Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Karmienie Psów > Jak karmić szczeniaka?

Jak karmić szczeniaka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W pierwszych miesiącach życia Twojego pupilka jesteś odpowiedzialny za jego karmienie i dbanie o prawidłową dietę. Musisz być przygotowany na to, by zamienić mu mleko matki na żywność dla szczeniąt. Poniżej znajdziesz wskazówki i potrzebne informacje, które z pewnością ułatwią ci to dość trudne zadanie.
1
Matka wie najlepiej.

Młody szczeniak otrzymuje komplet niezbędnych składników pokarmowych z mleka matki, które powinny starczyć mu na pierwsze cztery tygodnie życia. Mleko matki jest w 100% dostosowane do potrzeb szczeniaka i nie ma potrzeby podawać mu nic innego.
2
Dozwolone zastępstwa.

W przypadku, gdy matka jest chora, nie ma wystarczającej ilości pokarmu lub szczeniak jest pozbawiony matki, można stosować preparaty zastępcze. Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, skontaktuj się z weterynarzem, który dobierze odpowiedni produkt, dostosowany do jego potrzeb.
3
Miłość od pierwszego ugryzienia.

Szczeniaki zazwyczaj rozpoczynają jedzenie karmy od około trzeciego lub czwartego tygodnia życia. Zacznij podawać karmę dla szczeniąt od niewielkich ilości i stopniowo zwiększaj im porcję.
4
Smaczne zabawki.

Szczenięta bardzo często bawią się jedzeniem, gdy wprowadzamy je po raz pierwszy. Nie martw się – szybko nauczą się, co z nim robić. Podawaj im wówczas suchą karmę, muszą nauczyć się ją jeść zanim zostaną odstawione od mleka matki – ok.7-8 tydzień życia.
Jak nauczyć psa komendy
Jak karmić yorki?
Jak obliczyć wiek psa?
Jak rozpoznać nosówkę u psa?
 3.4/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

AGNES - 2011-08-25
Ja mam szczeniaka 4,5 miesiaca Labradora.Jest cudowny.Kupilam i podobno byl karmiony na domowej misce.Wprowadzilam karme od poczatku sucha Perigi dla szczeniat,od poczatku jadl z zapalem a oprOcz tego gotuje mu ryz raz dzennie z mieskiem i warzywami.Dostaje raz dziennie ArthroFos z glukozamina.Spokojnie mozesz swojego pupila karmic sucha karma od poczatku,i wcale nie trzeba odrazu kupowac bardzo drogich karm.Dawniej na rynek wchodzily Chapi,Perigri i ludzie chwalili sobie je tak samo jak te obecne.Mialam wczesniej Rotwallera i dozyl sedziwego wieku 17 lat na Perigri byl przepiekny.
Kubaqu - 2011-06-20
U mnie jest pies rasy spaniel tybetański.on ma 3 miesiące a tam nie napisali czym karmić szczeniaczki które mają 3 miesiące.Jak coś odpiszcie na nk
Jeśli chcesz zrobić psu prawdziwą ucztę przedstawiam poniżej kilka przepisów. Twój pies na pewno będzie zachwycony, gdy...
Przepisy dla psów
Jeśli chcesz zrobić psu prawdziwą ucztę przedstawiam poniżej kilka przepisów. Twój...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Agnieszka Chwałowska
  • Wanda Zwiewka
  • Krystyna Zykus
  • Piotr Kołodziej
  • Max Polander
  • Janina Domaradzka
  • Beata Marcin Gadomscy
  • Henryk Cieślak
  • Anna Frąckowiak
  • Jan Bałazy
  • Anna Boguszewska
  • Basia Wójcik
pasożyt