Tutaj jesteś: Zwierzęta > Psy > Karmienie Psów > Jak karmić szczeniaka?

Jak karmić szczeniaka?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (30 ocen)
Oceń 
Udostępnij
W pierwszych miesiącach życia Twojego pupilka jesteś odpowiedzialny za jego karmienie i dbanie o prawidłową dietę. Musisz być przygotowany na to, by zamienić mu mleko matki na żywność dla szczeniąt. Poniżej znajdziesz wskazówki i potrzebne informacje, które z pewnością ułatwią ci to dość trudne zadanie.
1
Matka wie najlepiej.

Młody szczeniak otrzymuje komplet niezbędnych składników pokarmowych z mleka matki, które powinny starczyć mu na pierwsze cztery tygodnie życia. Mleko matki jest w 100% dostosowane do potrzeb szczeniaka i nie ma potrzeby podawać mu nic innego.
2
Dozwolone zastępstwa.

W przypadku, gdy matka jest chora, nie ma wystarczającej ilości pokarmu lub szczeniak jest pozbawiony matki, można stosować preparaty zastępcze. Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, skontaktuj się z weterynarzem, który dobierze odpowiedni produkt, dostosowany do jego potrzeb.
3
Miłość od pierwszego ugryzienia.

Szczeniaki zazwyczaj rozpoczynają jedzenie karmy od około trzeciego lub czwartego tygodnia życia. Zacznij podawać karmę dla szczeniąt od niewielkich ilości i stopniowo zwiększaj im porcję.
4
Smaczne zabawki.

Szczenięta bardzo często bawią się jedzeniem, gdy wprowadzamy je po raz pierwszy. Nie martw się – szybko nauczą się, co z nim robić. Podawaj im wówczas suchą karmę, muszą nauczyć się ją jeść zanim zostaną odstawione od mleka matki – ok.7-8 tydzień życia.
Jak oduczyć psa sikania w domu?
Jak oduczyć szczeniaka gryzienia?
Jak obcinać psu paznokcie?
Jak karmić yorka?
5
Mamo, co na obiad?

Szczenięta potrzebują dwa razy więcej energii niż dorosłe psy. W zależności od rasy, musisz podawać im posiłki zawierające 25 – 30 % białka.
6
Psy małe – 20 lub mniej kilogramów – mogą osiągnąć pełne rozmiary już w 9 – 12 miesiącu życia. Ich szczeniaki mogą być karmione dowolna karmą. Jeśli jednak jedzenie jest łatwo dostępne, wykształcają one złe nawyki żywieniowe i może to prowadzić do ich nadwagi. Jeśli więc masz inne zwierzęta domowe, musisz dozować im karmę.
7
Nie podawaj szczeniakom dodatkowych posiłków. Wszystkie średnie i duże psy powinny być karmione regularnie, a ich porcje specjalnie dozowane.
8
Jeśli dopuścisz do tego, by twój szczeniak się przejadał, może wystąpić zbyt szybki wzrost. Spowoduje to późniejsze problemy z kośćmi, a nawet krzywicę.
9
Nie przekarmiaj szczeniaka w celu przyspieszenia tempa wzrostu. Pamiętaj, że wielkość psa określana jest genetycznie. Zrównoważona dieta pozwalana prawidłowy rozwój kości u psów dużych i średnich. Ważne jest, zatem, by dążyć do wolniejszego tempa wzrostu.
10
Lekarstwa dla Twojego szczeniaka powinny być dodawane do paszy. Jednakże lekarstwa powinny stanowić nie więcej niż 5 % dziennego spożycia składników odżywczych. Pozostała ich część powinna pochodzić z wysokiej jakości pożywienia.
 3.3/5 (30 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

MarcinMadej - 2015-12-29
Wydaje mi się, że skoro masz takie pytania, to powinieneś zajrzeć tam https://www.facebook.com/DobrzeNamZeSoba/?fref=ts
To jedna z moich ulubionych akcji na Facebooku.
AgnieszkaKiarszys Str - 2015-12-02
Ja mam kundelka od samego poczatku karme go karma pedigree ;) jestem bardzo zadowolona a piesek nie ma roblemow z zoladkiem i wypadaniem siersci :)
AGNES - 2011-08-25
Ja mam szczeniaka 4,5 miesiaca Labradora.Jest cudowny.Kupilam i podobno byl karmiony na domowej misce.Wprowadzilam karme od poczatku sucha Perigi dla szczeniat,od poczatku jadl z zapalem a oprOcz tego gotuje mu ryz raz dzennie z mieskiem i warzywami.Dostaje raz dziennie ArthroFos z glukozamina.Spokojnie mozesz swojego pupila karmic sucha karma od poczatku,i wcale nie trzeba odrazu kupowac bardzo drogich karm.Dawniej na rynek wchodzily Chapi,Perigri i ludzie chwalili sobie je tak samo jak te obecne.Mialam wczesniej Rotwallera i dozyl sedziwego wieku 17 lat na Perigri byl przepiekny.
Kubaqu - 2011-06-20
U mnie jest pies rasy spaniel tybetański.on ma 3 miesiące a tam nie napisali czym karmić szczeniaczki które mają 3 miesiące.Jak coś odpiszcie na nk
 
Tak jak w przypadku innych psów żywienie yorkshire terierów należy do obowiązków dnia codziennego. Dieta yorków nie...
Jak karmić yorki?
Tak jak w przypadku innych psów żywienie yorkshire terierów należy do obowiązków...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt