Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Trądzik > Jak skutecznie zwalczyć trądzik?

Jak skutecznie zwalczyć trądzik?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Wiele kobiet próbuje uporać się z trądzikiem. Próbujemy wszystkiego, jednak często okazuje się to nieskuteczne. Problem ten dotyczy głównie młodych osób, które wkraczają w okres dojrzewania. Ten przykry problem spowodowany jest stresem bądź po prostu hormonami, które w młodym wieku szczególnie buzują. Jak sobie z tym poradzić? Jak pozbyć się trądziku i sprawić, aby nasza twarz była piękna każdego dnia? Nic prostszego! Gdy tylko przeczytasz ten poradnik będziesz wiedział co robić.
Rzeczy, których potrzebujesz:
aloes, woda, mięta, moździerz porcelanowy, awokado, cytryna, wacik do twarzy, drożdże, mleko, kefir, jajka, sól z Morza Martwego
1
Aloes 

Pierwszym prostym sposobem na pozbycie się wyprysków na twarzy, jest uprawa aloesu. Kiedy roślina jest dojrzała, z jej liścia możemy wydobyć cenny sok, który ma właściwości naprawcze i przeciwzapalne. Można zakupić także żel Aloe Vera. Efekty będzie widać, jeśli nałożymy go 2-3 razy dziennie na wypryski, zostawimy go na 10 minut, po czym spłuczemy letnią wodą. Po kilku dniach trądzik zacznie powoli znikać, a twoja skóra odrodzi się na nowo.
2
Mięta 

Jesteś prawdziwym szczęściarzem jeśli w swojej doniczce na parapecie hodujesz mięte. Jak wiadomo ma ona właściwości przeciwzapalne oraz antybakteryjne. Nie ma nic trudnego w uprawianiu tej rośliny, a jest tak bardzo pożyteczna. Otóż, aby pozbyć się przykrego problemu listki mięty miażdżymy w moździerzu tak, aby powstała maź. Następnie nacieramy nią skórę dotkniętą trądzikiem! Jest to wspaniały, przyjemny proces, ponieważ mięta bardzo pachnie oraz daje działanie chłodzące. Po 10 - 15 minutach spłukujemy zimną wodą. Efekty widać po kilku zastosowaniach, więc nie zrażaj się jeżeli za drugim razem twój problem nie zniknie.
3
Awokado 

Trudno w to uwierzyć, ale takie samo działanie jak mięta ma również awokado! Każdemu kojarzy się ono z cerą suchą i dojrzałą, a jak nam wiadomo ma ono olej, który wspaniale oczyszcza skórę, pory i co najważniejsze likwiduje trądzik. Aby sporządzić wspaniałą recepturę musimy najpierw przekroić owoc na pół i wyjąc z niego pestkę. Następnie widelcem rozgnieść miąższ oraz dodać tam kilka kropel wody. Przygotowaną maseczkę nakładamy na twarz, trzymamy 30 min. po czym zmywamy letnią wodą. Po kilku użyciach cera odzyskuje swój blask i pozostawia naszą skórę nieskazitelnie czystą.
4
Cytryna 

Cytryna to najbardziej znany sposób na pozbycie się trądziku. Należy pamiętać, że poddając się tej terapii nasza cera może stać się wrażliwa i jasna. W takim przypadku najlepiej rozcieńczać sok z wodą. Na początku mały test. Musisz sprawdzić czy skóra nie jest nadwrażliwa. W przypadku gdyby taka właśnie była, nie należy stosować cytryny. Jak przygotować?  
  1. Wyciskamy sok z jednej połówki cytryny (najlepiej dodajmy odrobinę wody).
  2. Namoczmy w roztworze wacik i przetrzyjmy obszar na którym znajduje się trądzik.
    Powyższe czynności wykonujemy wieczorem. Skórę zostawiamy tak nawilżoną przez całą noc, po czym rano zmywamy.
5
Drożdże 

Wspaniałym produktem, który usuwa przykry problem okazują się drożdże. Jak nam wiadomo bogate są w witaminy: B (B1, B2, B3, B5, B6, B9, B12), E, D i H, a także sole mineralne. Domowa maseczka z tego właśnie składnika ma działanie przeciwtrądzikowe, oczyszczające, odżywcze oraz wzmacniające. Aby sporządzić maseczkę wystarczy zmieszać 2 dkg drożdży z 2 łyżkami mleka, po czym nałożyć ją na miejsca zarażone trądzikiem. Zmywa się ją po 15 - 20 minutach ciepłą wodą!
6
Kefir 

Czy wiedzieliście, że kefir nie tylko gasi pragnienie, ale również działa jako środek na kojenie bólu? Nasza skóra odzyska dawny blask, jeśli nałożymy go na naszą twarz. Podobno ma on działanie anty trądzikowe. Nie dowiemy się jeśli nie spróbujemy, więc do dzieła!
7
Jajka 

Jajka są bardzo bogate w witaminy oraz minerały. Osoby, u których pojawił się trądzik powinny zrobić sobie z nich maseczkę, która usunie z naszej skóry wszystkie niedoskonałości! Bardzo tani i sprawdzony przepis. Wystarczy ubić jedno białko z sokiem z połówki cytryny, następnie nałożyć masę na twarz na 10-15 minut. Jeśli jesteś uczulony na jajka powinieneś zachować szczególną ostrożność!
8
Sól z Morza Martwego 

A co powiecie na sól z Morza Martwego? Zawiera ona magnez, potas, wapń, brom, czy żelazo, które pomagają w leczeniu chorób skóry (łuszczycy), schorzeń alergicznych, choroby łojotokowej i przede wszystkim trądziku. Regeneruje naszą skórę, łagodzi podrażnienia i stany zapalne skóry. Aby wygrać walkę z wypryskami, należy codziennie przemywać twarz wodą, w której rozpuszczona jest sól morska.
Wskazówki
  • Maseczki nakładaj regularnie.
Ostrzeżenia
  • Wszystko rób zgodnie z instrukcją.
Przeczytaj teraz: Domowe sposoby na trądzik
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

ANIALOC - 2016-02-22
Przez ile gdzies tak trzeba tak robic
Piotrdivine - 2016-01-19
Wiadomo - nie próżnować w sypialni. Młodość powinna być gorąca....
Trądzik to zmora niejednej z nas. Potrafi znaleźć drogę do naszej buzi, ale nie śpieszno mu, by nasza buzię opuścić. Na...
Jak zrobić maseczkę na trądzik z bazylii?
Trądzik to zmora niejednej z nas. Potrafi znaleźć drogę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt