Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Ciąże nastolatek > Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?

Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zrobiłaś test ciążowy i wynik okazał się pozytywny. W jednej chwili czujesz, jak twoje życie przewraca się do góry nogami. Jednak najbardziej boisz się tego, jak zareagują Twoi rodzice. Boisz się na samą myśl o tej rozmowie. Jak im powiedzieć, że jesteś w ciąży? Poniżej znajdziesz wskazówki, które z pewnością Ci to ułatwią.
1
Przygotuj się do rozmowy z rodzicami. Bez względu na to jak blisko z nimi jesteś, z pewnością zastanawiasz się nad ich reakcją. Jeśli wiedzieli, że masz chłopaka i to akceptowali to będzie trochę łatwiej. Natomiast jeśli zabronili ci się z nim spotykać (a tym bardziej jeśli wyraźnie zabronili Ci współżycia), to może być ciężko. Z reguły wszyscy rodzice mają odmienne spojrzenie na seks i stosunki przedmałżeńskie, jednak w większości przypadków rodzice nigdy nie dają otwartego przyzwolenia.
2
Pamiętaj, że to, jak zareagują rodzice, zależne jest od ich charakteru. Niektórzy mogą zareagować zbyt gwałtownie, wyrażając swoje emocje poprzez krzyk, inni wręcz przeciwnie - będą siedzieć w milczeniu, zaś jeszcze inni będą się złościć, lamentować, itd. Pamiętaj jednak, iż nieważne jest jak przyjmą tą wiadomość, ponieważ i tak zawsze będą cię wspierać.
3
Znajdź odpowiednie słowa, np. "Chciałabym wam powiedzieć o czymś o czym jest mi trudno rozmawiać. Jestem w ciąży" a następnie poczekaj. Daj im czas na zastanowienie, na dotarcie do nich informacji, która na pewno będzie dla nich zaskoczeniem. Być może ich reakcja cię zaskoczy.
Jak w kreatywny sposób powiedzieć mężowi o ciąży?
Jak rozpoznać, że jest się w ciąży?
Jak nie rezygnować z siłowni będąc w ciąży?
Jak przetrwać upał w ciąży?
4
Uspokój rodziców, mów wszystko powoli. Odpowiadaj na ich pytania. Daj im czas na mówienie, wysłuchaj ich uważnie i nie przerywaj.
5
Powiedz im jak się czujesz. Wyznaj im, że wiesz, że ich zawiodłaś, że pewnie są tobą rozczarowani i że Ty też nie czujesz się z tym dobrze. Powiedź jak bardzo boisz się tego, co teraz będzie, mów o swoich obawach i niepokojach, ale też daj im do zrozumienia, że odpowiedzialnie chcesz ponieść konsekwencje. Nie możesz zachowywać się jak rozkapryszone dziecko, któremu zepsuła się zabawka. Teraz ty będziesz matką i będziesz miała dziecko.
6
Możesz skorzystać także z rad specjalistów. Będąc u lekarza lub w specjalnej poradni zapytaj, w jaki sposób poinformować rodziców o ciąży. Wizyta ta jest konieczna nie tylko dla Twojego zdrowia, ale także, po to by dowiedzieć się więcej szczegółów na temat twojego stanu. Lekarz z pewnością udzieli ci porad jak sobie z tym radzić.
7
Powiedz rodzicom, jaką decyzje pojęłaś. Rozmawiaj z nimi, z chłopakiem, może również z jego rodzicami. Może pomogą ci spojrzeć na nową sytuację w inny sposób. Nie mogą zmusić cię do niczego i ostateczna decyzja oczywiście będzie należeć do ciebie. Musisz sobie uświadomić, że nastoletnia mama spotka się z wieloma trudnościami chcąc pogodzić wychowanie małego dziecka z nauką, finansami itd., zatem dobrze jest mieć oparcie w rodzicach. Nie odrzucaj ich sugestii i prób pomocy.
8
Kolejne miesiące ciąży mogą być trudne. Będziesz mieć różne nastroje. Jednego dnia będziesz czuła radość, że będziesz miała dziecko, drugiego możesz być przerażona, opuszczona, nie gotowa na wzięcie tak wielkiej odpowiedzialności. Możesz czuć złość, wręcz wściekłość, winić wszystkich dookoła za twój stan. Wówczas będziesz szczególnie potrzebować wsparcia i rozmowy z kimś bliskim, kto jest gotowy ci pomóc i wysłuchać.
9
Pamiętaj, że rozmowa z rodzicami nie zawsze musi być taka straszna. Rodzice wcześniej czy później będą chcieli ci pomóc w tej trudnej sytuacji i udzielić wsparcia. Mogą być dla ciebie źródłem pociechy i zachęty. Czasami trudna sytuacja zbliża do siebie ludzi i wzmacnia więzi rodzinne.
 3.8/5 (36 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (38)

Krystel - 2016-07-15
Hej wam po 1rwsze starajcie się I spokój dla siebie i dziecko po 2 Ciąża to nie choroba i myscie o sobie i o tym dziecku.Porozmawiaj z partnerem że teraz musisz mieć spokój i potrzebujesz jego wsparcia psychicznego.Rodzice nie mają prawa dziecka w ciąży wyrzucić z domu .A ponadtto są domy samotnej matki .Tam będziesz mieć spokój ciszę aż do rozwiązania.
jaro - 2012-09-25
pointa jest prosta: "nie uważałaś jak robisz, to rób jak uważasz" - jeśli jesteście gotowe na seks to na ciąże też i trzeba sie z tym liczyć. nie trzeba było się puszczać, to nie byłoby ciąż, płaczu i zgrzytania zębami. ewentualnie zawsze jest coś takiego jak ABORCJA! myślcie pustaki co robicie a nie później płaczecie jakie życie jest okrutne -.-
dominisia22 - 2012-08-17

mam podobnie i nie wiem jak mam sobie z tym poradzić nie Wim jak powiedzieć mam rodzicom,.

xx - 2012-08-12
jakich pytań mogę spodziewać się ze strony rodziców kiedy oznajmię im, ze jestem w ciązy.
Pati - 2012-08-04
Hej.. mam 21 lat i podejżewam , że jestem w ciąży..to dla mnie jest targedia , bo właśnie zaczęłam nową pracę i zaczynam stawać na nogi, boję sie powiedzieć o tym rodzicom.. wiem , że zareaugują okropnie , wiem, że wyrzucą mnie z domu, a z tym chłopakiem zabronili mi sie spotykać.. a spotykam sie z nim już 7 miesięcy.. ehh co ja teraz pocznę.. proszę napiszcie jakieś słowa otuchy
Ania - 2012-07-26
W czerwcu skończyłam 18lat, okazało się, że jestem w 5tyg ciąży. Mam już jedno zdjęcie USG, byłam na pobieraniu krwi i badaniu moczu. Rodzice jeszcze o niczym nie wiedzą, nawet się nie domyślają. Ostatnio nawet upozorowałam okres żeby uniknąć pytań. Chcemy z chłopakiem powiedzieć zanim zacznie się rok szkolny, bo mam jeszcze 2 lata szkoły. Tylko boję się ich reakcji, ponieważ nie mam z nimi za dobrego kontaktu. Z tatą tym bardziej, z nim to praktycznie wgl nie rozmawiam. W jaki sposób można im to delikatnie powiedzieć?
szczęśliwa? - 2012-03-29

W styczniu ukończyłam 18 lat. Z chłopakiem jestem już 20 miesięcy, na współżycie zdecydowaliśmy się 15 miesięcy temu. Okres spóźnia mi się już 6 tygodni :(( Test ciążowy robiłam 3 razy, aż w końcu chłopak mnie namówił i zapisałam się na wizytę do ginekologa. Już jutro jedziemy razem i coraz bardziej się boję :( Chociaż wiem że mnie nie zostawi i wspiera mnie od początku to i tak się boję czy damy radę :( Najbardziej obawiam się rodziców a szczególnie taty ;( Wiem że chciałby dla mnie innego faceta ale ja go nie wymienię a w tej sytuacji to już w ogóle :/ Rozmowa z nimi to będzie tragedia bo wiem, że tata nie będzie mieć do mnie pretensji lecz do mamy bo z nią mam lepszy kontakt i on będzie po niej krzyczeć- a mama przeze mnie jak zwykle będzie miała przesrane ;(( Strasznie się boję jak powiedzieć o tym rodzicom :( I czy powiedzieć sama czy w obecności chłopaka?

Proszę o rady. chybie.klaudia@interia.pl

kamila - 2012-03-20
witam... mam 16 lat, jestem w 6 miesiącu ciąży... mój chłopak ma 24 lata i po mino tego że jestem z nim juz póltora roku to moi rodzice nic nie wiezą o tym, że jesteśmy razem... chcę już powiedzieć mamie o ciązy ale sie bardzo boję... proszę o pomoc...
zadowolona - 2012-02-09
Dziewczyny ja tak samo miałam obawy przed reakcja rodziców:) ale najpierw wypytalam ich czy by chcieli zostac dziadkami i czy wola miec wnuczka czy wnusie:D natomiast moja mama domyślała sie o ciąży jak poprosilam ja o poszukanie mi ksiażeczki ubezpieczeniowej:) a no i przygotowywalam ich do tej wiadomości pomalu stopniowo;p az nadszedl taki dzień w ktorym powiedzialam ze mam dla nich niespodzianke i powiedziałam prawde ze jestem w ciązy w 7 tygodniu. Nie powiem bo rodzice byli w szoku ale po ich minach bylo widac ze sie cieszyli:) no ale nie omineło mnie ich gadanie i wypytywanie sie o planach na przyszlosc co z chłopakiem zamierzamy:) i wlasnie najlepiej jest przygotowac taki plan niz przy rodzicach pozniej o tym myslec. i powiem wam tak ze teraz mam straszne wsparcie u rodzicow a zwlaszcza u mamy:) dziadkowie już wózek oglądaja:D wiec dziewczyny nie ma czego sie bac wiadomo ze rodzice beda wkurzeni przez pewien okres czasu ale zobaczycie ze pozniej im przejdzie a jak sie pociecha urodzi to bedzie ich najwiekszym oczkiem w glowie:)
dziewczynasam32 - 2012-01-30
mam 15 lat i jestem w 2 gim . Po pijaku z kolegą współżyłam , ale właśnie nie wiem czy jestem w ciązy ale tak mi sie zdaje ; ( . Boję się reakcji rodziców. Dzisiaj mam zamiar zrobić test , ale ciarki mnie przechodzą . Najbardziej boję się reakcji rodziców i znajomych . Nie wiem jak to będzie ; ( . Jeżeli ktoś mógłby mi pomóc proszę pisać na e-mail : tuska_xdd@buziaczek.pl
Lips - 2012-01-26
mam 15 lat , jestem w 3 gimn .. mam chłopaka 7 lat starszego który dużo zarabia i jestem w 2 mies ciąży.. nie wiem jak powiedzieć o tym rodzicom.. pomóżcie proszę.. ;( .
patrysia1717 - 2012-01-03
Dziewczyny pomożcie mi zrobilam dzisiaj niedawno test i wyszedl wynik pozytywny czy to ma znaczenie czy robi sie wieczorem czy rano test?? Okres spoznia mi sie juz 6 dni ostatnio z chlopakiem kochalismy sie 19 grudnia ale mowi ze nie zostal we mnie a jednak cos tu jest nie tak... mam bolesne pierski poli mnie brzuch normalnie jak na okres mowilam mamie to mama mowila ze moze w ciazy jestem a ja powtarzalam ze napewno nie az wkoncu zrobilam tet i okazalo sie ze jeste. Jak mam im o tym powiedziec?? Pomożcie napiszcie na e-maila knecia_18@op.pl
Blanka - 2011-12-26
Ja tż spodziewałam się dziecka w wieku 15 lat ale już mam 21 i mam piękną zdrowa cóeczkę a teraz jestem w ciąży znowu i będzie synek! Ja też bałam powiedzieć o ciąży rodzicą ale jak im powiedziałam to mi dużo pomogli i oni i ojciec dzieci.
AbbyK000 - 2011-11-19
Mam 17 lat, jestem w 6tyg. ciąży, chodzę do 2 kl liceum i bardso chcialabym skonczyc szkole i isc na studia. Chodzę z 3 lata starszym chłopakiem, który pracuje i zarabia dość dużo, wiem że poradzilibyśmy sobie, ale nie wiem jak powiedziec o tym moim rodzicom.. Od początku są przeciwni mojemu chłopakowi, teraz nawet nie wiedzą że jestem z nim bo nie mowilam im zeby ich nie denerwowac. Teraz nie wiem co mam zrobic:(... Proszę pomóżcie. Moje relacje z rodzicami nigdy nie były najlepsze, zawsze się kłóciliśmy i pare razy mówili ze jak mi sie nie podoba mogę sie wyprowadzic itd.. Boję się że wszystko będzie nie tak;(. Ja cieszę się że będę miała dziecko, boję sie tylko reakcji rodziców. chce skonczyc szkole i chodzic do niej do ostatniego dnia ciąży, ale nie wiem jak zareagują nauczyciele i ludzie w szkole.. POMÓŻCIE!
shakira - 2011-11-09

do Kasia23: Nie bój się. Rodzice nie są twoimi wrogami i cię kochają. Jeśli się zdenerwują to tylko na chwilkę, ewentualnie na parę dni. Im szybciej im powiesz tym szybciej będziesz mieć to z głowy i przestaniesz się martwić. Skoro twój brat ma też dziecko to rodzice pewnie są już z grubsza przyzwyczajeni do takich niespodzianek. Trzymam kciuki i napisz jak poszło. Pozdrawiam

Kasia23 - 2011-11-08
mam 23 lata i jestem w ciąży, boję się powiedzieć rodzicom, siostrze i nawet przyjaciółkom o tym, bo wszyscy mają negatywne nastawienie do tego. Z chłopakiem jestem prawie rok, a pamiętam jak mój 26 letni brat powiedział rodzicom o tym, że będzie tatą i nie była to miła reakcja a co dopiero ja... tak bardzo się boję...
Monia - 2011-10-11
cześć wam. 17 lat i bardzo podobny problem. Nie jestem pewna do końca czy jestem na prawdę w ciąży. Mam chłopaka od 7 miesięcy i jesteśmy aktywni sexualnie od jakiegoś czasu, już 3 raz mamy taki problem, robiłam test i wynik wyszedł ujemnie. Teraz dopiero pare dni jest po stosunku ale nie mam odwagi zrobić testu a co dopiero rodzicom powiedzieć. Jak by się okazało że jestem w ciąży to mam po szkole, rodzice mnie z domu wyrzucą. Dobrze że mam duże wsparcie w chłopaku. :) pomóżcie. Co mam zrobić jak okaże się że to ciąża.
Akaba - 2011-09-23

do Majli: na pewno jakoś się ułoży. nie odkładaj na później poinformowania rodziców bo im bardziej będziesz zwlekać tym bardziej będziesz się denerwować a nerwy i stres mogą zaszkodzić dziecku. nie bój się powiedzieć, nie masz nic do stracenia. W najgorszym wypadku trochę będą krzyczeć ale wykrzyczą się wygadają i będzie spokój. A za parę miesięcy zobaczysz że twoja mama będzie się jeszcze cieszyć że na świat przyjdzie wnuk lub wnuczka. Idź teraz prosto do rodziców i powiedz - nie zastanawiaj się tylko to zrób. tak jak się skacze na głęboką wodę. Nabierz głęboko powietrze i to powiedz.

Majli - 2011-09-23
Cześć, mam 17 lat i chodzę do 2 kl technikum, jestem w 7 tyg ciąży :(( moi rodzice tego nie wiedzą jeszcze, bardzo się boję im to powiedzieć. Z chłopakiem jestem dopiero 2 mies :(( Tragedia... Myślę że znajdę tu jakieś porady...:(
małolata - 2011-08-19

Paula napisał

,także js=estem w ciaży. mam 18lat, jestem w klasie maturalnej...nie wiem jak powiedzieć rodzicom o ciazy. to bardzo trudne.

Słuchaj powiedz normalnie jednak jesteś dorosła ;)

A jest XXI wiek a takie rzeczy się zdarzają ;P

Powodzenia ;P

Paula - 2011-08-04
także js=estem w ciaży. mam 18lat, jestem w klasie maturalnej...nie wiem jak powiedzieć rodzicom o ciazy. to bardzo trudne.
rozpaczona - 2011-04-15
cześć mam 16 lat i tak problem ponieważ moi rodzice nie wiedzą ze jestem aktywna seksualnie a robiłam to po raz3. Zabezpieczyliśmy się lecz gumka była uszkodzona i pękła ;/ Robiłam test wynik był ujemny lecz czuje ze coś jest nie tak zamierzam iść do ginekologa i żeby wszystko zostało wyjaśnione. Ale jeśli będę w ciąży to ja nie mam pojęcia jak ja to powiem rodzicom strasznie boje się ich reakcji i wszystkiego :( przeszło mi nawet przez głowę aby się zabić bo nie wiem jak to będzie...pomóżcie co mam zrobić?
anioł - 2011-04-06
hej mam 19lat i jestem w ciazy i nie wiem jak mam powiedziec rodzicom bardzo sie boje jak moj tata na to zareaguje .
moze doradzicie jak mam to zrobic
Ona91 - 2011-03-12
Hej dziewczyny, Mam 20 lat, jestem z chlopakiem od 2 lat. Wczoraj okazalo sie ze jestem w ciazy. Jestem zalamana, za to chlopak sie cieszy. Jedynym naszym problemem sa rodzice... Jego moze zoni mnie zabija!!!;/ Nie wyobrazam sobie jak to przyjma!!! Boje sie ich reakcji, nawet nie wiem jak im to powiedziec;(;( Moze cos doradzicie;*
Jakaś - 2011-03-04
Hej mam 17 lat jestem w 3 miesiącu ciąży nie wiem jak mam powiedzieć o tym rodzicom a bardzo się boje. Mój tata powiedział że mi pomoże a mama że poda mi tabletki bym poroniła. Mój chłopak wie że będzie tatą ja mieszkam w Danii a on w Polsce jest nam jeszcze trudniej niż innym. Piszcie co mam zrobić !!
Femme - 2011-02-17
do aniadomin: najpierw dowiedz się ile lat mieli twoi rodzice jak cię poczęli (od ich wieku odejmij swoje lata i 9 msc ciąży czyli ok 23 lata). Sprawdź czy byli już małżeństwem. Często się zdarza, że np. mama była w 2 msc ciąży jak brała z ojcem ślub. Jeśli jednak tu rodzice będą "czyści" to im wytłumacz, że prędzej czy później chciałaś mieć dziecko i skoro jest prędzej to nawet lepiej, bo szybciej wychowasz a dziecko będzie mieć młodą matkę. Nie bój się rozmowy z rodzicami. Jesteś w ciąży i nic tego już nie zmieni - nawet ich krzyki, a oni są tego świadomi. Możesz również wysłać mamie sms "jestem w ciąży, pogadamy za 2 dni" - wówczas mama z tatą przedyskutują całą sprawę, emocje opadną a ty będziesz mogła porozmawiać z nimi na spokojnie.
aniadomin - 2011-02-17
hej dziewczyny. mam 22 lata i pare dni temu dowiedziałam sie ze jestem w ciąży. mam kochającego chłopaka, mieszkamy razem a właściwie to z jego mamą, ale mamy swoją górę. jego mama jest bardzo wyrozumiala i cieszy się z dzidziusia. jednak moi rodzice są bardzo zasadniczy i konserwatywni...bardzo boję się ich reakcji, tego że będą wrzeszczeć i mi wypominać. właściwie jestem tego pewna. proszę pomóżcie mi jak im to wytłumaczyć...
Jul - 2011-02-11
Mam problem wlasie w tym temacie,ale jestem troche moldsza nie jest to moj narzeczomy, ani maz.(Pradopodobnie zwiazek jest staly) jeszce dodam ze on jest ode mnie starszy. Czy moglamym dostac jakies rady?
Goga - 2010-10-25

Quote From kcm,
Witajcie, mam 19 lat i tydzien temu z moim narzyczonym ze jestem w 5-tym miesiącu ciąży.Nie mam pojecia jak powiedzieć o tym mamie, od 7 roku życia wychowywała mnie sama i wiem że nie bedzie zachwycona jest jeden plus tego traktuje mojego partnera jak swojego syna. Pomóżcie mi .pozdrawiam

Nie martw się. Mama to jakoś zrozumie - w końcu też jest kobietą i też kiedyś w ciąży była. Poza tym wszyscy dziadkowie uwielbiają swoje wnuki. Myślę że mama na początku będzie zaskoczona ale w końcu będzie cię wspierać i ci pomagać.

kcm - 2010-10-23

do SABA Dziękuję pozdrawiam:)

Saba - 2010-10-22

Quote From kcm,

Myślę że nie powinnaś się obawiać mamy. Mama to zrozumie - prędzej czy później a może się nawet ucieszy. Jedyne co ją może zmartwić to problem z późniejszym studiowaniem więc musisz sobie to przemyśleć. Co zrobisz? Czy pójdziesz na studia zaocznie czy wieczorowo? Twój chłopak mógłby chodzić na dzienne a ty na wieczorowe lub odwrotnie - aby dziecko nie zostawało same. Powiedz mamie, że nie chcesz przerywać edukacji, że sobie poradzisz, że kochasz swojego narzeczonego. Mama nie będzie się tak martwić jeśli się dowie że będziesz studiować - bo to bardzo ważne. Na początku może mama się zezłościć, ale się nie martw. Myślę że już po kilku minutach się opamięta a po kilku godzinach będzie nawet zadowolona że będzie mieć wnuka.

kcm - 2010-10-22

tatus24 - 2010-05-18
Te rady są do niczego. Na pewno nie pisał ich żaden psycholog. U nas było niespodziewanie. Poznałem Martę jak była na 3 roku pedagogiki. Spotykaliśmy się jakoś 3 tygodnie.później zostaliśmy parą.po 2 miesiącach, podczas naszego wspólnego pierwszego razu, od razu zaszła w ciążę. Oboje byliśmy przerażeni! Nie znaliśmy się prawie wcale. Jej rodzice nie mieli pojencia o mnie wogle. Marta się zmartwiała przez półtora miesiąca, wogle mnie nie sluchala zeby powiedziec jej rodzicom. No w koncu powiedziala. Rodzice najpierw nie mogli uwierzyć, a potem ją przytulili i powiedzieli, ze wszystko bedzie dobrze. O ojca nawet nie pytali, dopiero po kilku godzinach chyba. Tak wazne jest dla rodzicow dziecko ze ttylko o nie sie martwia. Potem dopiero zaczeli myslec kto jest ojcem i zapytali i poznalismy sie. Przez te poltora miesiaca dziewczyna byla dla mnie okropna tak jak piszesz Feminista ciągle mowila, ze to jej dziecko i co to ona teraz zrobi tak jakby mnie wogle nnie bylo w tym. Juz nawet chcialem ja zostawic, bo nie moglem tego zniesc czujac sie obwiniany za wszystko i odrzucony calkiem ale do czasu. Bo jak powiedziała rodzicom to oni ją wytulili i byli z nią. Dam wam taką radę, żebyście do rodziców poszły jak najwczesniej, najlepiej ze lzami w oczach i totalnym zalamaniem, wtedy naturalnie odpowiedzą litością. A jak bedziecie sie cieszyc to powiedza, ze nie zdajecie sobie sprawy ile to klopotu z dzieciem i beda moze nawet zli na was. Ale jak juz pociesza i zaakceptuja to poczekajcie pare dni i to juz smialo okazujcie, ze sie cieszycie z dziecka a jeszcze nigdy nie otrącajcie ojcow bo oni są w takim samym szoku jak wy i jesli nie poczują od początku, że są ojcami to mogą odejść i odrzucić dziecko i kobiete. Taka natura, ja naprawde bylem na granicy, dobrze ze sie zmienilo wszystko. Teraz jestem szczesliwym tata 2 letniej Justynki i spodziewamy sie drugiego dziecka, a w sierpniu bierzemy slub.
Malinka:) - 2010-05-01
Ja sie wlasnie dowiedzialam ze jestem w ciazy, ale jeszcze nikomu nie powiedzialam. Boje sie reakcji rodzicow. Ale chlapakaa nie,bo wiem ze bedzie mnie wspieral :) Sa odpowiedzialni meszczyzni na swiecie:)
roxi - 2010-04-14

mika, a ma braci ten twój chłopak? oczywiście stanu wolnego ;)))

mika - 2010-04-14
Angel ja się z Tobą nie zgadzam i w pełni popieram Feministe. Jestem w ciąży i mój chłopak nie pozwala mi myśleć, że to tylko moja sprawa. Wspiera mnie od pierwszej chwili i mówi jak cieszy się ze mną. Feminista i mój chłopak może i są w mniejszości swojego gatunku ale ja szczerze wierze, że faceci potrafią być odpowiedzialni.
Angel ... - 2010-03-03
Feminista , przecież mężczyźni uciekają od odpowiedzialności , tylko by chcieli "seksu" (przyjemności) ,a jak okazuje się że jego partnerka jest w ciąży to ucieka od problemu i mówi że to nie jego dziecko. Więc jak można nazwać to "coś" związkiem !?
Feminista - 2010-03-03
Jedno co mi sie nie podoba to ze zbyt duzo zwala sie na jedna strone, my panowie tez mamy prawo do dzieci przez nas splodzonych. Traktujcie zwiazki jako My a nie Ja+Ty!

pozdrawiam
Oczywiście poczęcie dziecka jest w większości dziełem przypadku. Tylko nieliczne pary świadomie starają się o dziecko....
Jak przygotować się do poczęcia dziecka?
Oczywiście poczęcie dziecka jest w większości dziełem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt