Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Ozdobne > Jak pielęgnować bambusa?
Jak pielęgnować bambusa?

Jak pielęgnować bambusa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (629 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Szczęśliwy bambus tzw. Lucky Bamboo jest jedną z najbardziej ozdobnych roślin do domu i biura. Bambusy nie wymagają szczególnej pielęgnacji. Do szczęścia trzeba im tylko trochę wody oraz sporadycznego, bezpośredniego kontaktu z promieniami słonecznymi. Warto wiedzieć, że zwykle "Lucky Bamboo" to nie bambus, ale Dracena Sandera. Z tego powodu bambus wymaga takiej samej pielęgnacji jak Dracena.
1

Podlewanie, światło i temperatura

Woda, w której trzymasz bambusa, powinna być wymieniana raz w tygodniu (około 2,5 cm od podstawy pędów). Lucky Bambo potrzebuje wiele światła, jednak nie lubi bezpośredniego wystawienia na promienie słoneczne. Idealna temperatura dla Lucky Bamboo to 18-22°C (normalna temperatura pokojowa).

Bambus może być przesadzony do doniczki z ziemią. Powinna to być ziemia kompostowa dla dracen lub uniwersalna ziemia ogrodnicza.

2

Dlaczego liście bambusa robią się żółte?

Liście Lucky Bambo żółkną z dwóch głównych powodów:

A. Zbyt dużo bezpośredniego światła słonecznego,
B. Zbyt słona, za bardzo fluorowana lub zbytnio chlorowana woda z kranu.

Jeśli liście twojego bambusa robią się żółte, przestaw go do cienia oraz zacznij podlewać przez pewien okres czasu naturalną wodą źródlaną. Jeśli nie masz dostępu do wody źródlanej, nalej do butelki zwykłej wody z kranu i odczekaj 24h. Po upływie tego czasu zarówno chlor jak i fluor się ulotnią i będzie można użyć wody do podlania rośliny.

Jak przesadzać paprocie?
Jak urządzić sypialnię wg zasad Feng Shui?
Jak oddziaływują kolory w Feng Shui?
Jak urządzić salon zgodnie z zasadami Feng Shui?
3

Nawożenie bambusa

Ponieważ woda nie zawiera żadnych substancji odżywczych, należy co pewien czas dodawać do niej nawozu w płynie. Roztwór nie powinien być zbyt mocny, aby nie narazić korzeni na spalenie. Do wody dodawaj 1/10 zalecanej przez producenta ilości nawozu.

4

Dlaczego bambus ten uważany jest za szczęśliwy (Lucky Bamboo)?

Lucky Bamboo od dawna związany jest ze wschodnią praktyką Feng Shui. Wnosi do otaczającego nas środowiska naturalne, zrównoważone elementy wody, ognia, ziemi, drewna i metalu. Bambus Szczęścia uważany jest za idealny przykład kwitnącego drewna połączonego z elementem wody. Czasami Lucky Bamboo przewiązany jest dodatkowo wokół łodygi czerwoną wstążką, która stanowi element ognia i wywiera pozytywny wpływ na przepływ energii chi w pokoju.

Również bardzo ważna jest liczba łodyg. Trzy łodygi przynoszą szczęście. Pięć - bogactwo. Sześć łodyg bambusa przynosi zdrowie. Należy jednak unikać kompozycji zrobionych z czterech łodyg. W języku chińskim słowo "cztery" brzmi bardzo podobnie do słowa "śmierć".

 3.4/5 (629 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (64)

Bambus - 2016-03-21
To nie bambus! To tylko dracena :/
km - 2016-01-08
To nie Bambus tylko Dracena Sandera zwana Lucky bambo
Kocham rosliny - 2015-02-20
Zgadzam sie z RAVE! Artykul bylby przydatny, gdyby autorka nie mylila nazw dwoch roslin. Coz z tego, ze napisala w jednym zdaniu, ze lucky bambus to dracenia, jesli z uporem maniaka dalej pisze o bambusie. To w koncu artykul o bambusach czy o dracenie? Droga Pani autorko, prosze poprawic ten tekst, bo jest schizofreniczny. Ludzie w komentarzach tez pisza bzdury, maja w koncu bambusy czy draceny?
bambusomaniaczka - 2015-02-16
świetne porady dzieki :) ale te ostatnie przesądy to nie potrzebnie pisane ;]
całe te zabobony o feng shui niezwykle zabawne (gdyby znalazl sie ktos na tyle głupi zeby w to wierzyc :D )ale nic ponad to .
Karolina32156 - 2015-02-13
Jestem bardzo zadowolona z mojego bambusa! Mój bambus ma już 2 tygodnie i jest całkiem ładny! Ten bambus naprawdę przynosi szczęście! Jestem bardzo z niego zadowolona i szczęśliwa! NAPRAWDĘ POLECAM!!!!! :)
mahdA - 2014-12-12
Moje bamboleooo zolknie :(
Podlalam je nawozem naturalnym i szlag go trafia :( co robic? Ogolnie trzymalam je w wodzie ale jak widzialam okropny osad na dnie to postanowilam wmontowac je do doniczki. Po roku czasu w pokoju uroslo mi drzewo... prawie 2- metrrowe :D wszystko bylo super do czasu podlania nawozem... co robic???
Rave - 2014-12-03
domowa ogrodniczko - Co z tego że autor artykułu pisze że ta dracena to nie bambus, jeśli po chwili znów nazywa ją mylnie bambusem, łapiesz?! Jestem wieloletnim hodowcą bambusów i takie bzdury, to aż rażą, a laika który szuka PRAWDZIWYCH bambusów, wprowadzają w błąd. Bardzo dobrze jeśli ktoś tu reklamuje fachowe forum hodowców bambusów, bo u nas w kraju wiedza o tej roślinie jest zerowa. A artykuł tylko utrwala błędne pojęcia, wciąż nazywając zwykłą dracenę bambusem. Ewidentna amatorszczyzna.
domowa ogrodniczka - 2014-10-07
Ludzie.... Czytam te tak zwane negatywne komentarze typu " to nie bambus, to dracena" najbardziej to powalil mnie komentarz pana Znawcy, wiec panie Znawca mam pytanko : Skoro tyle wiesz o bambusach to po co wchodzisz na takie forum? Zeby zareklamowac swoje forum? Bo tak wywnioskowalam z twojej wypowiedzi. I jesli juz chcesz komentowac to przeczytaj dokladnie tresc, ktora zamierzasz skomentowac. Tak dla Twojej informacji autor tego tekstu napisal ze to wlasciwie nie jest bambus tylko dracena Sandera. Do autora tekstu: Dzieki za ten tekst, wlasnie szukalam takich informacji.
omg - 2014-08-11
Lucky bamboo to dracena nie bambus.
Magda - 2014-03-13
To nie jest bambus.
Ola - 2013-06-20
Piszcie poprawą olzczzna. Nie hodować bambusa a hodować bambus. Bambusa występuje wyłącznie w zaprzeczeniu efi5
efi5 - 2013-04-17
Wartościowa porada-dziękuję, bo mam dużego bambusa i chętnie zapoznam się z tym sposobem pielęgnacji.Mój stoi właśnie w lekkim cieniu i czasem tylko lekko żółkną mu liście, ale postaram się go nadal pielęgnować według wskazówek.
zenek - 2012-05-14
Tak jak ktoś już stwierdził, to nie bambus a dracena Sandera.
wyłącz_telefon - 2012-03-26
Mam swojego bambusa od roku. Czy powinnam go trzymać w wazonie z wodą, czy też w doniczce ziemią. Podlewam go raz w tygodniu małą ilością wody, której w ogóle nie chce przyjmować. Jego liście żółkną. Co powinnam zrobić ??
kiri555 - 2012-03-23
ja mam bambusa i jego liście żółknieją..
Znawca - 2012-02-24
Autor tego artykułu robi was w przysłowiowe bambuko! Ktoś tu nie ma pojęcia o roślinach, nie mówiąc już o bambusach! Otóż na zdięciu to nie jest żaden bambus i nawet nie ma z nim nic wspólnego, jest to odmiana draceny. "Bambusy nie wymagają szczególnej pielęgnacji. Do szczęścia trzeba im tylko trochę wody oraz sporadycznego, bezpośredniego kontaktu z promieniami słonecznymi". - głupszych bzdur o bambusach nie słyszałem! Artykuł opisuje tzw. Lucky Bamboo a nie PRAWDZIWE Bambusy, które z goła inaczej wyglądają i mają konkretne a nawet nie byle jakie wymagania. Hoduję już od ok. 10 lat bambusy w ogrodzie i jeden gatunek tropikalny w mieszkaniu. Jęsli chcecie się dowiedzieć czegoś o prawdziwych bambusach, to szukajcie rzetelnych informacji a nie jakiś głupot...jestem na forum bambusy.pl tam możecie się wszystkiego dowiedzieć.
Nati - 2012-02-21
Mam pytanie. Z babusa wyrasta szczepka ?
Bo moje liście bambusa są już duże i zaczynają twardnieć przy bambusie.
to rośnie nowy bambus ?
gryzli - 2012-02-07
2012-02-10 dzisiaj kupiłem bambusa i jestem z niego zadowolony dzięki za porady ;)
olka3535 - 2012-01-25
Ja mam swojego bambusa od...jezu bardzo wielu lat, a kupiłam go w biedronce o wysokości mniej wiecej 30 cm.Teraz juz ma 90 cm, a obok niego są już 'wnuki' tez po 90 ;D nawet nie zauwazylam jak sie tak rozbestwily. W zeszlym roku przesadzilam "babcie" do doniczki, z normalna ziemia, bez jakichkolwiek nawozow (bo widzialam ze idzie nastepny obok) i rosnie bardzo dobrze. Trzeba tylko z nim gadać ;p
alex1981 - 2012-01-14
no hejka odpowiadam Bartkowi ; ziemia powinna być z włóknem kokosowym i ph=6-7 i posadzić do dużej doniczki tak aby przykryc korzenie i podlać powodzenia
Bartek - 2012-01-13

Xenna napisał

,Bambusa można jak najbardziej przesadzać do ziemi. raczej to może mu pomóc niż zaszkodzić. bambus czyli tzw lucky bambo to dracena czyli normalny kwiatek doniczkowy tylko wyhodowany w taki sposób że okręca się dookoła.

A mogła byś dosłownie krok po kroku, łopatologicznie oraz jak małemu dziecku wyłumaczyć do jakiej ziemi na jaką głębokość i wg jak go przesadzić :)

Xenna - 2012-01-09

Bambusa można jak najbardziej przesadzać do ziemi. raczej to może mu pomóc niż zaszkodzić. bambus czyli tzw lucky bambo to dracena czyli normalny kwiatek doniczkowy tylko wyhodowany w taki sposób że okręca się dookoła.

Aldona . - 2012-01-08
Witam mam pytanie . Czy mogę tego babmusa przesadzić do ziemi ? znaczy do doniczki ?
Czy to nie zaszkodzi ?
Liczę na odpowiedź ; )
Tatiana - 2011-12-10
Zaczynam hodowle bambusów mam już 3 1 zaczyna żółknąć a jest w tej samej wodzie co pozostałe.Moim zdaniem ładniej wyglądają te w wodzie,ale za to dłużej wytrzymają te w doniczce.
kosa - 2011-10-06
mam bambusa 5 lat i hoduje go w ziemi ma juz 4 metry wysokosci i 20 cm szerokosci mysle ze lepiej jest hodowac bambusa w ziemi
alex1981 - 2011-09-26
ja mam go w ziemi i musiałam go przesadzić do większej doniczki bo od dołu wyrastają już inne łodygi i radze go dać do ziemi jak już ma dużo korzeni pozdrawiam
Akaba - 2011-09-26

Jeśli bambus ma rosnąć to trzeba przesadzić go do ziemi. Bambus czyli inaczej dracena to normalna roślina która potrzebuje ziemi i zawartych w niej składników odżywczych. bambusa w wodzie sprzedają ale się go w niej nie trzyma!

wojszu - 2011-09-24
Witam mam pytanie mam bambusa od prawie 4 lat nie wyrusl za duzy za to ma dlugoe korzenie chcialbym go przesadzic do ziemi ale nie wime czy to dobry pomysl i czy pomoze mu to w dalszym rozwoju , odpowiedzi mile widziane pozdrawiam lucky bambus :D
Milena - 2011-09-15
Witam, dopiero zaczęłam hodować bambusa. No i mam z nim problem, bo od czubka pęd zaczął żółknąć i chyba gnić? Cóż robić? To zła woda, za dużo światła czy fakt że rośnie tylko w wodzie a nie w ziemi?
lemo23 - 2011-08-06
mam bambusa od tygodnia ma 7 łodyg a liście są zielone a trzymam go w wodzie tylko szkoda rze tak wolno rosnie bo moja kuzynka ma już ok. 6 miesięcy i szybko rosnie ale trzyma go w ziemi
isssssssssssscia - 2011-07-13
mi jeden po drugim wymierają po prostu wysychają na wiór chociaż stoją w wodzie
Krystyna - 2011-04-19

do monixon: "Bambusy" (dracena) rozmnaża przez podział sadzonek pędowych. Powinnaś zatem odciąć nowy pęd, zanurzyć w ukorzeniaczu i wsadzić do ziemi. Zamiast ukorzeniacza i ziemi możesz włożyć pęd do wody. Jak pęd puści korzenie to wówczas przesadzić do ziemi. Wyższy pęd możesz jak najbardziej podwiązać - najlepiej włożyć w ziemię patyk bambusowy (w sklepach ogrodniczych) i przywiązać do niego roślinę.

monixon - 2011-04-18

Mam bambusa juz ok rok urusł tak że z szafki (wys do parapetu) sięga sufitu a przy korzeniu rośnie następny. Ten wyższy się odgina tak że musi być oparty ościanę. Mogę jakoś to podwiązać żeby było sztywne , albo coś? I czy ten mały pęd moge jakoś zaszcepić żeby urósł jako drugi, osobny?

Krystyna - 2011-04-15

Do mIiiira: można je ucinać.

Do Cześka: Wyciągnij bambusa z doniczki i sprawdź jak wygląda system korzeniowy - czy nie jest przerośnięty oraz czy nie gnije. Jeśli zauważysz jakieś gnijące korzenie to je obetnij - powinny zostać tylko te białe i zdrowe - a następnie opłucz dokładnie w chłodnej wodzie. Jednak pamiętaj, że musisz pozbyć się wszystkich gnijących części - nawet najmniejsza brązowa kropeczka może zaszkodzić. Więc tnij aż tkanka rośliny będzie 100% zdrowa. Jeśli będziesz musiała obciąć wszystkie korzenie to tak zrób a następnie włóż roślinę do wody albo prosto do ziemi z ukorzeniaczem.

Wymień bambusowy również ziemię (twój bambus to pewnie dracena więc ziemia najlepiej do dracen lub uniwersalna). Nie zostawiaj nigdy wody na podstawce ponieważ od niej mogą właśnie zacząć gnić korzenie. Postaw ją również w jakimś miejscu gdzie nie ma przeciągów.

Cześka - 2011-04-12
Mój bambus też usycha(a raczej gnije) chociaż nie jest wystawiany bezpośrednio na słońce i wody również nie za dużo... dlaczego?
MIiiira - 2011-04-09
Czy mozna ucinac zaschniete czesci bambusa ?
Krystyna - 2011-03-22

wsadź bambusa (mniemam że to lucky bambo czyli dracena) do pojemnika z wodą, aby wypuścił korzenie (o ile już ich nie ma). Następnie posadź go w ziemi do kwiatków doniczkowych a najlepiej w ziemi dla dracen - ziemia gliniasta nr 2 lub ziemia torfowa). Bambusa postaw w półcieniu tzn w jasnym pomieszczeniu ale nie na słońcu. Również nie powinien być blisko kaloryfera.

ewa - 2011-03-15
witam! Mój bambus usechł niewiem dlaczego czy mogę posadzić go w ziemi ''podłoże''? Proszę o pomoc
Krystyna - 2011-02-23
do teu-n: będzie zielona. Łodyga nie będzie twarda jak drzewo. Lucky Bamboo to tak na prawdę nie prawdziwy bambus, ale dracena (dokładnie Dracena sanderiana).
teu-n - 2011-02-23
czy lodyga bedzie zawsze zielona czy bedzie kiedys twarda jak drzewo
Krystyna - 2011-02-21

ilona napisał

,witam czy bambusa mozna trzymac w ziemi do kwiatow?

Oczywiście, że tak. Jeśli chodzi o Lucky Bamboo to jest to zwykła dracena - więc najlepiej po wypuszczeniu korzeni włożyć ją do wody uniwersalnej. Leśli jest to bambus (Phyllostachys) to włożyć do doniczki z ziemią torfową z dodatkiem gliny, piasku, kory sosnowej (frakcja 7-15 mm, czyli drobno zmielona). Może to być też gotowa ziemia do bambusów. Ziemię mieszamy w proporcjach 1/3 torfu, 1/3 drobno zmielonej kory sosnowej i 1/3 ziemi ogrodowej. Można dodać również 10-20 % perlitu lub żwiru - dzięki temu ziemia będzie lepiej przepuszczalna a bambus się lepiej ukorzeni.

daga - 2011-02-14

w czym najlepiej trzymać bambusa i ile wody potrzebuje ?

Krystyna - 2011-01-13

do Bartek: Dorosłego bambusa z twardym pieńkiem już nie skręcisz. Poza tym skręcanie bambusa trwa rok lub więcej czasu. Bambusy ustawia się w pudełku (dokładny opis poniżej). Po ok 2 msc można zauważyć, że bambus zmienia kierunek rośnięcia, nie rośnie już do góry tylko w bok - w kierunku światła. Po około 2 msc jak już bambus zmieni wyraźnie kierunek to się go odwraca od strony światła zgodnie ze wskazówkami zegara (lub przeciwnymi, ale ciągle w tym samym kierunku, aby zrobiła się spiralka). Wówczas bambus znów się odwróci po jakimś czasie, aby rosnąć w stronę słońca. No i tak w kółko. Proces ten trwa rok lub dłużej - związany jest z prędkością wzrostu bambusa (wyginają się do światła nowe pędy, te rosnące, te które już są pozostaną niezmienione).

Opis pudełka - pudełko musi być na tyle duże, aby zmieścić do środka bambusa (nie powinien on mieć w środku dużo miejsca). Usuwamy spód pudełka oraz jedną ścianę. Karton stawiamy nad bambusa w taki sposób, aby bambus miał zacienioną górę oraz trzy boki. Odsłonięty bok ustawiamy w kierunku światła. Bambus teraz zacznie rosnąć w kierunku światła i się wyginać. Jak już wygnie się wystarczająco to obracamy bambusa wraz z pudełkiem wokół własnej osi o około 2-3cm - bambus zmieni kierunek rośnięcia i wygnie się w kierunku światła tworząc nowy skręt. Proces ten kontynuujemy aż uzyskamy zadowalający nas kształt bambusa.

Bartek - 2011-01-13
jak skręcić bambusa ?
feefee - 2010-10-21
mam to samo, moj bambus tez zrobil sie zolty i pomarszczony, z lekim czarnym nalotem. generalnie nie bylo mnie w domu jakies 2-3 miesiace i takiego go zastalem:/ na moje oko to grzyb ale nie znam sie. tak to dla mnie wyglada. mniejsze liscie zrobily sie zolte i w sumie chyba usychaja ale nad nimi sa duze zielone. jak moge pozbyc sie tego zolkniecia-schniecia-zgrzybienia? moge go np obciac do momentu gdzie zaczyna sie normalny zielony bambus? pozdrawiam!
Krystyna - 2010-10-20

Quote From Renia,
Dlaczego mój Bambus zrobił sie zółty i ma takie czarne kropki i jest pomarszczony?

Bambus robi się żółty jak jest mu za ciepło lub jak stoi bezpośrednio na słońcu. Wówczas należy przenieść go do cienia.

Jeśli chodzi o kropki czarne to jakie one są? Czy to są czarne kropki na liściach czy może to jakieś robaczki? Czy nie ma pod liściami maleńkich pajęczynek i pajączków (przędziorki)? A może te czarne kropki to mszyce? A może grzyb? czy kropki są czarne czy brązowo-czerwone (rdza zbożowa)?

Renia - 2010-10-19
Kahlan - 2010-10-07

Do Kasia: myśle że twój bambus bez problemu przeżyje przeprowadzkę, a jeśli nawet nie to z pewnością nie oznacza to że utracisz szczęście. Jeśli jesteś przesądna to najwyżej kup sobie nowego bambusa jak temu się coś stanie.

Kasia - 2010-09-29
Ja mam swojego Bambusa juz ponad 5 lat. Jest juz bardzo wielki i ciagle rosnie w gore. Od czasu zakupu urosl mi 60 cm. Mam tylko ten problem, ze ta lodyga, ktora urosla jest powoli zbyt slaba aby utrzymac liscie. Bambus musi byc caly czas oparty o sciane. Niedlugo czeka mnie przeprowadzka i obawiam sie ze tego transportu moj bambus nie przezyje. Czy oznacza to utrate szczescia albo cos?
hahaha - 2010-06-16
jesli lucky bamboo to bambus,to ja jestem swiety turecki.

jesli kogos naprawde interesuja bambusy...to zapraszam na forum www.bambusy.pl
ilona - 2010-05-19
witam czy bambusa mozna trzymac w ziemi do kwiatow?
Kornelia - 2010-05-14
Witam, mam juz bambusa z 2 lata..
Lecz mam problem poniewaz ciagle wypuszcza liscie a nie rosnie do góry..:( Dlaczego?? Kto wie?
Kamil - 2010-05-02
ja kupiłem mojego Lucky Bamboo na przełomie październik/listopad 2007 i w pierwszym roku strasznie urósł. niestety już dawno nie zaobserwowałem żeby się rozwijał. już stosowałem podcinanie korzeni, nawet końcówki u dołu wg zaleceń uzyskanych w kwiaciarni. nić to jednak nie dało. nie puszcza nawet nowych pędów. drugiego Lacky Bamboo kupiłem w styczniu tego roku ale liście od razu zwiędły po transporcie do domu podczas mrozu. od tamtej pory dalej jest taki sam, nie puszcza pędów ale widać że żyje bo korzenie strasznie odbiły :-)
Eliza - 2010-04-02
mam szczęśliwego bambusa od 3 miesięcy. Przez pierwsze dwa ciągle rósł.Wypuścił dwa piekne,ciemnozielone pędy.Niestety teraz wgl. nie rośnie,nawet nie ma korzeni. Bambus mojej siostry (kupiłysmy w tym samym czasie) rośnie z ogromną prędkością i korzenie ma bardzo grube,ale ona nie zmienia mu wody :D . Może to od tego zależy.. nie mam pojecia. :)
kaska204 - 2010-03-15
Czy bambus musi mieć przezroczysty wazon czy może być biały matowy?
Matronacienia - 2010-03-15
do kaska204: bambusy zwykle żółkną gdy są wystawione na słońce. Postaw go gdzieś w cieniu. Nie chodzi o to, aby miał zupełnie ciemno, ale żeby promienie słoneczne nie padały bezpośrednio na jego listki. Przestaw go gdzieś w kąt pomieszczenia - za kilka dni powinien się zrobić ciemnozielony.
kaska204 - 2010-03-12
Mój bambus zaczą żólkknąć po tygodniu od góry ,ale tylko pęd i nie puszcza liścia ma tylko zaczątek.Co z nim zrobić? Ma wszystkie wymagania spełnione .
katarzyna - 2010-02-15
co zrobić, aby bambus "wypuścił" drugi pęd lisci?
intermaniak - 2010-02-03
mój nie rośnie .co mam zrobić?
magda - 2010-02-02
ja tez tak mialam ze z duzego bambusa na dole zaczal wyrastac drugi i po prostu go oderwalam i wlozylam go do wody po jakims czasie wyrosly mu korzenie i normalnie sobie rosnie;)
Dawid - 2009-12-16
Nic niech rośnie :)
olaxd - 2009-11-22
Mam prośbę co do bambusa. Mam z nim problem. Ładnie rośnie ale nie chodzi mi całkowicie o dużego .Chodzi o to, że obok niego rośnie mały. Co mam zrobić z małym? Wyciąć? Zostawić spokoju?
Olcia - 2009-11-22
mam drobne pytanie o bambusy. Jeśli koś wie to niech mi powie co zrobić ja hodujesz bambusa a po pewnym czasie obok niego wyrasta mały
olaxd - 2009-11-22
Co zrobić jak obok dużego bambusa rośnie mały?
Kuchnia ma wielkie znaczenie dla życia rodziny. Jest sercem, centrum mieszkania bądź domu, zwłaszcza jeśli spotykamy...
Jak urządzić kuchnię zgodnie z zasadami Feng Shui?
Kuchnia ma wielkie znaczenie dla życia rodziny. Jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt