Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Ozdobne > Jak pielęgnować bambusa?
Jak pielęgnować bambusa?

Jak pielęgnować bambusa?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (628 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Szczęśliwy bambus tzw. Lucky Bamboo jest jedną z najbardziej ozdobnych roślin do domu i biura. Bambusy nie wymagają szczególnej pielęgnacji. Do szczęścia trzeba im tylko trochę wody oraz sporadycznego, bezpośredniego kontaktu z promieniami słonecznymi. Warto wiedzieć, że zwykle "Lucky Bamboo" to nie bambus, ale Dracena Sandera. Z tego powodu bambus wymaga takiej samej pielęgnacji jak Dracena.
1

Podlewanie, światło i temperatura

Woda, w której trzymasz bambusa, powinna być wymieniana raz w tygodniu (około 2,5 cm od podstawy pędów). Lucky Bambo potrzebuje wiele światła, jednak nie lubi bezpośredniego wystawienia na promienie słoneczne. Idealna temperatura dla Lucky Bamboo to 18-22°C (normalna temperatura pokojowa).

Bambus może być przesadzony do doniczki z ziemią. Powinna to być ziemia kompostowa dla dracen lub uniwersalna ziemia ogrodnicza.

2

Dlaczego liście bambusa robią się żółte?

Liście Lucky Bambo żółkną z dwóch głównych powodów:

A. Zbyt dużo bezpośredniego światła słonecznego,
B. Zbyt słona, za bardzo fluorowana lub zbytnio chlorowana woda z kranu.

Jeśli liście twojego bambusa robią się żółte, przestaw go do cienia oraz zacznij podlewać przez pewien okres czasu naturalną wodą źródlaną. Jeśli nie masz dostępu do wody źródlanej, nalej do butelki zwykłej wody z kranu i odczekaj 24h. Po upływie tego czasu zarówno chlor jak i fluor się ulotnią i będzie można użyć wody do podlania rośliny.

Jak oddziaływują kolory w Feng Shui?
Jak urządzić dom według zasad Feng Shui?
Jak stosować lustra w feng shui?
Jak urządzić salon zgodnie z zasadami Feng Shui?
 3.4/5 (628 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (62)

Kocham rosliny - 2015-02-20
Zgadzam sie z RAVE! Artykul bylby przydatny, gdyby autorka nie mylila nazw dwoch roslin. Coz z tego, ze napisala w jednym zdaniu, ze lucky bambus to dracenia, jesli z uporem maniaka dalej pisze o bambusie. To w koncu artykul o bambusach czy o dracenie? Droga Pani autorko, prosze poprawic ten tekst, bo jest schizofreniczny. Ludzie w komentarzach tez pisza bzdury, maja w koncu bambusy czy draceny?
bambusomaniaczka - 2015-02-16
świetne porady dzieki :) ale te ostatnie przesądy to nie potrzebnie pisane ;]
całe te zabobony o feng shui niezwykle zabawne (gdyby znalazl sie ktos na tyle głupi zeby w to wierzyc :D )ale nic ponad to .
Karolina32156 - 2015-02-13
Jestem bardzo zadowolona z mojego bambusa! Mój bambus ma już 2 tygodnie i jest całkiem ładny! Ten bambus naprawdę przynosi szczęście! Jestem bardzo z niego zadowolona i szczęśliwa! NAPRAWDĘ POLECAM!!!!! :)
mahdA - 2014-12-12
Moje bamboleooo zolknie :(
Podlalam je nawozem naturalnym i szlag go trafia :( co robic? Ogolnie trzymalam je w wodzie ale jak widzialam okropny osad na dnie to postanowilam wmontowac je do doniczki. Po roku czasu w pokoju uroslo mi drzewo... prawie 2- metrrowe :D wszystko bylo super do czasu podlania nawozem... co robic???
Rave - 2014-12-03
domowa ogrodniczko - Co z tego że autor artykułu pisze że ta dracena to nie bambus, jeśli po chwili znów nazywa ją mylnie bambusem, łapiesz?! Jestem wieloletnim hodowcą bambusów i takie bzdury, to aż rażą, a laika który szuka PRAWDZIWYCH bambusów, wprowadzają w błąd. Bardzo dobrze jeśli ktoś tu reklamuje fachowe forum hodowców bambusów, bo u nas w kraju wiedza o tej roślinie jest zerowa. A artykuł tylko utrwala błędne pojęcia, wciąż nazywając zwykłą dracenę bambusem. Ewidentna amatorszczyzna.
domowa ogrodniczka - 2014-10-07
Ludzie.... Czytam te tak zwane negatywne komentarze typu " to nie bambus, to dracena" najbardziej to powalil mnie komentarz pana Znawcy, wiec panie Znawca mam pytanko : Skoro tyle wiesz o bambusach to po co wchodzisz na takie forum? Zeby zareklamowac swoje forum? Bo tak wywnioskowalam z twojej wypowiedzi. I jesli juz chcesz komentowac to przeczytaj dokladnie tresc, ktora zamierzasz skomentowac. Tak dla Twojej informacji autor tego tekstu napisal ze to wlasciwie nie jest bambus tylko dracena Sandera. Do autora tekstu: Dzieki za ten tekst, wlasnie szukalam takich informacji.
omg - 2014-08-11
Lucky bamboo to dracena nie bambus.
Magda - 2014-03-13
To nie jest bambus.
Ola - 2013-06-20
Piszcie poprawą olzczzna. Nie hodować bambusa a hodować bambus. Bambusa występuje wyłącznie w zaprzeczeniu efi5
efi5 - 2013-04-17
Wartościowa porada-dziękuję, bo mam dużego bambusa i chętnie zapoznam się z tym sposobem pielęgnacji.Mój stoi właśnie w lekkim cieniu i czasem tylko lekko żółkną mu liście, ale postaram się go nadal pielęgnować według wskazówek.
zenek - 2012-05-14
Tak jak ktoś już stwierdził, to nie bambus a dracena Sandera.
wyłącz_telefon - 2012-03-26
Mam swojego bambusa od roku. Czy powinnam go trzymać w wazonie z wodą, czy też w doniczce ziemią. Podlewam go raz w tygodniu małą ilością wody, której w ogóle nie chce przyjmować. Jego liście żółkną. Co powinnam zrobić ??
kiri555 - 2012-03-23
ja mam bambusa i jego liście żółknieją..
Znawca - 2012-02-24
Autor tego artykułu robi was w przysłowiowe bambuko! Ktoś tu nie ma pojęcia o roślinach, nie mówiąc już o bambusach! Otóż na zdięciu to nie jest żaden bambus i nawet nie ma z nim nic wspólnego, jest to odmiana draceny. "Bambusy nie wymagają szczególnej pielęgnacji. Do szczęścia trzeba im tylko trochę wody oraz sporadycznego, bezpośredniego kontaktu z promieniami słonecznymi". - głupszych bzdur o bambusach nie słyszałem! Artykuł opisuje tzw. Lucky Bamboo a nie PRAWDZIWE Bambusy, które z goła inaczej wyglądają i mają konkretne a nawet nie byle jakie wymagania. Hoduję już od ok. 10 lat bambusy w ogrodzie i jeden gatunek tropikalny w mieszkaniu. Jęsli chcecie się dowiedzieć czegoś o prawdziwych bambusach, to szukajcie rzetelnych informacji a nie jakiś głupot...jestem na forum bambusy.pl tam możecie się wszystkiego dowiedzieć.
Nati - 2012-02-21
Mam pytanie. Z babusa wyrasta szczepka ?
Bo moje liście bambusa są już duże i zaczynają twardnieć przy bambusie.
to rośnie nowy bambus ?
W sztuce Feng Shui podstawową funkcją lustra jest zabezpieczenie naszej przestrzeni przed niekorzystnym wpływem...
Feng shui - lustra
W sztuce Feng Shui podstawową funkcją lustra jest zabezpieczenie naszej przestrzeni...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt