Tutaj jesteś: Motoryzacja > Sprzedaż Samochodu > Podstawy Sprzedaży Samochodu > Jak sprzedać samochód?
Jak sprzedać samochód?

Jak sprzedać samochód?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Oto 10 prostych kroków, które ułatwią Ci sprzedaż Twojego samochodu. Poznasz tajniki negocjacji i reklamy, które ułatwią Ci uzyskanie środków pieniężnych w zamian za samochód.
1

Poznaj rynek.

Odpowiedz sobie na pytania:

  • Czy twój samochód będzie można łatwo sprzedać?

  • Czy jest to gorący towar?

  • Czy możesz uzyskać niską cenę i powinieneś wyszukiwać dodatkowych możliwości jego sprzedaży?

Rodzinne sedany nie wzbudzają wiele zainteresowania, ale istnieje na nich zapotrzebowanie, zwłaszcza u osób poszukujących niedrogiego środku transportu.

Sprzedaż samochodów sportowych jest sezonowa. Słoneczna pogoda nie szczególnie przysparza nam klientów, w zimowych miesiącach sprzedaż jest jeszcze gorsza.

Samochody ciężarowe i dostawcze, używane do pracy, są stale sprzedawane po konkurencyjnych cenach. Nie lekceważ, zatem ich wartości.

Samochody kolekcjonerskie są znacznie trudniejsze w sprzedaży. Może ona trwać bardzo długo i są trudne do wyceny. Jeśli znajdziesz odpowiedniego kupca, cena może być niewiarygodnie wysoka.

Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia, najlepiej w Internecie, jak wiele osób poszukuje takiego samochodu, jaki ty chcesz sprzedać. Strony internetowe pozwalają na wyszukiwanie według wielu kryteriów. Weź pod uwagę jego rok, stan, przebieg – jak wiele podobnych jest obecnie na rynku. Sprawdź ich ceny – będziesz mógł sprzedać go szybko i po dobrej cenie.

Jak zrobić sztuczną krew?
Jak trenować boks?
Triki i sztuczki ułatwiające organizację letniej imprezy lub grilla
Pomysły na prezenty na Dzień Dziadka
2

Ustal cenę swojego samochodu.

Wejdź na stronę internetową i sprawdź ceny pojazdów takich, jaki ty chcesz sprzedać. Weź pod uwagę kolor, przebieg, region, w którym mieszkasz, wyposażenie i stan techniczny. Nie sugeruj się jednak tylko tymi faktami, weź pod uwagę swoją intuicję. Zaproponuj nieco więcej pieniędzy niż faktycznie chcesz wziąć. Jeśli chcesz wziąć 5 tyś. - zaproponuj 5 500. Możesz zyskać ekstra 500 zł lub gdy nabywca będzie się targował będziesz mieć z czego opuścić. Dealerzy samochodowi często stosują chwyty marketingowe – samochód zamiast za 13 000 sprzedają za 12 950. Nie ma zasadniczej różnicy cenowej, a samochód lepiej się sprzedaje. Z drugiej strony, jeśli nie chcesz wyglądać na dealera samochodowego, ustalaj zawsze okrągłą cenę.

3

Wystaw swój samochód jako "kup teraz"

Ludzie, którzy przyjadą po taki samochód będą w ciągu kilku minut musieli zdecydować się na jego kupno. Tutaj ważne jest pierwsze wrażenie, które z pewnością powinno być pozytywne. Zanim zareklamujesz swój samochód upewnij się, że jest czysty. Oto, co powinieneś zrobić:

  • Upewnij się, że jest umyty i wywoskowany.

  • Upewnij się, że silnik dobrze chodzi i nic w samochodzie nie drga, na karoserii nie widać wgięć ani zadrapań.

  • Rozważ, może warto zrobić jakieś drobne naprawy zamiast sprzedawać takie, jakie jest.

  • Usuń wszystkie śmieci. Kupujący często chcą zabrać samochód na jazdę próbną, niech poczują jakby to był już ich. Jeśli tego nie zrobisz mogą zniechęcić się, czując, że nadal jest on twój.

  • Wyczyść opony i kołpaki, specjalnymi środkami. Umyj szyby (od wewnątrz i na zewnątrz), nie zapomnij o lusterkach.

  • Przygotuj wszystkie dokumenty, aby móc je pokazać kupującemu.

  • Jeśli samochód wymaga naprawy lub wymiany oleju, zrób to przed jego sprzedażą.

  • Poproś mechanika, aby sprawdził twój samochód i wydał odpowiednie oświadczenie.

4

Czas na reklamę twojego samochodu.

Teraz jak Twój samochód wygląda ładnie i chodzi tak jak powinien, pora go zareklamować. Możesz dać reklamę tradycyjnie do gazety – jest to bardzo skuteczne, lub zamieścić ją w Internecie. Reklamy on-line są bardzo skuteczne przy samochodach starszych, dla kolekcjonerów i maja znacznie większy zasięg.

Sposoby reklamowania:

  • On-line na stronach internetowych

  • Gazeta z ogłoszeniami

  • Ulotki reklamowe w biurach czy supermarketach

  • Powiedz swoim znajomym, którzy z pewnością przekażą innym

  • Umieść ogłoszenie na swoim samochodzie. W tym przypadku ważna jest twoja kreatywność, im więcej osób wie i zwróci na to uwagę, tym lepiej. Jeśli na ogłoszeniu zamieszczasz swój numer telefonu, staraj się go odebrać. Niewiele osób wybierze numer po raz drugi. Odbierz, więc telefon i bądź uprzejmy, liczy się pierwsze wrażenie. Zaproś chętnych, by oglądnęli twój samochód.

5

Tworzenie reklamy "sprzedam".

Podczas tworzenia reklamy masz szanse pokazać, że jesteś chętny do sprzedaży samochodu. Możesz to zrobić poprzez dodanie następujących wyrażeń:

  • Pilnie sprzedam – oznacza to, że opuszczasz miasto i koniecznie chcesz sprzedać samochód, klient może liczyć na dobra cenę

  • Sugerowana cena – oznacza to, że jesteś gotów do negocjacji

  • Najniższa cena – sugeruje, ze sprzedasz swoje auto po niższej cenie niż konkurencja

ogłoszenie poza ceną powinno zawierać także rok, markę, model, przebieg, kolor, stan i wyposażenie auta.

6

Przedstaw swój samochód.

Bądź otwarty na pytania innych. Kupując nowy samochód będą chcieli wiedzieć, co myśli o nim poprzedni właściciel. Potencjalni nabywcy będą chcieli przetestować samochód. W razie wątpliwości, należy sprawdzić, czy mają oni prawo jazdy. Należy jechać z nimi, aby móc odpowiedzieć na wszelkie pytania dotyczące samochodu, jego historii czy osiągnięć. Mogą nie znać także okolic. Jeśli nie chcesz, aby wiedzieli gdzie mieszkasz zorganizuj spotkanie w inny miejscu, np. przy supermarkecie czy w parku. Jeśli chcą wziąć samochód do mechanika – pozwól im na to, maja do tego prawo. Bądź przygotowany, że mogą zadać pytania: "czemu chcesz go sprzedać" lub "co jest nie tak z samochodem?".

7

Przygotuj się do negocjacji.

Jeśli osoba po obejrzeniu samochodu, decyduje się na jazdę próbną, możesz się spodziewać, że chce go kupić. Negocjacje mogą przybierać różne formy:

  • "Podoba mi się samochód, ale..." To jest najlepszy sposób do negocjacji ceny. Nabywca daje do zrozumienia, że cena jest trochę wysoka. Jeśli zapadnie wówczas cisza, warto odpowiednio zareagować.

  • Jeśli naprawdę chcesz sprzedać samochód, możesz powiedzieć: "Ile pan jest gotów zapłacić?".

  • "Czy to już ostateczna cena?" – kupujący sprawdza czy będzie w stanie coś wynegocjować.

  • "Czy zgadzasz się …?" – kupujący daje jakąś ofertę, przedstawiana jest w sposób uprzejmy, abyś mógł na nią odpowiedzieć.

  • "Biorę go albo nic z tego" – nie ma tu miejsca na odpowiedź i negocjacje, nie musisz się jednak od razu zgadzać, być może kupujący wróci tu jutro i da tę cenę, której ty oczekujesz.

Bądź przygotowany do odpowiedzi na każde pytanie. Jeśli nie otrzymasz żadnych propozycji od razu nie musisz się martwic, bądź przygotowany, iż może to zająć dłużej niż się spodziewałeś.

8
Przed sprzedażą samochodu udaj się z nim do mechanika i wprowadź wszelkie niezbędne poprawki. Uzyskasz wówczas wyższą cenę sprzedaży. Jeśli kupujący zabierze samochód do mechanika i ten zauważy jakieś niedociągnięcia wymagające naprawy, postaraj się dogadać z nim i opuścić cenę samochodu o te koszty. Jeśli nie jesteś pewien czy jest to konieczne, znajdź kolejnego specjalistę, który obiektywnie to oceni. Pamiętaj, im starszy samochód, tym większe prawdopodobieństwo, że coś się znajdzie. Możesz wówczas stwierdzić, że samochód spełnia wszelkie wymogi bezpieczeństwa, a naprawy te nie są niezbędne. Nie możemy oczekiwać od używanego samochodu, że będzie doskonały.
9

Sfinalizuj sprzedaż.

Przygotuj specjalną umowę i wszystkie wymagane dokumenty. Pieniądze możesz wziąć do rąk własnych lub zażądać wpłaty na konto. Skontaktuj się z agencją ubezpieczeniową i anuluj obecną polisę. Przed oddaniem go w ręce nowego właściciela sprawdź po raz ostatni schowki, sprawdź pod siedzeniami i w ich zagięciach, czy aby na pewno nic tam nie zostało.

10
Stan używanego samochodu jest taki, jaki widzi kupujący, zakupu tego nie obejmuje zatem żadna gwarancja. Nie jesteś zobowiązany do jego naprawy lub zwrotu pieniędzy, gdyby coś się z nim stało.
11
Upewnij się, że wszystko zrobiłeś prawidłowo. Będziesz mógł spać spokojnie i nie będziesz obawiał się wizyty nowego nabywcy. Zadbaj o to by każda ze stron była zadowolona.
 2.7/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

Vag-Expert - 2016-09-05
Ludzie kupują oczami, sprzedawcy często kryją pod maską rożne niespodzianki, dlatego warto podjechać przed zakupem do dobrego zakładu mechanicznego.
Daro - 2016-04-11
Samochód można kupić/bądź sprzedać za pomocą portalu do tego przeznaczonego. Ja np. Korzystałem z otosfery. Auto sprzedane a kasa jest już w mojej kieszeni. Teraz jestem w trakcie poszukiwania i mam mały dylemat ale myślę że już niedługo będę się cieszył moim nowym nabytkiem ;)
BartekBozek - 2016-02-18
Bezpłatnie można sprzedać samochód BEZ Prowizji, i ukrytych kosztów dodajesz ogłoszenie za darmo na http://beconect.pl/motoryzacja
hyccu - 2014-10-27
Ja osobiście sprzedaje samochód na skupie i powiem wam że warto. Zero komplikacji i bardzoo szybkie transakcje. Wycenę wstępną przeprowadzają telefonicznie lub przez email jak komu jest wygodnie. Jak dla mnie jest to wielkim plusem. Pieniążki dostajemy przelewem albo do ręki, gdy zabierają samochód.
DAJANA - 2014-03-27
Nie ma co wydziwiać, pisać śmieszne dowcipy. Pozbywając się swojego mikrusa wystarczyło napisać do missan micra sprzedam z kobiecych rączek :) No i cena nie może byc za niska, bo to podejrzanie wygląda.
aa - 2013-02-14
A ja się borykam z próbą sprzedaży swojej "dzidzi" i niestety nie wychodzi mi to :( Chyba się do tego nie nadaję :(
tomek - 2012-01-22
Wiadomo że, każdy chce wyjść na swoim i być zadowolony kupujący jak i sprzedający. ja się niestety zawiodłem na kupnie auta i w ciągu 2 lat wydałem na naprawy około 6000 zł.okazał się powypadkowy.jak będę sprzedawać,obniżę nieco cenę, małe poprawki i nic więcej, niech ktoś tam się martwi dalej, ja swoje wycierpiałem ;)
 
Jeżeli jesteś już znudzony swoim starym samochodem, a na zakup nowszego modelu brakuje Ci pieniędzy, to najlepszą...
Jak przygotować samochód do sprzedaży?
Jeżeli jesteś już znudzony swoim starym samochodem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt