Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak czyścić uszy?

Jak czyścić uszy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (324 ocen)
Oceń 
Uszy nie potrzebują zbyt częstego czyszczenia. Wosk, który znajduje się w uszach jest dla nas bardzo ważny. Chroni on nasz narząd słuchu przed bakteriami i brudem, które mogą wywołać jego infekcję i spowodować problemy ze słuchem. Jednak czyszczenie uszu jest niezbędne dla zachowania prawidłowego poziomu higieny. Poniżej znajdziesz wskazówki jak czyścić uszy w bezpieczny sposób.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Strzykawka, Woda utleniona
1
Jeśli często zdarza się, że masz uszy zatkane woskowiną, powinieneś niezwłocznie zgłosić się do lekarza specjalisty i poinformować go o swoim problemie.
2
Przygotuj specjalną strzykawkę do ucha i wodę utlenioną. Możesz także kupić w aptece gotowy zestaw do czyszczenia uszu. Zamiast strzykawki, możesz użyć także zakraplacza.
3
Napełnij strzykawkę woda utleniona lub specjalnym płynem do usuwania woskowiny z uszu zakupionym w aptece. Pamiętaj, by miały one temperaturę pokojową.
4
Odchyl głowę do tyłu i na bok, tak by ucho znajdowało się u góry.
5
Ostrożnie włóż końcówkę strzykawki do ucha i spuść z niej kilka kropli płynu. Powinieneś poczuć i usłyszeć syczenie. Taki dźwięk powstaje, gdy wosk z uszu reaguje z wodą utlenioną.
6
Gdy syczenie ustanie, wyprostuj głowę i przechyl ja delikatnie w drugą stronę. Umożliwisz w ten sposób wypłynięcie pozostałej części płynu na zewnątrz.
7
Te same kroki powtarzaj kolejno podczas czyszczenia drugiego ucha.
Jak leczyć biegunkę u dzieci?
Jak pozbyć się wszy?
Jak przyspieszyć okres?
Jak przebiega proces trawienia?
Wskazówki
  • Nie używaj do czyszczenia uszu patyczków bawełnianych, możesz uszkodzić narząd słuchu.
  • Czyść uszy po kąpieli, prysznicu, zabieg ten będzie wówczas znacznie łatwiejszy.
  • Nie używaj wody utlenionej do czyszczenia uszu częściej niż raz w tygodniu.
  • Nie używaj wody utlenionej, jeśli kiedykolwiek miałeś perforacje błony bębenkowej czy problemy z uszami.
  • Jeżeli nie możesz usunąć woskowiny, koniecznie skontaktuj się ze specjalistą.
 3.3/5 (324 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

KM - 2015-07-17
Pierwszy raz zastosowałem wodę utlenioną do czyszczenia uszu. Kilka kropel (4) na jedno ucho. Był taki efekt; jak tylko krople dotarły głębiej, od razu zaczęło się syczenie, ale po może minucie, w jednej chwili syczenie stało się dość głośne. Zdaje się, że po prostu woda utleniona w tej chwili odblokowała ucho. Z drugim uchem było identycznie. Po chwili syczenie od razu zmieniło się w dość głośne. Woda utleniona działa rzeczywiście. Mam nadzieję, że to zdrowy i bezinwazyjny sposób na domowe dokładniejsze wyczyszczenie uszu.
h2o - 2014-09-30
Ją również czyszcze tylko woda utleniona i jakoś żyje do wody utlenionej przeczytaj porady wyżej i nie gadaj głupot że krzywde można zrobić kilka razy byłam u lekarza i również mi czyści woda utleniona i żyje i dobrze się czuje.
zatyczka - 2013-09-24
Ja tylko wodą utlenioną czyszcze tak jak napisane jest wyżej i krzywdy jakos sobie nie zrobilam zyje.
Woda utleniona - 2010-09-07
Żadną wodą utlenioną .... Parafiną ciekłą... lub rozwtworem (borasol do nabycia w kazdej aptece - odlac 1/4 buteleczki do zlewu i dolać 40% wódki do pełna ) Wodą utlenioną można sobie tylko krzywde zrobić.
Przyszli lub świeżo upieczeni rodzice często zastanawiają się, jak powinna wyglądać pielęgnacja maluszka. Jednym z jej...
Pielęgnacja uszu niemowlaka - najważniejsze zasady
Przyszli lub świeżo upieczeni rodzice często zastanawiają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Robert Mazurowski
  • Hanna Klonowska
  • Izabela Dziurdziak
  • Klara Frankowska
  • Justyna Hanys
  • Katarzyna Grzęda
  • Jolanta Kryszczuk
  • Anna Bukowska
  • Robert Pobłocki
  • Marek Koniuszko
  • Anastazja Albrycht
  • Mariusz Dopierała
  • Szymon Shaman Orlovski
pasożyt