Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak udawać chorobę?
Jak udawać chorobę?

Jak udawać chorobę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (153 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czy masz rodziców, którzy bardzo mocno cię kochają i którzy zrobiliby wszystko żeby cię ochronić? Czy jesteś zdolny do tego by ich okłamać? Czy jesteś gotów, nadwyrężyć zaufanie twoich rodziców i wziąć odpowiedzialność za wyniki twojej nauki? Jeśli tak, przeczytaj i naucz się kilku trików.
1

Zaplanuj swoją chorobę.

Zazwyczaj najlepszym dniem, aby opuścić szkołę jest środa. Jest ona w środku tygodnia i nie jest szczególnie ważnym dniem. Możesz właśnie wtedy dostać zadania na czwartek lub piątek. Jeśli Cię nie będzie, nie dostaniesz pracy na weekend. Będziesz miał czas tylko dla siebie, na wszystko, co tylko chcesz. Nie próbuj udawać choroby w poniedziałek, może to wzbudzić podejrzenia rodziców, którzy zauważą, że Twoje problemy zdrowotne wystąpiły akurat wtedy, kiedy ty powinieneś iść do szkoły. Nie udaj choroby także po wakacjach czy dłuższej przerwie w nauce – rodzice pomyślą, że chcesz mieć dodatkowy dzień wolny i na pewno wyślą cię do szkoły.

  • Kup niektóre rekwizyty. Zielona maź wisząca z Twojego nosa lub sztuczne wymioty przekonają rodziców o twojej chorobie. Zadbaj o to, by twoje czoło było ciepłe – spróbuj wejść i zejść krzesła ok. 40 do 50 razy, potem cicho zrób kilka pompek i usiądź.

  • Jeśli wśród Twoich znajomych panuje jakaś choroba, dowiedz się wszystkiego o jej objawach. Możesz spokojnie ją udawać, a później oznajmisz jakie to szczęście, że ciebie ominęło.

  •  Jeśli masz rodzeństwo, które chodzi do tej samej szkoły, co ty, upewnij się czy nie będzie w tym samym czasie udawać choroby. Może to wprowadzić duże zamieszanie.

Jak leczyć bostonkę?
Jak zrobić masaż kanału łzowego u noworodka?
Jak nie iść do szkoły?
Jak karmić chore dziecko?
2

Rozpocznij wszystko w nocy.

Jeśli następnego dnia planujesz zostać w domu, powiedz rodzicom, że nie najlepiej się czujesz już wieczorem.

  • Jeśli byłeś wcześniej chory, możesz powtórzyć objawy choroby. Będzie to bardziej realne.

  • Jeśli spotkałeś kogoś, kto nie czuł się najlepiej i miał dreszcze, możesz udawać te same objawy. Będzie wyglądało na to, że się zaraziłeś.

  • Problemy z żołądkiem. Podczas kolacji nie jedz dużo. Jeśli rodzice zapytają czy coś jest nie tak, odpowiedz, że boli cię brzuch. Zadbaj o to by ukryć jedzenie w pokoju, będziesz mógł wówczas pominąć posiłek, gdyż "nie czujesz się dobrze". Zabierz się za odrabianie zadania domowego. Co jakiś czas pochyl i trzymaj głowę w dół, rodzice zauważą, że ból nie pozwala ci normalnie pracować.

  • Ból gardła zadziała tylko wtedy, gdy twoi rodzice nie są przesadnie przewrażliwieni. Jeśli masz nadopiekuńczych rodziców, mogą od razu wysłać cię do lekarza i kłamstwo się wyda. Dzień przed planowaną chorobą powiedz rodzicom, że czujesz drapanie w gardle. Wieczorem powiedz im, że jesteś bardzo zmęczony i boli cię głowa.

  • Chcesz udawać, że masz dreszcze lub grypę? Oddychaj przez usta, tak jakby Twój nos był zatkany. Noś kilka warstw odzieży, będzie to wyglądało tak jakbyś miał dreszcze. Kichaj głośno i wysiąkaj nos przed rodzicami. Zrób to nie tylko wtedy, gdy są obok, ale także tak, wymogli cię usłyszeć w sąsiednim pomieszczeniu. Gdy rodzice nie patrzą, pocieraj swoje oczy i czoło, sprawi to, że Twoja twarz będzie ciepła i czerwona. Następnie podejdź do nich i powiedz, że nie czujesz się zbyt dobrze.

3

Idź do łóżka wcześniej.

Nie mów nic. Gdy siedzisz w pokoju razem z rodzicami, po prostu wstań, idź do siebie i połóż się. Nie myj zębów – prawdopodobnie przyjdą do ciebie, by przypomnieć ci o tym. Będą się wówczas zastanawiać czy wszystko z tobą w porządku i czy dobrze się czujesz. Opisz wówczas swoje "objawy" choroby.

4

Podnieś swoja temperaturę.

Jeśli rodzice mierzą ci gorączkę w ustach pod językiem, jest na to prosty sposób. Przed pomiarem udaj się do toalety, pod pretekstem, że źle się czujesz. Przepłucz usta gorącą wodą, szczególnie pod językiem. Teraz możesz przystąpić do mierzenia gorączki.

5

Obudź się w środku nocy.

Jeśli udajesz kłopoty z żołądkiem, obudź rodziców o 1 w nocy i powiedz, że właśnie wymiotowałeś. Jeśli udajesz grypę lub ból gardła, zacznij kaszleć tak głośno, by ich obudzić. Gdy usłyszysz, że do ciebie idą, pocieraj energicznie czoło i twarz aż będą czerwone.

6

Nie spij do późnych godzin nocnych.

Sprawi to, że pod Twoimi oczami pojawią się nieestetyczne worki – będziesz miał uzasadnione powody, by mieć dzień wolny. Wyśpisz się w ciągu dnia.

7

Podkreślaj objawy swojej wymyślonej choroby w godzinach porannych.

Szczególnie niechętnie i powoli wstań z łóżka. Ubierz się powoli, ale niezbyt wolno. Pomiń guzik, uczesz się niestarannie i nie sznuruj butów. Wybierz i przygotuj sobie śniadanie, tak jakbyś nie miała apetytu. Idź do łazienki i pocieraj oczy wodą, będą wyglądały na zmęczone. Jeśli zaczęłaś okazywać chorobę już w nocy, będzie ci teraz znacznie łatwiej.

8

Jeśli udajesz chorobę, w ostatniej chwili może ci pomóc:

  • Obudź się przed rodzicami i cicho zrób sztuczne wymioty. Umieść je w toalecie i udaj, że wymiotujesz. Jeśli rodzice się nie obudzą, idź do nich i powiedz o tym co właśnie się stało.

  • Powiedz, że masz biegunkę. Pamiętaj, by spędzić dłuższą chwilę w toalecie, często spłukuj wodę i używaj odświeżacza, by ukryć zapach, którego w rzeczywistości nie ma.

  • Jeśli jesteś dziewczyną możesz udawać, że masz bóle związane z miesiączką. To działa tylko wtedy, gdy masz 11 – 18 lat, jeśli jesteś młodsza, nie uwierzą ci. Twój tata z pewnością nie będzie chciał o tym mówić, a mama cię zrozumie.

  • Zacznij płakać. Rodzice pomyślą, że to naprawdę poważny problem. Mogą jednak wziąć pod uwagę fakt, że udajesz.

9

Zaprotestuj jeśli rodzice będą chcieli zostawić cię w domu.

To tylko umocni ich w przekonaniu, że naprawdę jesteś chory. Powiedz: "mamo, ale ja mam dziś bardzo dużo pracy" lub "ale ja mam dziś sprawdzian z matematyki". Musisz być jednak ostrożny, gdyż plan może się obrócić przeciwko tobie. Wtedy pobiegnij szybko do toalety i udaj wymioty.

10

Pokaż oznaki poprawy Twojego zdrowia.

Jeśli zostałeś w domu, połóż się i stopniowo pokazuj, że czujesz się lepiej. Niektórzy rodzice mogą chcieć sprawdzić czy nie udajesz, wrócą do domu 10 minut po jego opuszczeniu pod pretekstem, że czegoś zapomnieli. Lepiej zostań w łóżku trochę dłużej. Jeśli masz zbyt opiekuńczych rodziców, pokaz poprawę zdrowia już następnego dnia. W przeciwnym wypadku będziesz musiał iść do lekarza i wyda się całe oszustwo.

Przeczytaj teraz: Jak wyleczyć kaszel?
 4.5/5 (153 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (27)

1004 - 2015-04-03
Teraz to się dzieciom w dipach przewraca. Za moich czasów to człowiek chodził do szkoły z katarem i nie tylko. Maturę za to pisałam z gorączką około 39 stopni i UWAGA ku zdziwieniu polskiej młodzieży Żyję! Nie mogę w to uwierzyć, że taka dzieciarnia to przyszłość tego narodu...brak słów!
Joasia - 2014-03-05
Haha, udało się xD
Tomcio Konefka - 2013-12-05
Jak mawiał mój kolega filozof :
" Matkę możesz oszukać, Ojca możesz oszukać, nauczyciela możesz oszukać ale życia nie oszukasz...
Czy to je rozum ?..."
Kasia - 2013-05-07
Moim zdaniem jest to rodzaj samobójstwa...
Asia - 2012-11-16
Jest udalo sie :P wykorzyatalam sztuczne wymioty i nie ide do szkoly :D
Jasia - 2012-10-11
Jedynie religia oparta na kłamstwie uczy od małego kłamać, oszukiwać i być na każdym kroku nieuczciwym. Czego można oczekiwać po tych dzieciach kiedy dorosną? Też wzajemnego okłamywania lecz na większą skalę.
maciej - 2012-04-25
moja pani 18 razy sie nabrała a mama raz ale do szkoły tydziennie szlem
edziu - 2012-04-24
ja w IV klasie w taki sposób 1/4 roku szkolnego spędziłem w domu
Vkosiarz - 2012-02-08
Ja udawałem chorobę przed rodzicami i się nabrali tylko mam teraz problem bo jadę do lekarza!!!
benzo1101 - 2012-01-13
A co jesli temperatura jest sprawdzana z ucha termometrem elektrycznym, vzy jest jakis sposob zeby oszukac taki termometr prosze o szybka odpowiec
edzia - 2011-01-11
a moi rodzice zawsze się nabierają...he he
Magda - 2010-11-30

Quote From zuziaa100,
ja dzisiaj zostalam w domu bo zrobilam to : zimna woda oblalam glowe i szyje i wyszlam na balkon (padal śnieg).nie poszlam do szkoly ale teraz nie moge muwic

To ty chyba masz nie po kolei w głowie. Jak mogłaś zrobić coś takiego? Może ci się wydawać że to niegroźne, ale jakbyś dostała ostrego zapalenia płuc to co? Chcesz w szpitalu spędzić kilka tygodni? Chcesz mieć później jakies komplikacje? Do końca życia będziesz później żałować swojej głupoty. Tak się nie robi. Szanuj trochę swoje zdrowie i życie bo brak takiego poszanowania jest żałosny.

zuziaa100 - 2010-11-29
KuBa - 2010-11-04
Dobre, dobre. Już dwa razy mi się udało. Za trzecim razem moja mama nie dała się nabrać i wysłała mnie do szkoły. Wiedziełem, że jak będę wychodzić z domu to będzie patrzeć przez okno. Specjalnie szłem z opuszczoną głową, chwiejąc się i nie oglądając się za siebie (zawsze się obracam, aby jej pomachać). Mój brat jeszcze potwierdził, że w szkole byłem jakiś dziwny i marudziłem, że boli mnie brzuch (namówiłem go). Później miała wyrzuty sumienia, że mnie do szkoły posłała. Wtedy niestety zmiękłem i powiedziałem, że już się czuję lepiej. Jutro muszę to znów zastosować, bo mam sprawdzian. Już dziś była niazapowiedziana kartkówka. Mam nadzieję, że trója będzie ;).
heket - 2010-11-04

czytałam te podpowiedzi z wielkim sentymentem, kiedy chodziłam do podstawówki wykorzystałam chyba wszystkie te sposoby, przestałam dopiero jak naprawdę poważnie zachorowałam i musiałam siedzieć miesiąc w domu, od tego momentu miałam najmniej opuszczonych godzin z całej klasy ;)

Fanka wszystkich z Harerefgo pottera - 2010-10-29
za nic bymtego nie zrobiła mamie ale naprawde jestem chora tata mi wierzy ale mamy nie ma i przez telefon mi nie wierzyco zrobic zeby jakoś ją przekonać?
Izka - 2010-10-12
Mi sie udalo ok,lamac i nieposzlam do szkoly kiedy wszyscy poszli do mojej cioci warjowalam sobie po domu xD
momo - 2010-05-08
ja to sam zronilam i mi sie udało i to nawet na koloni
LULEJK - 2010-04-15
hehe :)
Ron - 2010-04-12

Niech Dumbledore ci to w magicznych mocach wynagrodzi!

Emma Watson - 2010-04-12
jesteście kimś [nie powiem bo to przeklnięcie]
jestem gwiazdą i gram w harry potter
i nigdy nie zrobiłam by coś takiego mojej matce
;**** - 2010-03-02
niezłe ale wdomu nie mam termometru i niewiem jak powiedzieć mamie ze go zbiłam i nie ma jak mi zmierzyć temperatury
KASIA 00011 - 2010-01-25
JA CAŁY CZAS UDAJE BÓL DZUCHA I I SIE UDAJE ZOSTAC W DOMU PA PA:)
Zuzka - 2010-01-18
Misie To są w lesie kolezanko ;)
12 latka !. - 2010-01-06
a moja mam jest taka że mówi że ja udaje ! nawet jak naprawde chce misie na wymioty. Pozwoliła mi zostac raz na cały tydzień ! to chyba sukces co nie ?.. ale jak uda misie że niby jestem chora to ciągle jeststarsza siostra w domu to nawet na kompa nie mogę wejść. bo jak wejde to mówi mamie i do sql musze isc !
Antomy - 2009-12-16
Wszystkie te sposoby stosowalem juz wczesniej i sam na nie wpadlem i moglbym identyczny poradnik napisac, tyle ze ja jeszcze umiem tak ze jak sie postaram to termometr moze pokazac jakies 37 nie wiem jak to robie xd Tyle ze wczoraj jak juz bylo 37,4 to mi sie stlukl i nie mialem jak go mamie pokazac, i jak szedlem do szkoly to sobie przypomnialem powod dla ktorego absolutnie nie moge isc i teraz mysle co powiedziec mamie ze czemu mnie nie bylo. Chyba powiem ze biegnka ;d
KamilZioom - 2009-09-30
Niezle ;p Przyda mi sie na jutro
 
Nie jest łatwo utrzymać skórę niemowlaka w zdrowiu i czystości ponieważ przez większość czasu ma ono założoną...
Jak leczyć pieluszkowe zapalenie skóry?
Nie jest łatwo utrzymać skórę niemowlaka w zdrowiu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt