Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Pielegnacja Psów > Jak kąpać małego psa?

Jak kąpać małego psa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jesteś właścicielem małego psa i właśnie nadszedł czas na pierwszą kąpiel. Nie masz pojęcia jak się do tego zabrać, a chciałbyś aby nie było to stresujące doświadczenie dla twojego ulubieńca. Poniżej znajdziesz kilka pomocnych porad, które sprawią, że twój piesek nie będzie się bał kąpieli.
1
Jeśli twój piesek panicznie boi się wody daj mu ekstrakt dr Bacha "Rescue Remedy". Pomoże on w pokonaniu strachu związanego z wodą. W dzień kąpieli daj psu kilka kropel do miseczki z wodą. W przypadku gdy piesek i tak będzie panikować podaj mu jedną kropelkę ekstraktu do pyszczka.
2
Przygotuj w łazience wszystkie niezbędne akcesoria czyli ręczniki, szampon, szczotki do włosów, do czyszczenia uszu patyczki itp. nie zapomnij o jakichś pysznościach dla swojego pupila.
3
Jeżeli jest to pierwsza kąpiel zazwyczaj pies i ty będziecie zdenerwowani. Pozwól psu oswoić się z łazienką, szczególnie jeśli jest to nowe dla niego pomieszczenie. Włóż go na sucho do wanny lub umywalki. Ułóż na dnie wanny matę antypoślizgową.
4
Zanim włożysz psa do wody wyszczotkuj na sucho jego futerko, aby usunąć brud i luźne włosy oraz wygładzić je jeśli sierść jest splątana.
5
Zdecyduj gdzie będziesz kąpać psa. Może to być umywalka, zlew w kuchni albo wanna. Miejsce powinno być wygodne dla ciebie, oraz psa. Przy wyborze weź pod uwagę, że pies może chcieć wyskoczyć, jeśli kąpiel mu się nie spodoba, więc jeśli twój zlew jest w pobliżu kuchenki do gotowania lepiej zrezygnuj z takiego miejsca.
Jak czyścić psu uszy?
Jak karmić yorka?
Jak zrobić szampon dla psa?
Jak przyzwyczaić psa do kąpieli?
6
Nalej wody i sprawdź jej temperaturę zanim włożysz do niej psa. Możesz polać psa wodą z prysznica, również kontrolując jej temperaturę.
7
Do kąpieli używaj szamponu przeznaczonego dla zwierząt. Najlepiej kupić go w sklepie z akcesoriami i kosmetykami dla zwierząt. Możesz kupić również delikatną odżywkę. Nie nalewaj szamponu bezpośrednio na sierść, tylko nalej trochę na dłonie i potem rozcieraj na sierści.
8
Omijaj okolice pyska, oczu i uszu. Do umycia pyska psa użyj mokrej ściereczki, która delikatnie go przetrzyj. Uszy wyczyść kawałkiem waty.
9
Cały czas łagodnie przemawiaj do psiaka, aby czuł się bezpieczny. Spłucz szampon prysznicem.
10
Wyjmij psa na ręcznik i szybko go nim owiń, zanim otrzepie się z wody i rozchlapie ją dookoła. Wycieraj sierść delikatnie ugniatając.
11
Możesz wysuszyć sierść suszarką ale jedynie zimnym strumieniem powietrza, aby nie poparzyć psa. Twój psiak może równie dobrze się nie zgodzić na suszenie.
12
Wyszczotkuj sierść chwaląc pupila po zakończeniu kąpieli. Nagródź go psimi smakołykami. Wówczas twój pies zrozumie że kąpiel nie jest straszna.
 4.2/5 (23 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Aluap ;p - 2011-06-27
Kto wykąpie mojego Pimpusia bez stresu zostanie prezydentem USA ! ;D Ten mały warjat z wanny wyskakuje, lata po łazience rozpryskując wodę i piszczy jakby mu się nogi urywało :| Wymyśliłam więc, że bd go myla pod prysznicem. Poskutkowalo trochę bo nie ucieka i łazienka jest bezpieczna ;)
Jeśli pies nie jest przyzwyczajony do wody wówczas jego wykąpanie może stać się nie lada problemem. Jak zatem sobie z...
Jak zachęcić psa do kąpieli?
Jeśli pies nie jest przyzwyczajony do wody wówczas jego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt