Jak rozmawiać z mężem?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dlaczego prawidłowa komunikacja w związku jest ważna? Czy jest ona najważniejszą częścią związku? Komunikacja werbalna i niewerbalna jest istotnym elementem każdego związku, przyjaźni czy relacji biznesowych. Zależy nam, aby to, co mamy do przekazania zostało dobrze zrozumiane i odebrane we właściwy sposób. Poniżej znajdziesz kilka prostych i łatwych porad dotyczących skutecznego komunikowania się ze swoim partnerem.
1
Mów to co myślisz i myśl tak, jak mówisz.
2
Rób to co mówisz i mów to co robisz. Staraj się, aby twoje słowa były zawsze poparte czynem a czyny słowami.
3
Twoje myśli, uczucia, potrzeby, chęci, sympatie i antypatie są ważne i uzasadnione. Każde z tych uczuć powstało z powodu jakiegoś doświadczenia. Musisz ustalić to, co dzieje się wewnątrz ciebie a następnie znaleźć odwagę na wyrażenie swoich uczuć. Wyrażanie tych uczuć oznacza, że się dobrze znasz i akceptujesz taką jaką jesteś. Inni ludzie nie muszą cię rozumieć czy się z tobą zgadzać.
4
Uczucia innych ludzi są równie ważne jak twoje własne. Nie musisz ich rozumieć lub się z nimi zgadzać, lecz powinnaś je zaakceptować.
5
Zwracaj uwagę na potrzeby. Kiedy potrzeba jest niezaspokojona staje się problemem. Mamy wiele okazji do zdobywania doświadczeń oraz wyrażania uczuć i problemów w naszych związkach. Najczęstszym sposobem wyrażania problemów a tym samym najbardziej bezproduktywnym i szkodliwym jest skarżenie się, obwinianie i krytykowanie. Następnym razem, gdy pojawi się jakiś problem, staraj się określić swoją potrzebę. Skup się na tym, co chcesz, aby się stało, zamiast na tym, co się nie stało.
6
Ucz się mówić całą prawdę - a nie tylko "twoją" prawdę. Twoja prawda to to co się dzieje wewnątrz i na zewnątrz ciebie w danej chwili. Powiedz wszystko o tym co myślisz, jak się czujesz i czego chcesz.
7

Naucz się słuchać. Prawidłowe słuchanie jest podstawową i bardzo ważną umiejętnością. Aby nauczyć się słuchać, potrzeba dużo czasu i praktyki. Umiejętność ta jest niezwykle ceniona przez innych, zatem warto się jej nauczyć. Podczas rozmowy z partnerem poproś go, aby powiedział ci więcej na dany temat. W ten sposób okażesz mu swoje zainteresowanie danym problemem a tym samym jego osobą. (dowiedz się więcej: "Jak słuchać"?)

Jak rozmawiać z mężczyzną o uczuciach?
Jak utrzymać związek?
Jak szanować kobietę?
Jak się pogodzić po kłótni?
Przeczytaj teraz: Jak utrzymać związek?
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Sylviaa - 2010-08-03
Z mężem czy żoną powinno się rozmawiać jak z najlepszym przyjacielem. Bo kim innym ta osoba powinna dla nas być? Skoro za kogoś wyszliśmy oznacza, że ufamy i polegamy na tym kimś w każdym aspekcie życia. Dlatego nie należy traktować męża lub żony jak wroga czy osobę z rywalizującej nam drużyny.
Umiejętność dobrej i konstruktywnej rozmowy jest ważnym fundamentem każdego związku. Wydaje ci się, że ty i twój...
Jak rozmawiać z partnerem?
Umiejętność dobrej i konstruktywnej rozmowy jest ważnym fundamentem każdego związku...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Merda
  • Asia Kalamarz
  • Janusz Dudała
  • Alina Wójtowicz
  • Paulina Jaszczak
  • Agnieszka Wysocka
  • Anna Janowiecka
  • Lidia Baran
  • Joasia Szczeglik
  • Katarzyna Kalista
  • Ewa Kowalak
  • Bozena Lodzinska
pasożyt