Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Miłość i Randki > Rozstania > Jak przeżyć rozstanie?
Jak przeżyć rozstanie?

Jak przeżyć rozstanie?

Stopień trudności: bardzo trudne
, specjalista Tipy.pl
 4.4/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Rozstania są zawsze bardzo bolesne. Bez względu na to, czy żyliśmy z daną osobą kilka miesięcy czy lat. Ból jest zawsze taki sam. Nie da się go uniknąć ale można go złagodzić i skrócić czas jego trwania. Poniżej przedstawiam kilka rad, jak przeżyć rozstanie i zacząć znów cieszyć się życiem.
1

Całkowicie wyłącz swojego byłego z życia

Natychmiast po rozstaniu odetnij się całkowicie od swojego ex. Oznacza to koniec rozmów z nim przez GG, desperackich SMS-ów, maili oraz "przypadkowych" spotkań. Unikaj zarówno jego osoby jak i kontaktu z nim.

Musisz również wyrzucić (tak - wyrzucić!) wszystkie rzeczy, które ci o nim przypominają. Będzie to trudne i będzie dla ciebie wielkim wyzwaniem, jednak, aby uwolnić się od bólu, koniecznie musisz to zrobić.

Jeśli nie możesz całkowicie oddzielić życia od swojego byłego (np. macie razem dzieci lub prowadzicie wspólny biznes) należy natychmiast stworzyć nowe granice oraz podstawowe zasady. Przykładowo - rozmawiaj z nim wyłącznie o dzieciach czy o firmie, a unikaj rozmów dotyczących twojego prywatnego życia. Nie starajcie się wspierać nawzajem po rozstaniu. Zamiast tego, poproś o wsparcie swoich przyjaciół.

2

Przyjaciele

Bez względu na to jak bardzo teraz chcesz być sama, leżeć, spać, płakać i użalać się nad sobą, potrzebujesz przyjaciół. Będą oni musieli stać się twoimi przewodnikami, wodzirejami i terapeutami. Grupa twojego nadzoru i wsparcia powinna składać się co najmniej z 3 osób. Będą oni mieć funkcje: rękawa do wypłakania się, głosu rozsądku, szkoły kontroli (w przypadku gdybyś chciała zadzwonić do swojego ex), promyka słońca.

Jak znaleźć dziewczynę?
Jak dobrze całować?
Jak przygotować się do idealnego pocałunku?
Jak oczarować faceta (męski punkt widzenia)?
3

Przebacz sobie

Kobiety zwykle po rozstaniu mają skłonność do obwiniania się za rozpad związku. Wydaje im się również, że nie mają już szans na ponowne zakochanie się i bycie szczęśliwymi. Stale zadają sobie pytania i snują domysły: "dlaczego", "co jeśli", "gdybym tylko". Dlatego właśnie tak bardzo ważne jest, aby sobie przebaczyć i zrozumieć, że się zrobiło wszystko co w swojej mocy, aby związek przetrwał. Nie udało się - trudno. To nie twoja wina.

4

Skup się na czymś innym

Ciągle masz depresję po zerwaniu? Oczywiście należy dać sobie trochę czasu na dojście do siebie jednak bierz pod uwagę, że ten czas to zastój. Nie żyjesz tylko wegetujesz a przecież nie możesz zaniedbywać całego swojego życia. Skup swoją energię na nauce, robieniu kariery czy budowaniu własnego biznesu. Skupiając się na odniesieniu sukcesu w przyszłości, odwrócisz uwagę od swojego byłego i od przeszłości.

5

Przedefiniuj szczęśliwą przyszłość

Chociaż przyszłość (ty i twój były chcieliście ją razem zbudować) nagle zniknęła, twoja szczęśliwa przyszłość nadal żyje. Teraz należy odkryć czego chcesz od siebie i od swojej przyszłości. Nadeszła chwila na zmianę zawodu, zapisanie się na studia, zakup pierwszego mieszkania, odchudzania się i doskonalenia swojego ciała itp. Nie jesteś teraz uwiązana, nie musisz z nikim iść na kompromis, zatem możesz zrobić wszystko o czym zawsze marzyłaś. Ustal swoje cele, plan działania, dąż do tego i osiągnij sukces.

 4.4/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

zenek50zenek - 2013-04-16
Najlepiej jest zając swój czas żeby nie mysleć
Ewelina82 - 2013-01-28
Nie trzeba od razu postępować tak drastycznie i wyrzucać od razu wszystkie rzeczy, pamiątki kojarzące się z byłym partnerem często mają one dużą wartość nie tylko sentymentalną. Uważam, że o wiele lepiej usunąć je z pola widzenia, schować, oddać, przekazać komuś innemu. Nie trzeba od razu reagować w sposób agresywny czyli wyrzucać, niszczyć, palić. Takie negatywne uczucia to nic dobrego...
nel - 2012-09-23
nie wyrzucajcie rzeczy kojarzących się z byłym chłopakiem, moim zdaniem to najgorsze, co można zrobić. Ja za radą przyjaciółki kiedyś to zrobiłam.. Teraz chciałabym po 5 latach to wszystko odzyskać... Z sentymentu, nie mam nic, nic po nim nie zostało, teraz moje życie się zmieniło, nie brakuje mi już tego związku, jednak chciałabym mieć coś, co by mi go przypominało, bo mimo wszystko, z perspektywy czasu byłyby to miłe wspomnienia...
bbhbh - 2012-08-05
jak morzna wyzucic wszystko z pamieci wszystko co go przypomina ja mam 2 małych dzieci z nim roztał sie ze mna bo woli marzenia spełniac a rosianke za zone chce bo kocha rosie
julka - 2012-06-29
..nie potrafie życ bez jego miłości...
nie daję rady..i nic juz nie bedzie takie samo...
ona_84 - 2011-12-26
Kilka dni temu rozstałam się z chłopakiem,powodem nie był brak miłości.Rozdzielili nas.Byliśmy razem cztery lata.Bardzo mi źle i smutno. Nie wiem jak dalej żyć. Jak poradzić sobie z tęsknotą i miłością,jak co rano wstać,jak pracować kiedy w głowie i sercu On wciąż jest.Tyle już łez wylałam a jednak nie pomogło,nie jest mi lżej.Nie wiem czy kiedykolwiek będzie lepiej,czy jeszcze kiedyś szczerze się uśmiechnę i czy podniosę się po tej stracie..Na tą chwilę wydaje mi się że ..
misia - 2011-11-08
Ja rozstałam sie ze swoim chłopakiem po 11 latach:(((mamy dziecko , pracujemy razem i jest mi tym bardziej ciezko sobie to wszystko poukładac:( nie wiem co robic
Cathy - 2011-06-28
Ja rozstałam się po 10 latach, nadal Go kocham i nie brak miłości bym powodem rozstania, Boże jak mi źle i nie zrozumie tego nikt, kto sam tego nie przeżył. On zawsze pozostanie w moim sercu....... dobre rady nie istnieją.......
Pati - 2011-05-20
Bzdura. Gdy się kogoś kochało nie ma żadnego sposobu by zapomnieć! Tylko czas moze uleczyć rany.. Wiem coś o tym, byłam 3 lata z chłopakiem a od tygodnia nie jesteśmy razem. Czuje się strasznie, nie moge jeść, spać.. Czuje że nie mam dla kogo żyć. Więc błagam nie pisz tu o jakiś radach ,,łagodzącyh ból" bo nic nie jest w stanie go złagodzić!
 
Każdy ma prawo odczuwać ból po rozstaniu z bliską osobą. Bez wątpienia przejście do porządku dziennego nie jest usłane...
Jak szybko dojść do siebie po rozstaniu?
Każdy ma prawo odczuwać ból po rozstaniu z bliską...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt