręki do roślin, ale podobają Ci się kwiaty doniczkowe? Przygotuj kwiatki, o które nie będziesz musiał się troszczyć, a które będą kwitnąć cały rok. Namaluj je na podłużnych kamykach. Zamaluj tylko połowę kamyka, drugą umieść w doniczce i zasyp żwirem tak, by się nie przewracała.
13
Księżycowe kamyczki 

Drobne kamyki pomaluj farbą świecącą w ciemności i ułóż wzdłuż ogrodowej ścieżki. Efekt jest najlepszy późnym wieczorem, gdy kamyki świecą. Ogród wygląda wtedy jak ze snu.
Wskazówki
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

grazyna2 - 2013-07-05
Bardzo fajne pomysły. Może jeszcze bym dodała fajny płoteczek ozdobny z dużych kamieni.
 
Jesień za oknem zatem czas na zmianę dekoracji w domu. Poniżej przedstawiam prosty sposób malowania szyszek - poprzez...
Jak pomalować szyszki?
Jesień za oknem zatem czas na zmianę dekoracji w domu. Poniżej przedstawiam prosty...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt