Jak rozmawiać z mężem?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dlaczego prawidłowa komunikacja w związku jest ważna? Czy jest ona najważniejszą częścią związku? Komunikacja werbalna i niewerbalna jest istotnym elementem każdego związku, przyjaźni czy relacji biznesowych. Zależy nam, aby to, co mamy do przekazania zostało dobrze zrozumiane i odebrane we właściwy sposób. Poniżej znajdziesz kilka prostych i łatwych porad dotyczących skutecznego komunikowania się ze swoim partnerem.
1
Mów to co myślisz i myśl tak, jak mówisz.
2
Rób to co mówisz i mów to co robisz. Staraj się, aby twoje słowa były zawsze poparte czynem a czyny słowami.
3
Twoje myśli, uczucia, potrzeby, chęci, sympatie i antypatie są ważne i uzasadnione. Każde z tych uczuć powstało z powodu jakiegoś doświadczenia. Musisz ustalić to, co dzieje się wewnątrz ciebie a następnie znaleźć odwagę na wyrażenie swoich uczuć. Wyrażanie tych uczuć oznacza, że się dobrze znasz i akceptujesz taką jaką jesteś. Inni ludzie nie muszą cię rozumieć czy się z tobą zgadzać.
4
Uczucia innych ludzi są równie ważne jak twoje własne. Nie musisz ich rozumieć lub się z nimi zgadzać, lecz powinnaś je zaakceptować.
5
Zwracaj uwagę na potrzeby. Kiedy potrzeba jest niezaspokojona staje się problemem. Mamy wiele okazji do zdobywania doświadczeń oraz wyrażania uczuć i problemów w naszych związkach. Najczęstszym sposobem wyrażania problemów a tym samym najbardziej bezproduktywnym i szkodliwym jest skarżenie się, obwinianie i krytykowanie. Następnym razem, gdy pojawi się jakiś problem, staraj się określić swoją potrzebę. Skup się na tym, co chcesz, aby się stało, zamiast na tym, co się nie stało.
6
Ucz się mówić całą prawdę - a nie tylko "twoją" prawdę. Twoja prawda to to co się dzieje wewnątrz i na zewnątrz ciebie w danej chwili. Powiedz wszystko o tym co myślisz, jak się czujesz i czego chcesz.
7

Naucz się słuchać. Prawidłowe słuchanie jest podstawową i bardzo ważną umiejętnością. Aby nauczyć się słuchać, potrzeba dużo czasu i praktyki. Umiejętność ta jest niezwykle ceniona przez innych, zatem warto się jej nauczyć. Podczas rozmowy z partnerem poproś go, aby powiedział ci więcej na dany temat. W ten sposób okażesz mu swoje zainteresowanie danym problemem a tym samym jego osobą. (dowiedz się więcej: "Jak słuchać"?)

Co mężczyźni cenią w kobietach?
Jak nie dać sobą manipulować?
Jak rozpoznać, że mężczyzna cię okłamuje?
Jak się dowiedzieć czy się podobam?
Przeczytaj teraz: Jak rozmawiać z partnerem?
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Sylviaa - 2010-08-03
Z mężem czy żoną powinno się rozmawiać jak z najlepszym przyjacielem. Bo kim innym ta osoba powinna dla nas być? Skoro za kogoś wyszliśmy oznacza, że ufamy i polegamy na tym kimś w każdym aspekcie życia. Dlatego nie należy traktować męża lub żony jak wroga czy osobę z rywalizującej nam drużyny.
 
Na początku są zauroczenia (czasem mniejsze, czasem większe), po których często pozostajemy ze złamanym sercem. Dopiero...
Jak stworzyć udany związek?
Na początku są zauroczenia (czasem mniejsze, czasem większe), po których często...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt