Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Makarony > Jak zrobić pyszne spaghetti?

Jak zrobić pyszne spaghetti?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W dzisiejszych zabieganych czasach coraz trudniej przygotować coś własnym sumptem. Często stawiamy na jedzenie z dowozem i rezygnujemy z przyjemności, jaką niewątpliwie jest samodzielne przygotowanie posiłku. Zapominamy, że to przecież wielka frajda, a więc warto wygospodarować sobie te 45 minut, by przygotować jedzenie własnoręcznie i cieszyć się z efektu końcowego. Niejednokrotnie również zasłaniamy się brakiem czasu, a prawda jest jednak taka, że często po prostu nie chce się nam gotować i stawiamy wtedy na gotowe rozwiązania. Należy więc się przemóc, zakasać rękawy, ubrać fartuch i spróbować swoich sił w kucharzeniu.
1
Szybkim, pożywnym, w miarę tanim i dobrym daniem jest sztandarowa potrawa kuchni włoskiej czyli spaghetti. Oczywiście możemy ją przyrządzić na dziesiątki sposobów, ale nie ma chyba nic lepszego niż klasyczne bolognese. Ta potrawa jest bardzo sycąca, a przygotowanie jej nie zajmie nam dużo czasu. W przypadku tej odmiany spaghetti najistotniejszą rolę odgrywa sos. Można zdecydować się na gotowy sos ze sklepu, ale przyrządzenie własnoręcznego sosu wcale nie zajmuje tak dużo czasu, a smak będzie niepowtarzalny.
2
Powinniśmy przygotować makaron spaghetti, mięso mielone (wołowe lub z indyka), puszkę pomidorów krojonych, cebulę, 2 ząbki czosnku oraz parmezan. Cebulę oraz czosnek drobno kroimy (czosnek ewentualnie możemy wycisnąć przez praskę). Równocześnie gotujemy makaron. Najlepiej gotować go do postaci al dente, ponieważ rozgotowany jest najzwyczajniej w świecie mało smaczny. Mięso mielone smażymy na patelni aż stanie się brązowe. Potem wrzucamy wcześniej pokrojone drobno warzywa. Całość dusimy, aż mięso będzie miękkie. Następnie wrzucamy pomidory i mieszamy. Jeśli sos będzie za gęsty, możemy go rozrobić wodą. Zamiast pomidorów z puszki możemy użyć ewentualnie koncentratu pomidorowego.
3
Całość posypujemy bazylią, oregano, tymiankiem oraz solą i pieprzem. Na koniec możemy również użyć parmezanu i oprószyć całość pietruszką.
4
Oczywiście nie zawsze mamy czas i ochotę na domowe gotowanie, wtedy właśnie możemy posiłkować się gotowymi rozwiązaniami i tutaj zamówić pyszne jedzenie na wynos.
Jak zrobić zapiekankę z makaronu i sera?
Jak zrobić makaron ze szpinakiem i pomidorami?
Jak zrobić muszle nadziewane szpinakiem i mięsem?
Jak zrobić spaghetti z pieczarkami i pomidorami?
Wskazówki
  • Jeśli jesteś bardzo głodny to zdecyduj się na jedzenie z dowozem. Zaoszczędzisz sporo czasu a może się okazać, że wyjdzie cię to taniej niż miałbyś gotować sam dla siebie.
Przeczytaj teraz: Jak przygotować spaghetti?
 0/5 (0 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Jerzy - 2016-10-24
Najgorszy przepis na spaghetti jaki czytałem.Sos powinien być zrobiony z pomidorów, gotowany na wolnym ogniu przynajmniej 2-3 godziny, tak sobie pykać. Jaki przecier? To bezczeszczenie tego sosu, Pomidory świeże, najlepiej gruntowe. Czosnek świeży , polski, najlepiej zimowy Harnaś. I możemy robić sos włoski-pomidorowy!!! Ja robię z własnych warzyw.Przy mojej cebuli nie ma mocnych-wszyscy płaczą. I wtedy jest SMAK.
 
Spaghetti to danie na zabiegane dni, w które mamy ochotę na coś dobrego i pożywnego, jednak nie mamy czasu na spędzanie...
Spaghetti to danie na zabiegane dni, w które mamy ochotę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt