Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Aranżacja wnętrz > Darmowe programy do aranżacji wnętrz

Darmowe programy do aranżacji wnętrz

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (580 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 7 
Jednym z podstawowych błędów popełnianych przez klientów sklepów meblarskich jest brak dokładnego zaplanowania przestrzeni w pomieszczeniach, które chcą umeblować. Wynika z tego, że zakupione meble okazują się zbyt duże lub za małe, blokują przejścia, drzwi lub przysłaniają częściowo okna zaciemniając pomieszczenie. Dla osób, które mają odwieczny problem z doborem odpowiednich mebli do pomieszczenia lub nigdy tego nie robiły, sugerujemy wypróbowanie łatwych w obsłudze, a przede wszystkim darmowych programów online, służących do aranżacji i projektowania powierzchni wnętrz oraz ogrodów.
1
Power Net+

Power NET+ (znany wcześniej jako Net+ Interior Design) (program do planowania powierzchni dowolnych pomieszczeń) Power NET+ jest darmowym programem do planowania powierzchni oraz wnętrz polskiej firmy CAD Projekt K&A.

W przeciwieństwie od wielu innych programów do samodzielnej aranżacji wnętrz, NET+ jest programem zupełnie uniwersalnym.

Do dyspozycji mamy wielką bazę, różnego rodzaju mebli oraz wyposażenia, co pozwala na dokładne zaplanowanie każdego pomieszczenia w domu łącznie z łazienką czy sypialnią. Wystarczy podać wymiary pomieszczenia, a następnie nanosić odpowiednie meble na zdefiniowaną powierzchnię. W celu podglądu można w każdej chwili skorzystać z dynamicznej wizualizacji projektu 3D. Gotowy projekt można zapisać i wydrukować.

Istnieje możliwość stworzenia każdego pomieszczenia o nietypowych kształtach oraz wymiarach. Wśród dostępnych elementów służących do aranżacji pomieszczeń mamy między innymi drzwi, okna, panele ścienne, schody, podłogi, skosy ścian, ściany działowe, ściany narożne, drzwi i podłogi przy czym możemy wybierać wśród licznych wersji kolorystycznych oraz faktur dla mebli. Istnieje również możliwość nałożenia na ściany płytek razem z dekoracjami.

Dodatkową zaletą tego programu są udostępnione użytkownikowi zaawansowane narzędzia pomocne przy projektowaniu wnętrz takie jak analiza kolizji elementów czy dostawianie do ścian.

2
Meble.pl

Meble.pl CAD platforma (program do planowania powierzchni dowolnych pomieszczeń)

Bardzo proste narzędzie służące do projektowania i urządzania wnętrz. Pozwala bez dodatkowych umiejętności zaprojektować kuchnie, łazienki oraz pokoje o różnych, ustalonych indywidualnie wymiarach.

Program pozwala na dowolną aranżację wnętrz (ustawienia pozycji drzwi, okien, ścian) oraz posiada bogaty wybór wyposażenia dodatkowego, dzięki któremu możemy określić położenie lamp, kominków, grzejników oraz sprzętu AGD/RTV.

3
Jordan’s Furniture Room Planner

Jordan’s Furniture Room Planner (program do planowania powierzchni dowolnych pomieszczeń - wersja anglojęzyczna)

Planowanie powierzchni pomieszczeń za pomocą tego programu sprawia wiele przyjemności. Program ma tę zaletę, iż nie wymaga instalacji na komputerze. Aby go uruchomić wymagana jest jedynie aktualna wersja Flash.

4
Ikea Home Planner FY08 - 1.9.7.

Programy do aranżacji wnętrz Ikea Home Planner FY08 - 1.9.7. (program do planowania kuchni, sypialni oraz biura)

 Ikea udostępnia dla swoich klientów darmowy program służący do aranżacji wnętrz. Program ten wymaga instalacji na komputerze. Program ten można pobrać ze strony producenta. Służy on do planowania kuchni, sypialni oraz biura. Program umożliwia nanoszenie przedmiotów na zdefiniowaną powierzchnię zarówno w trybie 2D jak i 3D.

Istnieje możliwość zapisu swojego projektu na serwerze IKEA a następnie powrócić do niego w każdej chwili. Dodatkową zaletą programu jest szczegółowa lista cen produktów oraz możliwość wydrukowania projektu wraz z listą zakupów.

Dla osób poszukujących inspiracji, proponujemy skorzystanie z jednego z gotowych projektów. Każdy z nich można indywidualnie dopasować do swoich preferencji i wielkości pomieszczenia.

5
BRW 3D Creator

BRW 3D Creator (program do planowania wnętrz z użyciem mebli firmy Black Red White)

Dzięki temu programowi sprawdzisz, czy meble firmy Black Red White, których zakup rozważasz, będą pasowały do twojego wnętrza zarówno pod względem rozmiarów, jak i kolorystycznie. Możesz samodzielnie konfigurować wymiary pomieszczenia, a następnie urządzać je w oparciu o wszystkie dostępne w ofercie BRW meble. Program umożliwia pracę w trybie 2D i 3D.
Firma Black Red White posiada w swojej ofercie również programy do projektowania kuchni (3D Creator kuchni FAMILY LINE) oraz szaf (Creator szaf COLIN).

6
voxbox

VoxBox

Program umożliwia dokładne zaprojektowanie wnętrz (wymiary, skosy, umiejscowienie drzwi, okien itp.) oraz zaaranżowanie ich w oparciu o meble dostępne w ofercie firmy VOX. Całość możemy obejrzeć na trójwymiarowej wizualizacji, a gdy przypadnie nam do gustu - wydrukować jako listę rzeczy do kupienia.

Wskazówki
  • Niektóre z darmowych programów, nie wymagają nawet instalacji na komputerze, co jest ich dodatkową zaletą. Za pomocą takich programów, każda osoba bez dodatkowej wiedzy świetnie poradzi sobie z zaplanowaniem powierzchni swojej kuchni, biura, pokoju gościnnego, pokoju dla dziecka, ogrodu oraz każdego innego wnętrza.
  • Pamiętajmy, że przesuwanie myszką po ekranie naszego komputera jest zdecydowanie łatwiejsze, niż przesunięcie szafy.
 4.7/5 (580 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (35)

zenek50zenek - 2013-04-19
Fajny program ale czy zawiera nowoczesne produkty?
zuziazyl - 2013-04-16
Taki program bardzo pomocny będzie mi do zaprojektowania mojej kuchni bo kompletnie nie wiem jak mam ja urządzić.
Xtamana - 2013-03-24
Program vox box też jest dobry, Można pobrać go na stronie producenta : http://www.meble.vox.pl/
Ja już go używałam i polecam :)
misiaczek - 2013-01-30
Polecam edytor projektów dostępny na stronie https://vinci.org.pl/ - dostępny za darmo i bezpośrednio z przeglądarki. Pozwala zaprojektować wnętrze pokoju czy mieszkania, a nawet opublikować swój projekt. Edytor i projekt można też osadzić w swoim serwisie / stronie WWW.
Kobra - 2012-12-07
A prócz tego zawsze można kombinować w Simsach xD
BlackAngel - 2012-11-02
Wielkie dzięki za podanie linku do programu....:) Wreszcie koniec projektowania kuchni na papierze ( rysowanie nie jest moją mocną stroną :/ ) Czy w programie mogę podać wymiary pomieszczenia....???
Consyliusz - 2012-04-16

justyna napisał

,Witam.chciałabym dokonac metamorfozy pokoju,ale nie wiem od czego zacząć .Meble zostają ponieważ są nowe chodzi mi o dobór kolorów ścian ,dodać jakiś fajny obraz lub fototapete.czy może mi ktoś pomóc.Pozdrawiam

Droga Justyno, chcesz zobaczyć jak będą wyglądały Twoje wnętrza? Wejdź do darmowego programu do projektowania wnętrz, dostępnego na stronie http://consili.eu i wybierz pusty projekt aranżacji. Następnie skorzystaj z biblioteki mebli programowych i zastąp nimi Twoje obecne meble, oczywiście nadając im odpowiedni kolor i teksturę. Końcowym elementem będzie możliwość dodawania kolorów na ściany i podłogi. Jesli masz zapytania prosimy o kontakt consili@consili.eu. Życzę miłej pracy i zadowolenia z osiągniętych efektów. Pozdrawiam Consyliusz

justyna - 2012-04-15

Witam.chciałabym dokonac metamorfozy pokoju,ale nie wiem od czego zacząć .Meble zostają ponieważ są nowe chodzi mi o dobór kolorów ścian ,dodać jakiś fajny obraz lub fototapete.czy może mi ktoś pomóc.Pozdrawiam

karolina - 2012-04-15
Korzystałam z programu consili przy projektowaniu własnego mieszkania. Trzeba się przyzwyczaić do wrażliwego kursora programu. Mój pierwszy spacer wirtualny we wnętrzu to fruwanie po ścianach ;) Ostatecznie ta wrażliwa funkcjonalność przydaje się w precyzji projektowania. Tak czy inaczej, polecam ten program.
Consyliusz - 2012-04-12

Czy programy do projektowania wnętrz mogą inspirować?

Ideą programu do projektowania wnętrz jest umożliwienie aranżacji wnętrza wykorzystując własne umiejętności, bądź zaobserwowane trendy teraźniejszego designu. Co z tego wynika? Otóż, inspiracji szukamy w tym co nas otacza, słusznie przytaczane na forum czasopisma i portale wnętrzarskie są tego przykładem. Program do projektowania wnętrz daje możliwość zobrazowania naszych myśli i wyobrażeń w stosunku do aranżowanego wnętrza. Faktem jest , że w trakcie interaktywnej modyfikacji swego wnętrza w programie widzimy na bieżąco jak dokonywane zmiany wpływają na nasz opracowywany projekt. I tu dochodzimy do ostatecznego wniosku, że program do projektowania wnętrz:

- jest aktywnym narzędziem do przeniesienia swych intelektualnych wyobrażeń w trwały obraz wnętrza,

- stanowi uniwersalne źródło do wszelakiej kompozycji przedmiotów i barw,

- odwzorowuje kształt pomieszczenia z dopasowaniem realnych rozmiarów wnętrza,

- inspiruje indywidualną twórczość a nie powtarzalność projektów

Na zakończenie, czy wybrać program do instalacji na komputer czy skorzystać z aplikacji internetowych online? Jeśli zarabiam na projektach i stać mnie na zakup zwykle drogiego programu do instalacji na komputer to jest to właściwe rozwiązanie. W sytuacji, gdy używam programu hobbystycznie, bądź z uwagi na bieżący cel, np. remont mieszkania proponuje programy do projektowania wnętrz online.

Teraz pytanie, który program jest najlepszy? Z tym pytaniem warto zmierzyć się osobiście i sprawdzić na początek program Consili Projektuj3D, dostępny na stronie http://consili.eu, używając przeglądarki Internet Explorer.

Sprawdź już dziś ten i podobne programy w internecie.

Miko - 2012-04-12
Takim programem do projektowania wnętrz dla każdego jest bezpłatny program na www.planowanieonline.eu. W bazie m.in. rzeczywiste odcienie farb Śnieżka, Unicell, bardzo pomocne! Wybrałam sobie kolory Unicella w aplikacji, nałożyłam na ściany a potem kupiłam w sklepie identyczne kolory. Cieszę się, że jest możliwość sprawdzenia i zwizualizowania sobie efektu. Polecam!
Kisza - 2012-04-12
Jakiś czas temu robiłam malowanie. I korzystałam wtedy z kreatora wnętrz ze strony Śnieżka Barwy Natury. Łatwy w obsłudze, naprawdę mi pomógł. Początkowo chciałam pomalować pokój na niebiesko, ostatecznie zdecydowałam się jednak na delikatną zieleń. I całe szczęście!
Ruzia - 2012-03-30
Super są te programy. Ale powiem szczerze, że nic mnie nie inspiruje tak jak jakieś gazety o wnętrzach czy katalogi różnych producentów. Ostatnio wpadł mi w ręce np katalog Magnata z nowymi trendami. Fantastyczne barwy, najróżniejsze połączenia i wszystkie absolutnie genialne! Mam już pomysł na mój nowy wiosenny salon. Będzie zielono!
Marta - 2012-02-19

Widzieliście te przykładowe projekty zrobione co widac na stronach z takimi programami ? Przeciez to wogóle nie wygląda, jest brzydkie i widać, że ten kto sobie to rysował się zupełnie nie zna! Do projektowania to trzeba wziąć architekta wnętrz, który zaprojektuje wszystko tak jak ma być. A jak sie nie chce wydawać na to kasy to można samemu próbować podpatrując projekty architektów wnętrz np. galerie-wnetrz.pl, aranzacjewnetrz.com.pl czy www.homplex.pl

Consyliusz - 2012-02-03

Nośnik do projektowania wnętrz może mieć różne oblicza:

1. Skomplikowane programy do aranżacji wnętrz używane przez biura projektowe i architektów

2. Programy (aplikacje internetowe) do projektowania i aranżacji wnętrz online

3. Programy graficzne do projektowania wnętrz do zainstalowania na komputerze

Optymalną alternatywą dla dowolnego amatora projektowania są programy online, za które nie trzeba płacić, posiadają intuicyjny interfejs i nie trzeba zaśmiecać komputera instalacją dużych gabarytowo składników.

Proszę zwrócić uwagę na darmowy program do projektowania wnętrz online o nazwie Consili Projektuj3D. Program jest dostępny na stronie http://consili.eu.

Główne zalety:

1. Wysoka jakość modeli 3D

2. Innowacyjna funkcjonalność po przez dynamiczna zmianę natężenia i koloru swiatła

3. Mocny silnik wspierający technologie 3D

4. Swobodna nawigacja w programie

5. Możliwość animacji modeli 3D

Przekonaj się sam lub obejrzyj filmy o programie na Youtube, klikając tekst: Projektuj3D

berunia05 - 2012-01-29
proszę o poradę w sprawie mebli kuchennych . Podłoga- korek naturalny w kolorze:ciepły średni brąz, kafelki pastelowy żółty i powstaje pytanie jaki kolor mebli? (Sprzęt AGD inox i srebrny).
Sabrina - 2011-12-15

Ja też kiedyś korzystałam z programu Ikei polecam

Consili Projektuj3D - 2011-12-15
Ciekawy darmowy program do projektowania i aranżacji wnętrz. Duże możliwości oświetlenie i cienie dodają realności.
zojek - 2011-11-14
witam ! jestem tu nowa . bardzo proszę zapodajcie mi jakis prosty program do zaprojektowania przedpokoju , ale może ktoś z Was tutaj mi pomoże . mieszjam w bloku mam przedpokój w kształcie litery L , jeszcze w wątpliwej jakości boazeri . będę wdzięczna za pomoc .
Werona - 2011-08-19
polecam bezpłatny program on-line na www.planowanieonline.eu !!! Nowa, udoskonalona wersja programu dostępna jest już na stronie. Projektuje się w oparciu o wirtualne, ale i rzeczywiste produkty, które każdy z nam może dostać w sklepie z artykułami. Po skończonym projektowaniu, pobiera się listę użytych do projektu produktów i z nią można już udać się do sklepu. Oszczędność czasu!
glazura - 2011-05-26

Można również skorzystać z pomocy projektantów, którzy za darmo przygotują i zaprojektują aranżację łazienki. Zapraszamy do skorzystania z pomocy ekspertów z Glazury Królewskiej.

jacacaj - 2011-04-04

IKEA Home Planer - sam osobiście z niego korzystałem i polecam . Polecam również najpierw poszperać w internecie i poszukać inspiracji, pomysłu na swoje wnętrz a później się zabrać. Jeśli ktoś jest zainteresowany inspirującymi linkami to piszcie posty pod moja wiadomością albo na mój mail : starlacjo@o2.pl - chętnie pomogę.

agga - 2011-03-09
Wśród dostępnych elementów służących do aranżacji pomieszczeni, mamy między innymi drzwi, okna, panele ścienne, schody, podłogi, skosy ścian...
Zainstalowałam ale skosów nie widze...
robert35 - 2011-02-25

Bardzo fajne te programy:)

Zeelek - 2011-02-21
Programy są super, szkoda że nie bardzo aktualzowane. Nie jest taki wybór rzeczy jak byśmy mogli iść do slepu i wybierać. Pomysł super.A ktoś wie czy to jest płatne ? Net+ ? Sprawdza się ale nie na długo.. ;/
Karola - 2010-06-03
to.są.super.programy..moja.mama.robiła.w.nich.projekt.domu.i.była.zadowolona..:)
Calva - 2010-03-15
Fajny ten NET+, dużo opcji meblowych (zwłaszcza tych z BRW). Meble.pl CAD platforma bardzo podobna, to chyba tego samego producenta, co?
Marek G - 2010-03-02
Polecam nowy program do aranżacji wnętrz i ogrodów Fabryka Projektów.Program działa online pod adresem
www.fabrykaprojektow.com.pl
A po co Ci? - 2010-02-10
Jakie to głupie! TEGO NIE IDZIE ŚCIĄGNĄĆ!
Gość - 2010-02-05
Dla osób, które chcą same poszukać rozwiązań aranżacyjnych polecam również darmowy program SketchUp. Informację i instrukcję aplikacji znajdziecie tutaj: http://fachman24.pl/articles/30/SketchUp-darmowa-aplikacja-do-samodzielnego-projektowania-CZ-1
makiel - 2010-02-01
Ekhm, "Net + Interior Design 1.0.2.0" już dawno nie istnieje, został zastąpiony przez nowszą wersję Net+ (wersja 2.0.7.0). Warto się upgrade'ować;)
Ogólnie jednak przydatny artykuł, bo o tym trzecim wymienionym programie pierwszy raz słyszę...
Przemek - 2009-12-04
Da się oczywiście ściągnąć. Linki są podane pod komentarzami w "Przydatne linki do artykułu".
:/ - 2009-07-14
czy ktoś wie ja sie to sciąga?
Apsik - 2009-05-21
Głupie te programy nie da ich sie sciagnac
ogrodziarz - 2008-12-29
Bardzo dobra porada dla osób szukających darmowych rozwiązań (programów) do wystroju wnętrz.
Podobno o ludziach, którzy uwielbiają biel w swoich wnętrzach mówi się, że boja się innych kolorów. W rzeczywistości ...
Jak urządzić wnętrze w bieli?
Podobno o ludziach, którzy uwielbiają biel w swoich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt